6 کاری که حتما باید در سفر به پاریس انجام دهید

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، 6 کاری که حتما باید در سفر به پاریس انجام دهید!

کشور فرانسه و به خصوص مرکز آن شهر پاریس همیشه از کشورها و شهرهای مورد توجه دنیاگرد های سراسر دنیا بوده است. پاریس که از قدیم به عنوان یکی از مرکز های مد دنیا شناخته می شده است با برخورداری از فرهنگی غنی همراه با هنر مقصد مناسبی برای علاقه مندان به هنر و شعر و مد و لباس می باشد. این شهر رمانس که سفری هیجان انگیز و رمانتیک را برای زوج های جوان و عاشق مهیا می نماید جاذبه های دیدنی فراوانی دارد. اما همیشه بعضی از جاهای دیدنی پاریس، بسیار بیشتر از سایر جاذبه ها از محبوبیت برخوردارمی باشند. در این این قسمت از سایت خبرنگاران به اتفاق یکدیگر می خواهیم درباره 6 کاری که حتماً باید در سفر به پاریس انجام گردد آشنا مطالعه کنیم.

6 کاری که حتما باید در سفر به پاریس انجام دهید

بالا رفتن از برج ایفل

یکی از مهم ترین جاذبه های شهر پاریس که به عنوان نماد فرانسه شناخته می گردد برج ایفل است. این برج که تماماً فلزی است محبوبیت بی نظیری در سراسر دنیا پیدا نموده است. برای بازدید از این برج می توانید از پله های برج و یا از آسانسور تعبیه شده در آن برای بالا رفتن بهره ببرید. بالای این برج رستورانی وجود دارد که می توانید شام رمانتیک و دو نفره خود را در آنجا میل کنید. هم چنین در پایین این برج آبنمایی واقع شده است که در روزهای گرم تابستان می توانید در کنار مردم پاریس از آن لذت ببرید.

به رحال هر کسی که به این شهر سفر می نماید دوست دارد تا با تاریخ غنی مد این شهر نیز آشنا گردد پس به مغازه های این شهر بروید و از لباس های رنگارنگ و عطرهای مشهور فرانسوی چون برند دیور بخرید. چیزی که شاید کمتر اطلاعی در مورد آن داشته باشید، محصولات تازه و خوشمزه کشاورزی این شهر است. برای خرید از این محصولات می توانید به سراغ مغازه قدیمی انفنتس رافز در خیابان مارایس بروید.

بازدید از برترین موزه دنیا!

این روزها کمتر کسی هست که نام موزه لوور نشنیده باشد. این موزه که یکی از مجذوب کننده ترین موزه های دنیا شناخته می گردد، آثار ارزشمندی از جمله تابلوی مونالیزا داوینچی را در دل خود جای داده است. این موزه که قبل از جنگ دنیای دوم ساخته شده بود برای این که آثار گرانبهایش در طول این جنگ حفظ گردد، مکانی مخفی در دل این موزه به وجود آوردند و از این آثار در آن دوره نگهداری نموده اند. مکان مخفی این موزه هم چنان مخفی مانده است و تنها صحبت هایی درباره آن شده است. هرم شیشه ای مقابل این موزه نیز از جاذبه های تماشای این موزه به شمار می رود.

بازدید از کاخ لوکزامبورگ

از دیگر تماشای های تاریخی این شهر کاخ لوگزامبورگ است که ساخت ان مربوط به قرن 17 میلادی می باشد. این کاخ به دستور همسر هنری چهارم آغاز شد که بر اساس طرحی از کاخ پیتی در فلورانس ساخته شده است. اکنون این مجموعه بزرگ و باشکوه در مرکز شهر پاریس واقع شده است و بازدید از آن برای عموم رایگان است.

کلیسا سوخته نوتردام

کلیسای نوتردام از دیگر جاذبه های تاریخی این شهر است که همیشه مورد توجه گردشگر ها بوده است. معماری عجیب این کلیسا که به سبک گوتیک است و ساخت آن موقع زیادی را برده است موجب شده تا این بنا در ادوار تاریخی متعددی قرار بگیرد و در واقع با تاریخ این کشور در هم بتند. امروزه و به علت حادثه ای که برای این بنای بزرگ افتاد امکان بازدید از آن وجود ندارد. این بنا وقایع مهمی هم چون تاجگذاری ناپلئون بناپارت را شاهد بوده است و چون غاری بزرگ میتوانسته جمعیت زیادی را در خود جای دهد. اما براساس بعضی اخبار ، قرار است که این کلیسا ار دیگر به شکل اولیه ساخته گردد. در حال حاضر تنها اسکلت این ساختمان به جای مانده است، اما از آن هم می توان متوجه عظمت این بنا قدیمی وبی نظیر شد.

سفر به دیزنی لند!

از دیگر مناطقی که در پاریس قرار دارند و علاقه گردشگر های زیادی را به خود جلب نموده است، دیزنی لند این شهر است که بر اساس طرحی از دیزنی لند آمریکا ساخته شده است. در این مجموعه بزرگ می توانید بخش هایی که در دیزنی لند اصلی آمریکایی قرار دارند را ببینید. در این مجموعه تفریحی بزرگ م یتوانید دوباره کودک شوید و لذت دروان کودکی خود را دوباره تجربه کنید. هم چنین می توانید از رستوران ها و کافه های این مجموعه بهره ببرید.

بازدید از دو قصر بزرگ شهر

طاق تریوموف که در نزدیکی قصر الیزه واقع شده است ارتفاعی در حدود 50 متر و عرض 45 متر دارد. این بنای تقریباً مربعی برای جشن انتها جنگ دنیای اول ساخته شد که ساخت آن 30 سال به طول انجامید. شاید جمعیت و ترافیک موجود روبروی قصر الیزه شما را از تماشای این اثر منصرف کند اما باید بدانید که ارزش یک بار تماشا را دارد.

بازدید از آثار تاریخی این شهر تمامی ندارد اما یکی از مهم ترین این آثار کاخ ورسای است، که به عنوان یکی از بزرگ ترین قصرهای دنیا شناخته می گردد. این قصر بزرگ که شامل اقامتگاه درباریان و ملکه بوده است، بخش جالبی در خود دارد که بازدید از آن بسیار لذت بخش خواهد بود . تالار آینه این قصر که بخش شمالی را به جنوبی متصل می نماید به گونه ای ساخته شده است، که می توانید بازتاب بنا را روی سرامیک های کف ببینید. محوطه بیرونی و باغ های اطراف بنای داخلی نیز بسیار مجذوب کننده و تماشای هستند و تاریخ این کشور را برای شما به نمایش می گذارند.

بدون شک یکی از برترین تجربه های سفری اروپا، سفر پاریس می باشد. در این قسمت می توانید با مناسب ترین قیمت بلیط هواپیما پاریس را تهیه نمایید.

قدم زدن در خیابان رویایی شانزلیزه

اگر می خواهید به محله زیبا و معروف شانزلیزه بروید از روی پل الکساندر سوم عبور خواهید کرد، که در قرن بیستم و برای تزار روسیه ساخته شده است. این پل که عمده محبوبیت خود را به خاطر مجسمه های برنزی بزرگ 17 متری اسب های بالدار خود و هم چنین قفل هایی که به دیواره این پل بسته می شوند دارد، مدتی است برای جلوگیری از تخریب این قفل ها باز شده اند و اجازه نصب هیچ قفل دیگری به این پل داده نمی گردد. پیشنهاد می کنیم تا در شب به سمت شانزلیزه بروید و از روی این پل مجذوب کننده عبور کنید تا انعکاس آن را همراه با چراغ هایی که برای روشنایی پل قرار داده شده است درون رودخانه سن مشاهده کنید.

جاذبه های فرانسه و شهر پاریس تمام نشدنی است اما مهم ترین جاذبه های این شهر بناهای تاریخی آن است که فرهنگ و تاریخ این قوم را برای همگان به نمایش می گذارد. هم چنین دست سازه های بشری مدرن این شهر نیز از جمله دیگر جاذبه هایی است که باید از آن ها بازدید کنید. امتحان شکلات داغ این شهر نیز تجربه ای فراموش نشدنی برای شما به ارمغان می آورد.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1450

به "6 کاری که حتما باید در سفر به پاریس انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کاری که حتما باید در سفر به پاریس انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید