کشف خانه های زیبای 2 هزار ساله در فرانسه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، اخیرا در منطقۀ سو دو گاتین در 100 کیلومتری پاریس، گروهی از باستان شناسان موزۀ لوور و موسسۀ باستان شناسی پیشگیرانه، یک پشتۀ باستانی را در نزدیکی یک معبد رومی مورد کاوش قرار دادند که در نتیجۀ آن چندین اثر باستانی از زیر خاک بیرون آمد.

کشف خانه های زیبای 2 هزار ساله در فرانسه

به گزارش فرادید، این مجموعه شامل یک ساختمان نمایش، دست کم دو پرستشگاه کوچک و همین طور چندین خانه و بقایایی از چند خیابان می شود. کاوش های بعدی احتمالا اطلاعات بیشتری را دربارۀ فعالیت های ساکنان این خانه ها از جمله ابزار ها و غذا های آن ها آشکار خواهد کرد.

بقایایی از دو جادۀ باستانی که یکدیگر را در این محل قطع می کرده اند نیز در این کاوش پدیدار شده است. این جاده ها به احتمال زیاد به مدت چند قرن مورد استفاده قرار گرفته اند. چنانکه از بقایای جاده ها می شود فهمید، آن ها در طول زمان چندین بار مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته اند. لایۀ سطحی جاده ها از خرده های سنگ آهک ساخته شده است.

خانه هایی که در این منطقه یافت شده اند، عمدتا با سنگ ساخته شده اند و ظاهرا بین قرن های اول تا سوم میلادی چندبار نوسازی شده اند. برخی از دیوار های داخلی خانه ها با گچ پوشیده شده بودند و برخی از آن ها رنگ آمیزی های هندسی با نوار های قرمز رنگ داشته اند.

در هرکدام از خانه ها یک یا چند سرداب نیز یافت شده که مقدار ها و شیوه های ساخت متفاوتی دارند و با پلکان های سنگی قابل دسترسی بوده اند. این سرداب ها به احتمال فراوان برای ذخیره سازی مواد غذایی و اشیاء ارزشمند استفاده می شده اند.

بیشتر سرداب ها قبل از اینکه این مکان متروکه شود تخلیه شده اند و بنابراین چیز زیادی در آن ها باقی نمانده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1497

به "کشف خانه های زیبای 2 هزار ساله در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف خانه های زیبای 2 هزار ساله در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید