واکنش رئیس کل بانک مرکزی به بازار پرالتهاب ارز و سکه؛ شرایط امروز بازارها سخت تر از تابستان 97 نیست

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران: رییس کل بانک مرکزی گفت: این روزها به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و... انتظارات تورمی را بالا برده است اما شرایط امروز بازارها سخت تر از تابستان 1397 نیست و ثبات لازم به بازار بر می شود.

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به بازار پرالتهاب ارز و سکه؛ شرایط امروز بازارها سخت تر از تابستان 97 نیست

به گزارش خبرنگاران عبدالناصر همتی طی پست اینستاگرامی اظهار کرد: شرایط امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت تر از مرداد و شهریور 1397 نیست. در آن روزها با آغاز و تشدید تحریم های آمریکا، بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم های بسیار بالا رسید. ولی با مدیریت بازارها و تدابیری که به کارگرفته شد، علیرغم تمامی مسائل در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیر نفتی در اواخر سال 1398 مثبت شد.

وی اضافه کرد: این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و... انتظارات تورمی را بالا برده است. در روزهای آینده، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یکسال آینده و تورم هدف، اعلام خواهد شد. محاسبات و برآوردهای اداره آنالیز های مالی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می گردد. همانطور که قبلا گفتم شرایط سخت است. اما فرایند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

همتی گفت: در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز است، اعلام می کنم با کوشش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش های مختلف مالی، به حول قوه الهی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: همراهی مردم و فعالان مالی دربخش های فراوری و صادرات این بار نیز، پشتیبان اصلی کوشش خدمت گزاران شان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 259

به "واکنش رئیس کل بانک مرکزی به بازار پرالتهاب ارز و سکه؛ شرایط امروز بازارها سخت تر از تابستان 97 نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس کل بانک مرکزی به بازار پرالتهاب ارز و سکه؛ شرایط امروز بازارها سخت تر از تابستان 97 نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید