چرا هوش مصنوعی هنوز به انسان ها متکی است؟ ، 3 علت مهم که نگرانی نوع بشر را از بین می برد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، انسان ها رشد هوش مصنوعی را با افتخار و هراس همزمان دنبال می نمایند. درواقع توسعه روباتها، افزایش قدرت هوش مصنوعی و مواردی مشابه از یک سو نشان می دهد انسان در مسیر تکنولوژی تا چه حد پیشرفت نموده است و می تواند سود ببرد، از سوی دیگر باعث می گردد این هراس را ایجاد می نماید که روبات ها مشاغل انسانها را تسخیر نموده و تسلط بر دنیا را در دست بگیرند. اما به نظر می رسد فعلا خبری از افول قدرت شدید انسان در برابر هوش مصنوعی نیست.

چرا هوش مصنوعی هنوز به انسان ها متکی است؟ ، 3 علت مهم که نگرانی نوع بشر را از بین می برد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ما در حال عبور از دورانی هستیم که هوش مصنوعی و روبات ها در مرحله آزمون و خطا هستند. با این وجود، بسیاری از مردم نمی دانند که حتی پیروز ترین نوع هوش مصنوعی نیز به تجربیات انسان ها متکی است.

حضور روبات ها و هوش مصنوعی به ویژه در عرصه های مختلف کسب و کار از دید بسیاری از افراد خطرناک است. ما به نظر می رسد نباید نگران باشیم چرا که:

هوش مصنوعی به معلم احتیاج دارد

اگر چه در سالهای گذشته در خصوص توانایی های هوش مصنوعی اغراق شده است، اما حقیقت این است که هوش مصنوعی برای پیروزیت احتیاج به آموزش دارد و انسان یگانه معلم هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع و مهارت ها است و از تجربه انسان در روند فعالیت هوش مصنوعی استفاده می گردد.

هوش مصنوعی هنوز بی تجربه است

درست است که هوش مصنوعی در عرصه های مختلفی استفاده می گردد اما نمی توان منکر این موضوع شد که هوش مصنوعی هنوز بسیار جوان است و برای پیروزیت باید تجاربی متعدد کسب کند چرا که همانطور که اشاره شد هنوز به تجارب انسانی وابسته است.

هوش مصنوعی هنوز در بعضی گفتگوها ضعیف است

درست است که این روزها انواع مختلفی از دستیارهای صوتی و تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شده اند اما هوش مصنوعی هنوز در گفتگوهای تعاملی و پیچیده ضعیف عمل می نماید. درواقع قابلیت های هوش مصنوعی اغلب حول محور گفتگوهای برنامه ریزی شده و هدفمند است تا مکالمات خلق الساعه. بر این اساس شاید هوش مصنوعی اپراتور خوبی گردد، اما هنوز مشاور خوبی نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1424

به "چرا هوش مصنوعی هنوز به انسان ها متکی است؟ ، 3 علت مهم که نگرانی نوع بشر را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هوش مصنوعی هنوز به انسان ها متکی است؟ ، 3 علت مهم که نگرانی نوع بشر را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید