سفارت های شنگن چه زمانی باز می شوند؟ ، نظر مدیرعامل آژانس خبرنگاران ، دکتر محسن قادری

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سوالات زیادی مطرح است مبنی بر اینکه سفارت های شنگن چه زمانی باز می شوند؟

سفارت های شنگن چه زمانی باز می شوند؟ ، نظر مدیرعامل آژانس خبرنگاران ، دکتر محسن قادری

اولین تورهای اروپایی چه زمانی برگزار می شوند؟

و ویزای جهانگردی شنگن چه زمانی صادر می گردد؟

در این مقاله قصد داریم به سوالات بالا پاسخ دهیم. در این رابطه مدیرعامل آژانس خبرنگاران، دکتر محسن قادری اطلاعاتی دقیق از زمان بازگشایی سفارت ها در اختیار شما قرار می دهند.

نظر مدیرعامل آژانس خبرنگاران درباره اینکه سفارت های اروپایی کی باز می شوند؟

محسن قاردی: در خصوص اینکه سفارت های اروپایی چه زمانی باز می شوند هیچ تاریخ مشخصی تا به این لحظه از هیچ مرجع رسمی از اروپا و سفارت خانه هایی که در تهران مستقر هستند اعلام نشده ولی جدیدا اخباری به گوش می رسد مبنی بر اینکه ایتالیا و اسپانیا که جز کشور های جهانگردی جهان و پیشرو در صنعت گردشگری هستند تا خاتمه ماه می و ماه ژوئن مرزهای خودشان را با ارائه گواهینامه سلامت دیجیتال فقط برای جهانگرد های اروپایی باز خواهند کرد.

یعنی حدودا دو ماه آینده این خبر، خبر خوبیست مخصوصا برای این دو کشور که کشورهای آسیب دیده هستند و می خواهند خودشان را ترمیم کنند و زودتر دروازه های گردشگری خودشان را باز کنند ولی صحبتی مبنی بر اینکه مرزهای خود را به روی ایرانیان باز کنند نشده است بنابراین هیچ سفارتخانه ای فعلا باز نیست و باز نخواهد شد مگر انکه در خبر رسمی اعلام کنند که ویزای جهانگردی و کوتاه مدت را صادر می کنند. تور واکسن کرونا | نظر دکتر محسن قادری مدیر عامل برند گردشگری خبرنگاران

آیا با تزریق واکسن می توانیم به اروپا برویم؟

مدیر عامل آژانس خبرنگاران: برای کشورهای اروپایی فرایند پیشرفت واکسینه شدن مردمی و آماری که ما ارائه می دهیم بسیار مهم است و همینطور مهم است که ما از چه نوع واکسنی استفاده می کنیم و آیا این واکسن مورد تائید سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا هست یا نه بسیار حائز اهمیت است.

آژانس های گردشگری کی شروع به فعالیت خواهند کرد؟

و اگر ما آمار دقیق و منظمی که مد نظر اتحادیه اروپا هست را ارائه کنیم ممکن است تا چندین ماه آینده بتوانیم شروع به فعالیت نماییم.

محسن قادری اضافه کرد: ولی تحلیلی که من با توجه به فرایند واکسینه شدن مردمی در ایران شروع شده دارم محتمل است که برای نوروز 1401 بتوانیم به جذب مسافر بپردازیم البته این مورد مشروط به موارد زیادی می باشد از جمله اینکه کنسولگری های اروپایی در ایران با اهداف خاص باز شوند مثلا اینکه با یک سری از آژانس های مورد تائید و مطمئن شروع به کار کنند برای صدور ویزای نوع C ما در واقع انتظار نداریم که ویزاهای انفرادی دوباره به راحتی مانند قبل صادر بگردد یعنی احتمال رد شدن برای هر کسی وجود دارد.

محسن قادری: بنابر این پیشنهاد ما فقط ثبت نام روی تورهای مسافرتی به وسیله آژانس های امن و مورد تائید سفارت خانه ها می باشد.اروپا و کرونا | آنالیز شرایط کشورهای اروپایی در کرونا

اولین تور بعد از کرونا کی برگزار می گردد؟

مدیر عامل آژانس خبرنگاران: پیش بینی می گردد در ابتدای کار سفارت ها اقدام به صدور ویزاهای نمایشگاهی،شرکت در کنگره ها،کنفرانس ها،ملاقات و بازدید از همکاران تجاری یا تورهای دسته جمعی و تفریحی کنند. و امیدواریم که در تابستان 1401 شرایط به حالت عادی بازگردد.

جهانگرد های ایرانی همواره برای اتحادیه اروپا مورد اهمیت هستند زیرا سالانه حداقل ده الی پانزده هزار نفر و حتی سی هزار نفر در حالت عادی به حوزه شنگن سفر میکنند اما با شرایط کنونی فرایند واکسیناسیون ایران میتواند تاثیر زیادی در حجم آزاد سازی ویزا داشته باشد باید ببینیم چه تفاقاتی خواهد افتاد و منتظر بمانیم.

جذب مسافر در حال حاضر امکان پذیر است؟

دکتر محسن قادری: در حال حاضر بحث های زیادی در فضای مجازی بابت بازگشایی سفارت خانه ها وجود دارد که بعضی از آژانس های مسافرتی شروع به جذب مسافر و عقد قرارداد نموده اند. تذکر این نکته بسیار مهم است که هیچ کدام از این موارد صحت ندارد و بهتر است که در این موضوع با طمانینه رفتار کنند و با اعتبار پاسپورت و همینطور پول خودشان بازی نکنند و تا زمانی که از منبع موثقی اطلاعات دقیق دریافت ننموده اند اقدامی برای اخذ ویزا نکنند.

گواهینامه سلامت دیجیتال چیست؟

دکتر محسن قادری اضافه کرد: به هر حال گواهی نامه سلامت دیجیتال موضوعی است که مورد تائید اروپا است و آنها در پی چنین بستری هستند که سفر های بعدی برای ورود به شنگن از خارج از مرزهای اروپا با ارائه گواهینامه سلامت دیجیتال باشد که مطمئن باشند شخص واکسینه شده و فقط به دادن تست کرونا اکتفا ننموده است.

به هر حال چیزی که وجود دارد شرایط مالی بسیاری از کشورها آسیب دیده است مخصوصا در آسیا و بسیاری از کشورهای آفریقایی که این آسیب ها به حدی است که احتمال می رود با باز شدن سفارت ها تعداد علاقه مندان برای پناهندگی در کشورهای اروپایی زیاد خواهد بود.

تحلیل دکتر محسن قادری، درباره صدور ویزاشنگن بعد از کرونا؟

تحلیل بنده این است که صدور ویزای شنگن بعد از کرونا بسیار سخت خواهد بود و این خطر برای تمامی کشورهای شنگن و صادر کننده این ویزا وجود دارد که اگر آن شخص برنگردد و پناهنده گردد باید غرامت شنگن پرداخت کندو از آنجا که این پتانسیل و قابلیت وجود دارد که تعداد افراد بسیار زیادی از کشورهای دوم و سوم پناهنده شوند. بنابر این احتیاط و سختی ویزا بسیار خواهد بود.بنابر این پیش بینی ما این است که ویزا های انفرادی و ویزا هایی که خود افراد شخصا اقدام می کنند شانس دریافت ویزا بسیار کم می گردد،تنها راه های امن برای دریافت ویزا دعوتنامه های معتبر و اقدام به وسیله آژانس های معتبر و مورد تائید سفارتخانه ها است.

منبع: ژیوار
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1266

به "سفارت های شنگن چه زمانی باز می شوند؟ ، نظر مدیرعامل آژانس خبرنگاران ، دکتر محسن قادری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت های شنگن چه زمانی باز می شوند؟ ، نظر مدیرعامل آژانس خبرنگاران ، دکتر محسن قادری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید