ژل بازی اسلایم ؛ فواید، عوارض و روش ساخت اسلایم در خانه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، در پاسخ سوال اسلایم چیست؟ باید بگویم که اسلایم نوعی خمیر ژله ای است که بسیار منعطف و نرم است و به دو دسته شفاف و مات تقسیم بندی می گردند که برای بازی و سرگرمی بچه ها مناسب می باشد. امروزه بسیاری از روانشناسان و پزشکان اسلایم را برای آرامش اعصاب و روان و همچنین کاهش استرس به افراد میان سال توصیه می کنند. هدف ما در این مقاله آنالیز ژل بازی اسلایم، فواید، عوارض و طربقه نگهداری آن است.

ژل بازی اسلایم ؛ فواید، عوارض و روش ساخت اسلایم در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در این مطلب می خوانید:

فواید ژل بازی اسلایم چیست؟

ژل بازی اسلایم چگونه درست می گردد؟

عوارض استفاده از ژل بازی اسلایم چیست؟

روش ساخت ژل بازی اسلایم خانگی

اصول و روش نگهداری از ژل بازی اسلایم

فواید ژل بازی اسلایم چیست؟

1. استفاده از اسلایم برای تقویت سیستم عصبی بچه ها

بازی با خمیر جادویی در افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا میکند و از این رو آن را خمیر جادویی می نامند که قابلیت این را دارد که به هر شکلی تغییر بیابد. به هنگام بازی بچه ها با خمیر ژله ای اسلایم دست مغز دوم انسان است باید حرکت کند و ایده را از مغز دریافت نماید و خمیر را به شکل همان ایده در بیاورد. در این بازی به دلیل تحریک حس لامسه ، سیستم عصبی مغز عملکرد بهتری خواهد داشت.

2. ایجاد حس آرامش برای بچه ها

استفاده از رنگ های متنوع بهداشتی، بازی با خمیر اسلایم را برای بچه ها و نوجوانان خوشایند نموده است. بازی با رنگ های روشن و پر جنب و جوش هم تسکین دهنده و هم هیجان انگیز است، در بعضی از این خمیر ها از رایحه های اسانس نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر نیز وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزون می کند.

3. ژل بازی اسلایم و شکوفایی استعداد و خلاقیت بچه ها

خمیر بازی سبب پرورش خلاقیت ، پرورش و تقویت عضلات درشت همچون دستها و عضلات ریز مانند انگشتان و پرورش قدرت تجسم فضایی و هندسی می گردد، همچنین به درک بهتر مفاهیمی مانند نرم، سفت، سبک ،سنگین، گرم ،سرد به بچه ها یاری می کند.

4. ارزان و در دسترس بودن ژل بازی اسلایم

هزینه تهیه این خمیر جادویی زیاد نیست و بیشتر افراد می توانند آن را تهیه نمایند و مزیت دیگر این ژل بازی، قابل حمل بودن آن است یعنی به راحتی می توانید آن را با خود به همه جا برده و در موقعیت های مختلف کودک خود را سرگرم کنید.

ژل بازی اسلایم را از کج بخریم؟

امروزه ژل بازی اسلایم در تمامی لوازم اسباب بازی فروشی ها، فروشگاه های بازی فکری و فروشگاه های آنلاین به راحتی قابل خرید و در دسترس است.

5. بازی با اسلایم و درمان پارکینسون

یکی از دیگر فواید بازی با اسلایم تقویت هماهنگی چشم و دست می باشد که امروزه به بیمارانی که دارای علائم پارکینسون هستند تجویز می گردد.

6. یادگیری سریع رنگ ها با اسلایم

از آنجایی که ای خمیر های ژله ای در طرح رنگ های متنوع وجود دارد و با ظاهر زیبا هر انسانی را در هر سنی به خود جلب می کند راهکاری مفید برای آموزش رنگ ها به هنگام بازی بچه ها با اسلایم است.

ژل بازی اسلایم چگونه درست می گردد؟

اسلایم ژله ای است بر پایه پلیمرهای بهداشتی که با ترکیب مواد شیمیایی مانند بوراکس تهیه می گردد که می تواند عوارضی داشته باشد. در ادامه طرز تهیه ژل بازی اسلایم در خانه را به شما خواهیم آموخت.

برواکس چیست؟ آیا بوراکس ماده ای سمی است؟

بوراکس که با نام بورات سدیم نیز شناخته میگردد، از ترکیبات مهم بوراست که مادهای معدنی است. سدیم تترابورات مادهای سمی نیست. بورات سدیم کریستالی نرم به رنگ سفید است که براحتی در آب حل میگردد. این ماده اسید بوریکی که سوزاننده تر از این ماده است، نیست.

  • این ماده به عنوان محلولی برای رشد میوه ها و دانه ها در درختان میوه بکار میرود. محلول بوراکس بور را به خاک اضافه میکند و موجب تقویت آن می گردد.
  • از بوراکس برای نگهداری گل ها برای مدت طولانی استفاده می گردد.
  • برای خلاص شدن از شر موش ها از محلول بوراکس استفاده نمایید.
  • این محلول برای از بین بردن مورچه ها، سوسکها و دیگر حشرات نیز بکار می رود.
  • اخیرا از این ماده در تهیه اسلایم بازی نیز استفاده می گردد.

عوارض استفاده از ژل بازی اسلایم چیست؟

ویدئوهای زیادی در باره خمیربازی اسلایم منتشر شده که بچه ها و والدین آن ها را به خرید این بازی سرگرم نماینده برای بچه هاشان تشویق می کند.

درحالی این بازی، تفریحی ساده و خوب برای بچه ها به شمار می آید که می تواند آن ها را به خوبی سرگرم کند و همین مساله، والدین را به خرید فوری این بازی تشویق می کند، اما باید یادآور شد که با وجود همه تبلیغاتی که برای خرید خمیر بازی اسلایم می گردد، ضررها و خطراتی کشنده برای بچه ها دارد ومواردی از این ضررها ثبت شده است.

ازجمله ضررهای این بازی مسموم شدن هزاران کودک به علت بازی با اسلایم خمیر است.

تحقیقاتی که درباره خمیر اسلایم یا خمیرجادویی اجرا شده، نشان می دهد مقدار زیادی سم درآ ن وجود دارد و مساله مهم تر، ماده اصلی تشکیل دهنده این خمیر پودری است که برای کشتن سوسک و انواع حشرات موذی مورد استفاده قرار می گیرد و به اسید بوریک معروف است. (بوراکس ایمن است اما اسید بوریک خطرناک است.)

بعضی از مراکز علمی درکشورهای حوزه خلیج فارس به طور رسمی درباره این بازی هشدار داده و خواهان جمع آوری آن از بازار شده اند.

روش ساخت ژل بازی اسلایم خانگی

برای پیشگیری از خطرات این بازی راهکارهایی نیز وجود دارد. بهتر است خمیر بازی با مواد اولیه ای تهیه کنید که حاوی اسیدبوریک نباشند، یا اینکه ژل بازی اسلایم را خودتان در منزل بسازید. ساخت این ژل بازی کار سختی نیست و به مواد زیادی احتیاج ندارد.

ما در مطالب قبلی، انواع روش های درست کردن ژل بازی اسلایم را آموزش داده ایم که می توانید در مطالب زیر آن را دنبال کنید و با ساخت ژل بازی اسلایم خانگی، از سلامت آن برای کودکتان اطمینان داشته باشید.

  • طرز تهیه ژل اسلایم شفاف در خانه با روشی ساده
  • ساخت اسلایم خمیردندان و شامپو با یک آموزش ساده
  • روش ساخت اسلایم خامه ای با 3 روش ساده بدون بوراکس

اصول و روش نگهداری از ژل بازی اسلایم

1. استفاده از زیپ کیپ

اسلایم را درون پلاستیک زیپی قرار دهید. یک پلاستیک ساده آشپز خانه نیز برای نگهداری اسلایم مناسب است. پلاستیکی را انتخاب کنید که به اندازه اسلایم شما فضا داشته باشد. پلاستیکی انتخاب نکنید که خیلی عظیم باشد زیرا تا جایی که امکان دارد باید هوای کمی درون پلاستیک وجود داشته باشد.

هوا را از پلاستیک خارج کنید و سپس زیپ پلاستیک را ببندید. هوا باعث می گردد اسلایم سریعا خشک گردد بنابراین خارج کردن هوای درون پلاستیک به نگهداری طولانی مدت اسلایم یاری می کند. مطمئن شوید که زیپ پلاستیک کاملا بسته شده است.

پلاستیک را درون یخچال قرار دهید. با قرار دادن اسلایم در یخچال می توانید مدت بیشتری از آن بهره ببرید. به مرور زمان در اسلایم باکتری ها آغاز به رشد می نمایند و قرار دادن آن در یخچال سرعت رشد باکتری ها را کاهش می دهد.

2. ظروف درب دار بدون نفوذ هوا

ظرفی را انتخاب کنید که اسلایم ها در آن جای بگیرد. هوا نباید وارد ظرف گردد زیرا هوا دشمن اسلایم است. می توانید اسلایم را درون پلاستیک نیز قرار دهید تا کاملا خشک و تازه بماند. پلاستیک را درون ظرف قرار دهید. برای این کار می توانید از ظرف غذای پلاستیکی یا شیشه مربا نیز بهره ببرید.

3. رعایت نکات بهداشتی

  • اسلایم را از سطوح کثیف دور نگه دارید. اگر اسلایم شما در جای کثیفی مانند خاک بیافتد, مجبور می شوید آن را دور بیاندازید. سعی کنید اسلایم را از این سطوح دور نگه دارید.
  • قبل از بازی با اسلایم دستان خود را بشوئید. باکتری دستان شما به اسلایم می چسبد و باعث می گردد تعداد باکتری ها افزایش یابد. دستان خود را با صابون و آب گرم, به مدت 20 ثانیه بشوئید.
  • به اسلایم آب اضافه کنید. اگر اسلایم شما کمی خشک شده است می توانید آن را درون ظرفی گذاشته و به آن آب اضافه کنید. تا زمانیکه اسلام کاملا نرم گردد باید با دستانتان آب را با مواد مخلوط کنید. می توانید از یک الی دو قطره ژل ضد باکتری بهره ببرید.

4. برطرف شل شدن ژل بازی اسلایم

این ژل به دو دلیل شل می گردد، یکی ماندن در گرما و دیگری گذشتن از زمان استفاده یا همان تاریخ انقضا. با قطره سفت نماینده که همراه با آن عرضه می گردد و سرمای یخچال می توانید دوباره اسلایم خود را و به حالت قبل برگردانده و آن را سفت کنید.

اگر قطره سفت نماینده تمام شده است می توانید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب گرم حل کنید تا محلولی مشابه محلول سفت نماینده داشته باشید، و سپس قطره قطره آن به اسلایم اضافه کنید.

سخن آخر

در این مطلب به آنالیز همه جانبه ژل بازی اسلایم پرداختیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. آیا شما تا به حال این ژل را در خانه تهیه نموده اید؟ تجربیات و سوالات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

همچنین در انتها پیشنهاد می کنیم به منظور سرگرم کردن بچه ها خود، از مطلب مفید 6 مدل زیبا و کاربردی کاردستی با شانه تخم مرغ نیز در انگیزه دیدن بفرمایید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 442

به "ژل بازی اسلایم ؛ فواید، عوارض و روش ساخت اسلایم در خانه" امتیاز دهید

9 کاربر به "ژل بازی اسلایم ؛ فواید، عوارض و روش ساخت اسلایم در خانه" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژل بازی اسلایم ؛ فواید، عوارض و روش ساخت اسلایم در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید