مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونااما مدیران و در راس آن مدیران منابع انسانی چگونه می توانند استرس کارکنان خود ناشی از ویروس کرونا را مدیریت نمایند؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، از آنجا که تعداد موارد COVID-19 در سراسر دنیا رو به افزایش است ، استرس و اضطراب پیرامون ویروس هم افزایش یافته است. شرکت ها در سرتاسر دنیا در حال اجرا اقدامات پیشگیرانه و اضطراری برای یاری به کاهش سرعت شیوع این بیماری، کاهش موارد بروز در جامعه و حمایت از کوشش ها برای حفاظت از سلامت عمومی، هستند. از آنجا که بیشتر متخصصان شاغل یک سوم از وقت خود را در محل کار می گذرانند ، کارفرمایان بهترین اشخاص برای برای حمایت ذهنی تیمشان در این زمان هستند.

مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونااما مدیران و در راس آن مدیران منابع انسانی چگونه می توانند استرس کارکنان خود ناشی از ویروس کرونا را مدیریت نمایند؟

اما مدیران و در راس آن مدیران منابع انسانی چگونه می توانند استرس کارکنان خود ناشی از ویروس کرونا را مدیریت نمایند؟

رهبری دلسوزانه را تمرین کنید

این را به خاطر داشته باشید، هر یک از افراد دارای شرایط زندگی منحصر به فردی هستند که ممکن است باعث نگرانی کم و بیش حاد گردد. به عنوان مثال ، ما نمی توانیم بفهمیم چه کسی دارای خانواده آسیب پذیر در برابر کرونا است و ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار داشته باشد ، یا اینکه قبلاً از اضطراب رنج می برده است و به شدت ترس دارد. رهبری با شفقت و همدلی از هر زمان دیگری حیاتی تر است.

مدیران باید در خصوص احساس واقعی خود صادق باشیند و به یاد داشته باشید که اگر احساس خوبی ندارید ، نه تنها با ماندن در خانه با خودتان یاری می کنید بلکه از کسانی که با آنها کار می کنید نیز محافظت می کنید.

راه های تمرین رهبری دلسوزانه:

نگاه کنید: برای چک کردن وضع روحی تیم خود وقت بگذارید. به دنبال ناگفته ها باشید. سطح انرژی افراد چگونه است؟

گوش دادن: گوش دادن به ذهن را تمرین کنید. به تیم خود فرصت دهید تا درمورد اینکه چه احساسی دارند ، چه از لحاظ روحی و جسمی ، آزاد و صادق باشند.

احساس: همه افراد طیف وسیعی از احساسات دارند. وقت گذاشتن برای تشخیص اینکه کارمندان واقعاً چه احساسی دارند ، ما را قادر می سازد تا با مهربانی پاسخ دهیم.

پاسخ: در مواقع استرس زیاد ، به راحتی می توان ناامیدی ها را در راه ارتباط ماهرانه از بین برد. مکث کنید و به خود فرصت دهید تا به روشی ماهرانه و مهربان پاسخ دهید.

واقعیت هایی را در خصوص چگونگی میزان استرس کارمندان خود بدانید

اجرای نظرسنجی استرس می تواند راهی عالی برای اندازه گیری و ردیابی سطح استرس در سازمان شما باشد. این امر به شما امکان می دهد تا در خصوص استرس کارکنان مطالعه کنید ، بنابراین می توانید برنامه های بهداشت روان خود را مطابق با آن تطبیق دهید ، و گروه های مشخصی را که ممکن است بیشتر از دیگران تحت تأثیر کرونا باشند، هدف بگیرید.

این نظر سنجی را به طور مستمر و در فواصل تعیین انجام دهید.

براساس نتایج ، می توانید ابزارها و منابع را برای یاری به کارکنان در کاهش سطح استرس خود پیشنهاد کنید. برخی از نمونه ها می توانند تمرینات تنفسی، محتوای رهبری فکری در خصوص چگونگی برخورد با افکار منفی و همدلی بیشتر با دیگران و یا معرفی یک اپلیکیشن مدیتیشن آنلاین باشند.

برای ایمن نگه داشتن کارمندان خود قدم بردارید

به عنوان یک کارفرما ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید اطمینان از ایمنی کارمندان شما است.

روشهای ضدعفونی را انجام دهید و مرتباً تمام سطوحی را که دارای ضد عفونی نماینده هستند پاک کنید. از سطوح متداول مانند میزهای کار ، میزها ، میزها و هندریلس ضد عفونی کنید و کارمندان خود را ترغیب کنید که بلافاصله با ورود به اتاق ، دست خود را بشویید. هم چنین روش های زیر هم به آرامش خاطر کارکنان یاری می نماید.

  • وضع شرایط منعطف کاری مانند دورکاری و مرخصی های با حقوق
  • کلیه سفرها تجاری غیر ضروری را به تعویق بیندازید.
  • کلیه جلسات حضوری را به تعویق بیندازید.
  • اولویت بندی وظایف سازمانآموزش کارکنان در خصوص کرونا
  • دستورالعمل های بهداشتی
  • غربالگری بازدیدنمایندگان و کارکنان

دغدغه کارمندان خود را بدانید و برای آن برنامه ریزی کنید.

در زمان شیوع کرونا هر کدام از کارمندان دغدغه های گوناگونی دارند. تعدادی از آنها که بین بیشتر کارمندان مشترک است، انتخاب کنید و برای هرکدام برنامه ریزی کنید تا با مرتفع کردن آنها استرس ناشی از کرونا در میان کارمندان کاهش پیدا کنید. در زیر چند نمونه از اقدامات سازمان ها برای آرامش خاطر کارکنان را مرور می کنیم:

تشکیل صندوق های اقتصادی برای حمایت از کارکنان

دریافت تست کرونا از کارکنان و خانواده هایشان

پایش مستمر شرایط سلامت کارکنان و خانواده هایشان

تامین سبد حمایتی کالایی

مدیریت دورکاری کارمندان

کارمندان از راه دور غالباً از تعامل با سازمان کمی فاصله می گیرند ، بنابراین به آنها یاری کنید تا بدانند ماموریت و وظایف آنها با ارزش و حیاتی است. این باعث می گردد که آنها واقعاً انگیزه پیدا نمایند. همچنین ارتباط موثر به آنها دلگرمی خواهد داد که شغل خود را از دست نخواهند داد.

محیا کردن منابع دیجیتال بهداشت روان

وقتی سازمانها روی راهکار های پیشگیرانه و حمایتی از سلامت روان سرمایه گذاری می نمایند ، کمی طول می کشد تا نتیجه را مشاهده نمایند. اکنون بیش از هر زمان دیگری ، کارکنان برای دسترسی به منابع مورد احتیاج خود برای کنار آمدن و کاهش استرس ، نباید جابجا شوند و از منابع فیزیکی استفاده نمایند. آموزش کاهش استرس می تواند بصورت آنلاین یا به وسیله یک برنامه تماس تصویری انجام گردد و این امر تقریباً برای همه قابل دسترسی است.

تحقیقات نشان می دهد که تمرینات ذهن می تواند علائم استرس ، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و می تواند تأثیر چشمگیری در محیط کار داشته باشد. مغز ما معمولا روی تهدید وترس تمرکز می نماید. استرس و اضطراب کوتاه مدت می تواند بخشی از یک طیف سالم از تجربه عاطفی باشد و در برخی مواقع می تواند به ما در ایمن ماندن یاری کند. با این حال ، هنگامی که استرس مزمن را تجربه می کنیم ، سیستم ایمنی و روانی بدن ما واکنش نشان می دهد و مسائل شدیدتری مانند اضطراب ، افسردگی و اختلال در خواب ایجاد می نماید. مدیتیشن به غیرفعال کردن مرکز عاطفی مغز یاری می نماید. این نوع تمرینات باعث می گردد با چرخه های خبری درگیر نشویم و استرس مزمن را کنترل کنیم.

ارائه یک برنامه روانشناختی دیجیتال به کارمندان می تواند به حمایت از سلامت روان آنها در این دوره از عدم اطمینان و نگرانی یاری کند.

اطلاع رسانی مداوم و روشن

لحظه های مبهم و پر استرس تمایل به فضا دادن به بسیاری از داستان های متناقض و گاه ناآرام نماینده داردند. مهم است که تیم ها اطلاعات واضح و مطمئن را همواره دریافت نمایند. اطمینان حاصل کنید که ، واقعیت های جدیدی که از منابع معتبر بهداشت عمومی خبر رسانی می شوند را به طور واضح و فوراً به زبانی که درک می نمایند به کارمندان ارائه می گردد. به تیم خود توصیه کنید تا پیغام های جعلی را در صفحات اجتماعی یا کانال های ارتباطی داخل شرکت به اشتراک نگذارد تا دستورالعمل ها به درستی اجرا شوند و از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری گردد.

و نکته آخر این که کوشش کنید به کارمندان و منابع انسانی خود آموزش دهید در لحظه حال زندگی نمایند. نباید فراموش کنید که نگرانی، حاصل تفکر و زندگی در آینده است در حالی که با انجام فعالیت های مفید در لحظه اینجا و اکنون می توانید این شرایط را تا حد ممکن به خوبی مدیریت کنید و پشت سر بگذارید.

منبع: سیویتو

منبع: مجله شنبه
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 157

به "مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونااما مدیران و در راس آن مدیران منابع انسانی چگونه می توانند استرس کارکنان خود ناشی از ویروس کرونا را مدیریت نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونااما مدیران و در راس آن مدیران منابع انسانی چگونه می توانند استرس کارکنان خود ناشی از ویروس کرونا را مدیریت نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید