اعلام تمدید تعطیلی کرونایی موزه های فرانسه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تمدید تعطیلی کرونایی موزه های فرانسه صورت گرفت.

اعلام تمدید تعطیلی کرونایی موزه های فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

داستان چیست؟

بدنبال تداوم نرخ تصاعدی ابتلا به کرونا، دولت فرانسه بازگشایی موزه های این کشور را از 15 دسامبر به 7 ژانویه موکول کرد.

موزه ها و سالن های تئاتر و سینمای فرانسه قرار بود این هفته با به انتها رسیدن دومین دور از قرنطینه سراسری در این کشور بازگشایی شوند، اما آمار مبتلایان جدید کرونا به آستانه مشخص شده از سوی دولت فرانسه، یعنی 5 هزار نفر در روز نرسید و ژان کاستکس، نخست وزیر این کشور اقدامات پیشگیرانه بیشتری وضع کرد.

براساس شیوه نامه جدید، پس از به انتها رسیدن دور دوم قرنطینه، از ساعت 8 عصر تا 6 صبح مقررات منع رفت وآمد در فرانسه اعمال می گردد و رستوران ها، کافه ها، کلوب های شبانه، موزه ها، موسسات فرهنگی و باشگاه های ورزشی تا اوایل ژانویه تعطیل خواهند ماند.

رهاورد کرونا؛ خسارت اقتصادی و تعویق در برگزاری نمایشگاه ها

برای موزه ها و دیگر موسسات فرهنگی، تمدید تعطیلی ها به معنای ضرر بیشتر است و به تعویق افتادن دوباره نمایشگاه ها. بنای تاریخی کونسیرژوری (Conciergerie)، کاخ گوتیک سابق و زندان انقلابیون در پاریس که اکنون به یک میراث ملی در فرانسه تبدیل شده، قصد داشت هفته آینده نمایشگاه En quête de liberté از آثار اِل آناتسویی هنرمند مشهور اهل غنا را افتتاح نمایند. En quête de liberté اولین نمایشگاه این مجسمه ساز معروف با ماموریت ترویج فرهنگ آفریقا در فرانسه بود که پیش از این نیز چند بار به تأخیر افتاد.

همچنین بنا بود خانه عکاسان اروپا (MEP) هفته آینده نمایشگاه Moriyama - Tomatsu: Tokyo را افتتاح کند. این نمایشگاه که به دو عکاس ژاپنی به نامهای شومی توماتسو و دایدو موریاما اختصاص دارد، ابتدا قرار بود ماه ژوئن (خرداد- تیر 99) برپا گردد اما به ماه نوامبر (آبان- آذر) موکول شد و در نهایت هم عملیاتی شدن دور دوم قرنطینه تمام معادلات را بهم زد.

سیمون بیکر (Simon Baker) رئیس خانه عکاسان اروپا در این باره می گوید: وقتی امانوئل مکرون چند هفته پیش گفت مردم فرانسه به فرهنگ احتیاج دارند و امکان دارد موزه ها از 15 دسامبر بازگشایی شوند، واقعاً تعجب کردیم و فکر می کردیم اینکه چنین اتفاقی در ماه ژانویه بیفتد، محتمل تر است. مکرون تاکید نمود بازگشایی موزه ها منوط به این است که تعداد مبتلایان به کووید -19 زیر 5 هزار نفر باشد، بنابراین دولت به ما امید داده بود و نه وعده. تمام این مدت، من کاملاً واقع بین بودم و بعد از دیدن رفتار مردم در فروشگاه ها در چند هفته گذشته، چندان خوشبین نبودم که بتوانم این هفته خانه عکاسان اروپا را بازگشایی کنم.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 562

به "اعلام تمدید تعطیلی کرونایی موزه های فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تمدید تعطیلی کرونایی موزه های فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید