افتتاح رویداد تبریز 2018 در فروردین ماه سال آینده

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت؛ باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که هزینه هایی که در رویداد تبریز 2018 می گردد، باعث کسب عایدی و افزایش جذب گردشگری گردد.

افتتاح رویداد تبریز 2018 در فروردین ماه سال آینده

محمد محب خدایی معاون جهانگردی کشور با بیان این مطلب در ششمین جلسه سیاست گذاری تبریز 2018 که در سالن خلیج فارس معاونت جهانگردی برگزار شده است، اضافه نمود:

افتتاح رویداد تبریز 2018 در سوم فروردین 1397 قطعی شده است.

بر همین اساس پلان ها و برنامه هایی که داریم باید به جمع بندی و نتیجه نهایی برسد. که در همین ارتباط با همکاری صدا و سیما موضوع جهانگردی سلامت در تبریز را در برنامه ریزی هایی جداگانه دنبال می کنیم تا این نوع از جهانگردی در تبریز رونق یابد.

او ادامه داد:

برنامه های تبریز 2018 باید به گونه ای باشد که برای سال های آینده نیز در تبریز برنامه داشته باشیم و هزینه هایی که انجام می شود، بتواند باعث افزایش ورود جهانگرد و درآمدزایی شود.

محب خدایی با اشاره به سند منظره 20 ساله نظام و هدف گذاری برای جذب 20 میلیون جهانگرد خارجی تا سال 1404 اضافه نمود:

باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از رویداد تبریز 2018 بتوانیم در این خصوص به نحو مطلوب استفاده کنیم.

معاون جهانگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی توضیح داد:

اقداماتی که در قالب رویداد تبریز 2018 برگزار می شود، اقداماتی است که نفعش تنها به تبریز برنمی شود؛ بلکه منافع اجرای این رویداد به تمام کشور می رسد.

او با تشریح برنامه هایی برای افزایش جذب جهانگرد خارجی به آذربایجان شرقی اضافه نمود:

در نظر گرفتن مشوق هایی برای سفر به تبریز در قالب جشنواره خرید یکی از این برنامه ها است.

در این خصوص شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان حامی اقتصادی این جشنواره برای اهدای جوایز قرعه کشی خرید ورود پیدا نموده است و هر فردی که در این جشنواره خرید کند و از کارت خوان های این شرکت استفاده کند؛ در قرعه کشی شرکت داده می شود.

محب خدایی اضافه نمود:

در برنامه ریزی با بعضی از استان ها نیز این جشنواره را پیگیری می کنیم و در حال حاضر با رایزنی های انجام شده با یزد جشنواره خرید در تبریز و یزد برگزار می شود.

جایزه این جشنواره و قرعه کشی آن نیز سفر به تبریز و یزد است.

به این صورت که افرادی که در جشنواره یزد خرید می نمایند به قید قرعه به تبریز سفر می نمایند و افرادی که در جشنواره خرید تبریز شرکت می نمایند به قید قرعه به یزد سفر خواهند کرد.

او بعلاوه به یکی از مهم ترین برنامه های مرتبط با رویداد تبریز 2018 اشاره نمود و اضافه نمود:

برگزاری رالی خانوادگی یکی از مهم ترین برنامه های ما در این خصوص است و در همین ارتباط بر اساس برنامه ریزی ها قصد داریم تور رالی خانوادگی ایران را به مقصد تبریز برگزار کنیم.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای رویداد تبریز 2018 اعلام نمود:

برای میزبانی شایسته از جهانگردان در تبریز زیرساخت های اقامتی ارتقا می یابد و در صورت اتمام هتل های در دست ساخت در تبریز، تعداد تخت های اقامتی رسمی در این استان که در حال حاضر 8 هزار تخت است؛ تقریبا دو برابر می شود.

او در سرانجام اضافه نمود:

بر اساس بخشنامه ارسالی به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، نمایشگاه های مختلف باید در تبریز برگزار شود.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1329

به "افتتاح رویداد تبریز 2018 در فروردین ماه سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح رویداد تبریز 2018 در فروردین ماه سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید