تور ارزان برزیل: با این غذاها نظرتان درباره برزیل عوض می گردد!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، غذاهای برزیل

اگر دلتان رهایی و طبیعتی آزاد می خواهد برزیل شما را صدا می زند! هر آنچه از چشم اندازهای طبیعی بخواهید از ساحل و جنگل های بارانی گرفته تا کوه و ساوانا برزیل همه این ها را در خود جای داده است. وجود نواحی متنوع و در عین حال مردمانی از فرهنگ های مختلف باعث شده تا آشپزی و فرهنگ غذایی این کشور هم تنوع زیادی داشته باشد. اگر به برزیل می روید سری به رستوران ها بزنید تا ببینید چطور غذاهای این کشور از آسیا اروپا و حتی آفریقا تاثیر گرفته و پر از عطر و طعم شده است. برزیلی ها عاشق غذا هستند و هر چه درباره غذاهای برزیل بیشتر بدانید شانس بیشتری دارید تا خوشمزه ترین غذاهای اصیل برزیل را امتحان کنید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از برترین غذاهای برزیل را به شما معرفی کنیم.

تور ارزان برزیل: با این غذاها نظرتان درباره برزیل عوض می گردد!

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

نان Pão de queijo

حتما در برزیل در پی اسنک و یا غذایی می گشت که هم خوشمزه باشد و هم خاص پس چه چیزی بهتر از نان Pão de queijo. نگاه به نام عجیب و غریب این نان نکنید این غذا در واقع یک جور نان کوچک پنیری است که از محبوب ترین اسنک های برزیل به شمار میرود و برده های آفریقایی قرن 19 باعث و بانی آمدن آن به برزیل شدند. این نان خوشمزه از نشاسته کاساو درست شده و در بیشتر نان فروشی های سراسر برزیل پیدا می گردد. اگر در پی خوشمزه ترین نوع این نان می گشت می توانید نوع خانگی آن را امتحان کنید و به یک نانوایی سنتی بروید. این نان را به همراه یک فنجان قهوه بخورید البته مراقب باشید چون کمتر کسی پیدا می گردد که فقط با یک عدد از این نان ها راضی گردد!

سالاد Vinagrete

این سالاد سر میز همه رستوران ها پیدا می گردد و از سبزیجات خرد شده گوجه، پیاز و خیار درست می گردد در آخر هم روی آن کمی سرکه، روغن و نمک ریخته می گردد. شاید این سالاد در جاهای دیگری مثل شمال آمریکا یک نوع دسر باشد اما در برزیل یک غذای کامل است! یکی از دلایلی که این سالاد را اینقدر محبوب نموده این است که این سالاد برعکس غذاهای سنگین گوشتی غذایی سبک است و اگر همراه دیگر غذاها خورده گردد طعم و عطر خاصی به آن ها می دهد.

سالاد مرغ سالپیکائو (Salpicão)

اگر سالاد و غذاهای سبک را دوست داشته باشید در این کشور سالادهای متنوع و خوشمزه زیادی هست که حتما از آن ها خوشتان می آید. سالاد مرغ سالپیکائو پای ثابت میز رستوران های بوفه است و هواداران زیادی هم دارد. این سالاد کلاسیک برزیلی غذایی راحت و در عین حال خوشمزه است و از مرغ، نخود فرنگی، ذرت و میوه درست می گردد. قسمت خوشمزه این سالاد این است که در آخر روی آن با سس مایونز پوشیده می گردد و طعم بی نظیری پیدا می نماید.

غذای Feijão Tropeiro

غذای اصیل و خوشمزه که احتمالا شما را ترغیب می نماید تا برای امتحان دوباره آن هم که شده بار دیگر به برزیل سفر کنید. این غذا در ابتدا غذای اصلی کسانی بود که گاوها را به بیرون شهر می بردند (علت نامش هم همین موضوع است) اما خیلی زود تبدیل شد به غذای اصلی همه مردم برزیل. این غذا از کلم کولارد سبز، لوبیا، گوشت و آرد مانویک درست می گردد، شاید با تماشا این همه مواد اصلی فکر کنید که درست کردن این غذا کمی سخت است اما اصلا اینطور نیست. این غذا را معمولا از به جای مانده غذاهای دیگر درست می نمایند برای همین هم به روش های مختلفی درست می گردد.

خورش Feijoada

نمی گردد حرف از برترین غذاهای برزیل باشد و نامی از Feijoada، غذای ملی برزیل نباشد. این غذا در واقع یک خورش لوبیای غلیظ است که حتما باید در یک ظرف سفالی درست گردد. خورش Feijoada در اصل پرتغالی است اما در کشورهایی مثل برزیل که مستعمره پرتغال بودند هم درست می گردد. خوشمزه ترین نوع این غذا، Feijoada à Brasileira است که از لوبیای سیاه و انواع مختلفی از گوشت ها تهیه می گردد. درست کردن این غذا اصلا سخت و پیچیده نیست اما زمان بر است برای همین هم مخصوص آخر هفته ها و یا جشن ها است.

سمبوسه Coxinha

اگر هوس اسنک برزیلی نموده اید این سمبوسه مرغ خوشمزه یکی از برترین غذاهاست. برای درست کردن این غذا مرغ و پیاز را با هم مخلوط می نمایند و دور آن را با خمیر سیب زمینی می پیچند. اما این خمیر باید حتما به شکلی خاص پیچیده گردد: به شکل ران مرغ! این آخر کار نیست بعد از پیچیدن خمیر باید آن را به پودر سوخاری آغشته کنید و آنقدر در روغن داغ سرخ کنید تا برشته گردد. بسته به این که این غذا در کدام شهر برزیل درست می گردد میزان اش فرق می نماید اما آن هایی که بزرگ تر هستند برای یک غذای کامل مناسب ترند. برزیلی ها دوست دارند تا این غذا را به همراه یک سس تند بخورند چون اینطوری خیلی خوشمزه تر می گردد.

آکارا (Acarajé)

این غذای خوشمزه در همه برزیل درست می گردد اما بیشتر از همه مخصوص استان باهیا، منطقه ساحلی و قلب فرهنگی کشور است. ماده اصلی این غذا، لوبیای سیاه است البته پوست این لوبیا باید کنده و در هاون کوبیده گردد تا به شکل خمیر دربیاید. این خمیر را به شکل گلوله های کوچک در می آورند و داخل آن را با مواد متنوع پر می نمایند. در آخر هم این گلوله ها در روغن سرخ و ترد و برشته می گردد.

واتاپا (Vatapá)

این غذا هم در استان باهیا اختراع شده و یک جور خورش شیر نارگیل و میگو است. واتاپا یک غذای منحصربفرد است چون برای درست کردن آن از دو نوع میگوی خشک و تازه و برای غلیظ شدنش هم از نان استفاده می گردد. در برزیل خانوم هایی هستند که یک پیراهن تمام سفید می پوشند و غذاهای خیابانی می فروشند این غذا همواره یکی از غذاهای پرطرفدار آن هاست. می توانید این خورش را به همراه برنج سفید هم میل کنید و از طعم بینظیرش لذت ببرید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1191

به "تور ارزان برزیل: با این غذاها نظرتان درباره برزیل عوض می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: با این غذاها نظرتان درباره برزیل عوض می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید