سفیر ایران در مینسک پیگیر شرایط سلامت دانشجویان ایرانی در بلاروس شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سفیر ایران در مینسک در گفتگوی تلفنی با رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس، پیگیر شرایط سلامت دانشجویان ایرانی در این دانشگاه و تسهیل شرایط تحصیلی آنها شد.

سفیر ایران در مینسک پیگیر شرایط سلامت دانشجویان ایرانی در بلاروس شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، در ادامه رایزنی های سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک با دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس در ارتباط با شرایط سلامتی دانشجویان ایرانی و تسهیل شرایط تحصیلی آنها، سعید کمک سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس امروز (چهارشنبه) 10 اردیبهشت در گفتگویی تلفنی با پروفسور آناتولی سیکورسکی، رئیس دانشگاه، تاکید نمود که حصول اطمینان از حفظ سلامتی دانشجویان ایرانی، اولویت اساسی سفارت است.

سفیر ایران از رئیس دانشگاه خواست برای افزایش ضریب سلامتی دانشجویان ایرانی، کلاس های درسی دانشگاه کمافی السابق به صورت غیر حضوری ادامه پیدا کند.

سیکورسکی با تشریح آخرین شرایط تصمیمات مربوط به برنامه های آموزشی دانشگاه، گفت که حفظ سلامتی دانشجویان و کادر آموزشی دانشگاه، از اهمیت بالایی برای مدیریت دانشگاه برخوردار بوده و همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی تاکید نمود که درخواست سفارت برای تداوم کلاس ها به صورت غیر حضوری را با نظر مثبت آنالیز نموده و همه کوشش خود را برای تامین نظر سفارت به عمل خواهد آورد.

همچنین، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس گفت که امتحانات خاتمه ترم دانشجویان طبق برنامه زمانبندی اعلام شده و در موعد مقرر برگزار خواهد شد و همه تمهیدات بهداشتی مقتضی پیش بینی شده تا احیانا، سلامتی دانشجویان و کادر آموزشی در مخاطره قرار نگیرد.

سفیر ایران نیز ضمن تشکر از کوشش های مدیران دانشگاه، تاکید نمود که سفارت آماده همه گونه همکاری با دانشگاه برای افزایش ضریب سلامتی دانشجویان ایرانی است.

شایان ذکر است که سفیر ایران در تاریخ 22 فروردین با آناتولی سیکورسکی ملاقات و مسائل مربوط به دانشجویان ایرانی را پیگیری کرد. نزدیک به 800 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های بلاروس مشغول به تحصیل هستند که اغلب آنها در رشته های علوم پزشکی در حال تحصیل هستن.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 212

به "سفیر ایران در مینسک پیگیر شرایط سلامت دانشجویان ایرانی در بلاروس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در مینسک پیگیر شرایط سلامت دانشجویان ایرانی در بلاروس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید