نشست اعضای جامعه بومگردی ها با وزیر و مسئولان میراث فرهنگی برگزار شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نشست اعضای جامعه بومگردی ها با وزیر و مسئولان میراث فرهنگی برگزار گشت.

نشست اعضای جامعه بومگردی ها با وزیر و مسئولان میراث فرهنگی برگزار شد

یاور عبیری در نشست اعضای جامعه بومگردی ها که با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، رئیس و اعضای جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی برگزار شد، گفت: این انجمن دو هدف اصلی دارد که یکی از آنها ساماندهی بومگردی ها است، چرا که در گذشته توسعه کمی بومگردی ها مدنظر بود و هدف دوم ما نیز بهره وری بهتر از بومگردی ها است که به منظور کمک به توسعه گردشگری روستایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: یکی از موانعی که وجود دارد موضوع استانداردسازی است، اکنون برخی از بومگردی ها خود را بی نیاز از تمدید مجوز می دانند و برخی از واحدها بدون مجوز در حال فعالیت هستند. این در حالی است که تفاهمنامه ای با صندوق کارآفرینی امید اجرا شده اما تسهیلات مرتبط در اختیار بومگردی ها قرار نگرفته است.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران ادامه داد: حضور در نمایشگاه های خارجی یکی دیگر از درخواستهای ما است که خوشبختانه در نمایشگاه روسیه اولین قدم برای حضور بومگردی ها برداشته شده است. ضمن اینکه از وزارتخانه تقاضا داریم تا در موضوع آموزش به ما کمک کنند و در این باره از ما حمایت کنند.

عبیری در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد: بومگردی ها نماد مهمان نوازی و فرهنگ غنی ایرانیان هستند.

صادق کاظمیان، نائب رئیس انجمن حرفه ای اقامتگاه های بومگردی نیز با بیان اینکه بومگردی ها می توانند به عنوان پیشانی وزارتخانه عمل کنند، به نیاز ظرفیت سنجی اقامتگاه های بومگردی، تفویض اختیار، توجه به بومگردی ها در تعریف مسیرهای گردشگری و بهداشت اشاره کرد.

برگزاری همایش ملی بومگردی ها و راه اندازی نشریه علمی تخصصی بومگردی پیشنهادهای مطرح شده از سوی سعید سجادی، رئیس انجمن بومگردی کردستان هست.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی استان گلستان نیز در این نشست گفت: بومگردی ها خانواده محور هستند و نباید با بخشنامه اداره شوند.

همچنین مازیار آل داوود، موسس اولین اقامتگاه بومگردی کشور گفت: مسائل متعددی سر راه بومگردی ها وجود دارد که با توجه به اینکه بومگردی ها آبروی گردشگری ایران هستند، باید مسائل این حوزه را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: بومگردی ها نیازمند نگاه ویژه هستند، چرا که یک اتفاق ویژه در گردشگری ایران بودند و اکنون با مسائلی روبرو هستند و معیشت و شغل روستاییان از محل بومگردی رو به کاهش است.

آل داوود گفت: فشار زیادی روی بومگردی ها است و برخی از واحدها در حال تعطیلی هستند در حالی که توجه به بومگردی ها میتوانست آنها را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

در ادامه این نشست، خسروی مدیر بومگردی خانه باغ شیراز، رئیس جامعه بومگردی یزد، سید رحیم حسینی رئیس تشکل حرفه ای اقامتگاه های بومگردی استان آذربایجان شرقی، ایوب جهانی رئیس تشکل حرفه ای اقامتگاه بومگردی آذربایجان غربی، حسین پور رئیس انجمن بومگردی خراسان رضوی، رضوانیان رئیس جامعه بومگردی های استان اصفهان، اسماعیلیان عضو جامعه بومگردی استان کرمان، شهرام نکویی مدیر اقامتگاه بومگردی ارگ کیان و...به بیان نظرات خود پرداختند و پیشنهادی خود را درباره راهکارهای توسعه بومگردی ارائه دادند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1491

به "نشست اعضای جامعه بومگردی ها با وزیر و مسئولان میراث فرهنگی برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اعضای جامعه بومگردی ها با وزیر و مسئولان میراث فرهنگی برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید