روش هایی برای کاهش تنش مرتبط با استرس در گردن و شانه ها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، هنگامی که یک رویداد استرس زا یا یک دوره اضطراب را تجربه می کنید ، عضلات شما گاهی اوقات به شدت منقبض می شوند. این یک واکنش اتوماتیک یا رفلاکس است و به عنوان پاسخ استرس شناخته می گردد.

روش هایی برای کاهش تنش مرتبط با استرس در گردن و شانه ها

به گزارش خبرنگاران، این روش قابل درک بدن شما است که برای مقابله با تهدید جسمی یا فرار از آن احتیاج دارید.

همراه با تنش عضلانی، ممکن است علائم جسمی دیگری را هنگام استرس یا اضطراب مشاهده کنید ، مانند:

ضربان قلب سریع

تنفس سریع و کم عمق

پوست سرد

تعریق

اگرچه پاسخ استرس بدن شما برای یاری به شما در مقابله با تهدیدهای جسمی طراحی شده است ، اما بدن شما به همان روشی واکنش نشان می دهد که تهدید جسمی نباشد. وقتی در ترافیک گیر می افتید یا با فشار در محل کار یا تماشای اخبار روبرو می شوید، ممکن است عضلات شما سفت گردد.

طبق انجمن روانشناسی آمریکا (APA) ، عضلات و سایر اندام های شما ممکن است فقط با از بین رفتن استرس دوباره شل شوند.

اگر استرس مداوم باشد - به نظر می رسد شرایط استرس زا معین نیست - بدن شما می تواند در آمادگی بالا برای مقابله با تهدید باقی بماند. در نتیجه، ممکن است ماهیچه های شما مدت زمان طولانی بیش از آنچه که ضروری است، تنش و سفت بمانند.

طبق APA، تنش عضلانی مداوم در گردن و شانه های شما می تواند منجر به مسائل جدی تری مانند درد پشت و شانه ، بدن درد و سردردهای میگرنی و تنشی گردد.

برای کاهش درد ناشی از استرس در گردن و شانه چه کاری می توانید انجام دهید؟

جلوگیری از تنش ناشی از استرس در گردن و شانه همواره به راحتی در دنیای پرمشغله انجام نمی گردد. اما ، روش ها و استراتژی هایی وجود دارد که ممکن است به کاهش تنش عضلانی و کاهش درد و ناراحتی یاری کند.

در اینجا پنج کشش و حالت وجود دارد که می توانید روزانه انجام دهید تا به شما یاری کند تا از تنش و فشار در گردن و شانه ها خلاص شوید.

1.کشش گردن

کشش گردن کششی عمیق است که انقباض گردن شما را کاهش می دهد و به بهبود دامنه حرکتی شما یاری می نماید.

بایستید و بازوی چپ را کنار بدنتان قرار دهید.

دست راست خود را بر روی سر خود قرار دهید و انگشتان خود را سمت چپ سر قرار دهید.به آرامی سر خود را به سمت راست بکشید تا جایی که در سمت چپ گردن خود احساس کشیدگی کنید.20 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت طبیعی برگردید.این کار رایک بار هم در سمت چپ تکرار کنید.2 تا 3 بار در هر طرف انجام دهید.

2.ژست کودک

ژست کودک ژستی شناخته شده از یوگا است که می تواند به تسکین درد گردن و کمر یاری کند. همچنین کشش ملایمی است که به آرامش شما یاری می نماید.

روی دست ها و زانوها قرار بگیرید و کف دست ها را صاف روی زمین قرار دهید ، مچ ها را زیر شانه ها قرار دهید و زانوها را زیر لگن قرار دهید.روی پاشنه خود بنشینید، ستون فقرات خود را کشیده نموده و دستان خود را در مقابل خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که از لگن خود بهره ببرید.به جلو حالت تا بگیرید و بازوهای خود را در جلوی خود باز نگه دارید.

این شرایط را برای 60 تا 90 ثانیه حفظ کنید. هنگام آزاد شدن کشش در گردن و شونه ها ، روی نفس خود تمرکز کنید.

به حالت اول برگردید و این کار را تکرار کنید.2تا 3بار انجام دهید.

3.ژست گاو-گربه

حرکت گاو-گربه یک حرکت یوگا است که به شما امکان می دهد کمر ، تنه و گردن خود را کشیده و به آزاد شدن تنش در این مناطق یاری کنید.روی دست ها و زانوها قرار بگیرید و کف دست ها را صاف روی زمین قرار دهید ، مچ ها را زیر شانه ها قرار دهید و زانوها را زیر لگن قرار دهید.دم را انجام داده حالت گاو گرفته. یعنی شکم خود را به سمت پایین ببرید و چانه و سینه خود را بلند کنید. به سقف نگاه کنید. سینه و شانه ها را باز کنید. چند ثانیه مکث کنید.

نفس خود را بیرون دهید و به حالت گربه بگیرید. شکم خود را به سمت ستون فقرات بکشید و پشت کمر خود را به سمت سقف ببرید. شما باید به پایین تشک نگاه کنید. چند ثانیه مکث کنید.

دم کنید و به حالت گاو برگردید و این کار را تکرار کنید.

10تا 12بار انجام دهید.

4.ژست نخ و سوزن

نخ سوزن کششی است که به شما یاری می نماید تا تنش پشت ، گردن و شانه ها آزاد گردد.روی دست ها و زانوها قرار بگیرید و کف دست ها را صاف روی زمین قرار دهید ، مچ ها را زیر شانه ها قرار دهید و زانوها را زیر لگن قرار دهید.

دست راست خود را (کف دست بالا) روی زمین به سمت چپ بدن بکشید. بدن شما با حرکت می چرخد و شانه راست شما همانطور که به سمت چپ نگاه می کنید زمین را لمس می نماید. از دست چپ خود برای تحمل وزن خود بهره ببرید.

این شرایط را به مدت 20 تا 30 ثانیه حفظ کنید و به حالت اولیه برگردید.این کار را در سمت چپ تکرار کنید.2 تا 3 بار در هر طرف انجام دهید.

5.گزینه های دیگر برای کشش گردن و شانه

یوگا یک فعالیت عالی برای یاری به از بین بردن تنش مربوط به استرس در گردن و شانه های شما است. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که 9 هفته یوگا منجر به تسکین درد و بهبود عملکرد در افراد مبتلا به گردن درد می گردد.همچنین بعضی از استراتژی های دیگر وجود دارد که می توانید برای کاهش یا جلوگیری از تنش در گردن خود بهره ببرید. به عنوان مثال می توانید:

کمپرس گرم را روی این قسمت محکم قرار دهید.چند دقیقه را به انجام ماساژ خود اختصاص دهید.

در یک وان گرم بمانید و برای آرامش بیشتر چند قطره روغن رایحه درمانی اضافه کنید.

محل کاری خود را تنظیم کنید بنابراین کامپیوتر شما باید هم سطح چشمتان قرار بگیرد تا از کشیدگی گردن جلوگیری کند.

شرایط بدن خود را هنگامی که پشت میز کار هستید آنالیز کنید - باید باسن ، شانه ها و گوش ها را در یک خط مستقیم قرار بگیرند.

بلند شوید و هر ساعت چند دقیقه از میز کاری خود دور شوید.

شب ها از بالشی بهره ببرید که از گردن شما به خوبی محافظت و به گونه ای باشد که سر و گردن شما را در یک راستا قرار دهد.

نکاتی برای کنترل استرس و اضطراب

همه ما استرس را تجربه می کنیم. تقریباً غیرممکن است که در برهه ای از زمان احساس اضطراب یا استرس نکنید. اما همانطور که بدن شما به طور اتوماتیک به استرس پاسخ می دهد، یک سیستم داخلی نیز دارد تا شما را آرام کند.

به عنوان پاسخ آرامش شناخته می گردد.همه سیستم های بدنی شما را به حالت عادی برمی گرداند و بدن شما را به حالت آرام و استراحت برمی گرداند. پاسخ آرامش همچنین به محافظت از بدن شما در برابر مسائل بهداشتی مربوط به پاسخ استرس یاری می نماید.

مهارت ها و استراتژی های مختلفی وجود دارد که می توانید برای یاری به آغاز پاسخ آرامش بهره ببرید. در اینجا بعضی از آنها آورده شده است

به خاطر داشته باشید که مانند هر مهارت جدید، تمرین منظم بسیار مهم است. این روش ها ممکن است فوراً برای شما مفید واقع نشوند. اما با گذشت زمان که از آنها استفاده خواهید کرد ، احتمالاً خواهید دید که آنها به شما یاری می نمایند تا بدن شما به حالت آرامتری برگردد.

خط آخر

تنش و گرفتگی در گردن و شانه ها علامت رایج استرس و اضطراب است. این بخشی از راه بدن شما برای آماده شدن برای زنده ماندن در برابر تهدید جسمی است.

به عبارت دیگر ، این بخشی از پاسخ استرس است.خوشبختانه ، تنش عضلانی در گردن و شانه های شما به چندین روش مختلف از جمله کشش هدفمند، یوگا و سایر روش های آرامش پاسخ می دهد.

با این حال، اگر درد در گردن یا شانه های شما شدید است یا با کشیدگی یا سایر روش های مراقبت از خود بهبود نمی یابد حتماً با پزشک خود درمیان بگذارید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 771

به "روش هایی برای کاهش تنش مرتبط با استرس در گردن و شانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای کاهش تنش مرتبط با استرس در گردن و شانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید