انتخابات ریاست جمهوری جیبوتی، پیش بینی ها از پیروزی عمر گیله برای پنجمین بار

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رای دهندگان در جیبوتی امروز (آدینه) در حالی پای صندوق های رای رفته اند که انتظار می رود رئیس جمهوری این کشور برای بار پنجم بتواند پیروز گردد و قدرت و حاکمیت 21 ساله خود را در این کشور مهم شاخ آفریقا تحکیم کند.

انتخابات ریاست جمهوری جیبوتی، پیش بینی ها از پیروزی عمر گیله برای پنجمین بار

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسماعیل عمر گیله، رئیس جمهوری 73 ساله جیبوتی یکی از رهبران افریقایی است که مدت هاست در مسند قدرت نشسته است. او جای حسن گوله آپتیدون عمویش را گرفت که جیبوتی را در راستا استقلال از فرانسه در 1977 رهبری کرد.

تحلیلگران می گویند، گیله تنها یک رقیب دارد که زکریا اسماعیل فراح است و مابقی اپوزیسیون ضعیف و متفرق نیز انتخابات را بایکوت نموده اند.

یک کارشناس مسائل سیاسی در اندیشکده چاتهام هوآس می گوید: رئیس جمهوری جیبوتی به راحتی می تواند برای بار پنجم پیروز انتخابات گردد اما این انتخابات از دید بسیاری از مردم جیبوتی آزاد و عادلانه نیست.

قانون اساسی این کشور در سال 2010 با هدف از حذف محدودیت در مدت زمان ریاست جمهوری تغییر کرد اگرچه محدودیت سنی 75 سال در آن لحاظ شد به این ترتیب، پنجمین دوره ریاست جمهوری گوله آخرین دوره اوست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 816

به "انتخابات ریاست جمهوری جیبوتی، پیش بینی ها از پیروزی عمر گیله برای پنجمین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات ریاست جمهوری جیبوتی، پیش بینی ها از پیروزی عمر گیله برای پنجمین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید