تور ارزان چین: رصد زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی ژاپن، خبرساز شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه (امروز) اعلام نمود، یک زیردریایی که به نظر می رسد متعلق به چین باشد، در نزدیکی جزایر جنوبی این کشور رصد و مشاهده شد.

تور ارزان چین: رصد زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی ژاپن، خبرساز شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که بعضی اختلافات سرزمینی بین ژاپن و چین ادامه دارد، توکیو از رصد یک زیردریایی احتمالا چینی و یک ناوشکن چین در نزدیکی جزایر خود اطلاع داد.

منابع رسانه ای از قبیل رویترز گزارش دادند، یک زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی حریم سرزمینی ژاپن واقع در جزایر جنوبی این کشور رصد شده است.

وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه (امروز) گفت، یک زیردریایی که اعتقاد بر این است که زیردریایی متعلق به چین باشد در نزدیکی آب های ژاپن مشاهده شده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، نیروی دریایی ژاپن روز آدینه در نزدیکی جزیره آمامی اوشیما که بخشی از منطقه کاگوشیما است، یک زیردریایی را شناسایی کرد.

وزارت دفاع ژاپن بعلاوه گفت که در مجاورت همین منطقه، یک ناوشکن نیروی دریایی چین مشاهده شده است.

دولت ژاپن طی سال های اخیر بارها از نقض مکرر حریم سرزمینی خود از سوی کشتی های چین به ویژه در نزدیکی جزایر مورد مناقشه بین دو کشور شکایت و اعتراض نموده اند.

در بیانیه امروز وزارت دفاع ژاپن البته آمده که زیردریایی و ناوشکن در منطقه همجوار با تمامیت سرزمینی ژاپن دیده شدند اما با این وجود نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن با قید فوریت خواهان جمع آوری اطلاعات و حفظ نظارت و شناسایی هوشیارانه وزارت تحت امرش در مورد این زیردریایی و ناوشکن شد.

رویترز به سراغ مقام های سفارت چین در توکیو رفته تا نظرشان را درباره رصد زیردریایی و ناوشکن جویا گردد اما آنها پاسخی به این خبرگزاری ندادند.

مقام های ارشد چین بارها ضمن هشدار درباره تحرکات آمریکا و متحدانش در تنگه تایوان و دریاهای چین جنوبی و شرقی اعلام نموده اند که پکن از قوانین بین المللی تبعیت می نماید اما اجازه نقض حریم سرزمینی چین و دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1033

به "تور ارزان چین: رصد زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی ژاپن، خبرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: رصد زیردریایی احتمالا چینی در نزدیکی ژاپن، خبرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید