نخستین رئیس سیاهپوست در تاریخ 150 ساله دانشگاه کالیفرنیا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مایکل درک 69 ساله از ماه آینده میلادی به عنوان نخستین رئیس سیاهپوست دانشگاه 150 ساله کالیفرنیا فعالیت خود را آغاز می کند.

نخستین رئیس سیاهپوست در تاریخ 150 ساله دانشگاه کالیفرنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، درک در حالی ریاست یکی از بزرگ ترین دانشگاه های عمومی ایالات متحده را بر عهده خواهد گرفت که شیوع گسترده بیماری کووید-19 بودجه دانشگاه ها را بسیار کاهش داده و ویروس کرونا زندگی خوابگاهی 280 هزار دانشجوی آمریکایی را فقط در این دانشگاه به خطر انداخته است.

دانشگاه کالیفرنیا از نظر انتخاب رئیس همیشه در آمریکا تاریخ ساز بوده است؛ رئیس پیشین این دانشگاه جَنِت ناپولیتانو بود که سال 2013 به صندلی ریاست تکیه زد و نخستین رئیس زن در تاریخ دانشگاه بود. حالا هم آقای درک 69 ساله جانشین او می شود تا نخستین رئیس سیاهپوست دانشگاه کالیفرنیا باشد. خانم ناپولیتانو در واکنش به انتخاب رئیس جدید گفت: آمدن آقای درک گامی دیگر در راستای تلاش های دانشگاه ماست برای اینکه تنوع غنی ایالت ما را بازتاب دهد.

دانشگاه کالیفرنیا با داشتن 40 میلیارد دلار بودجه، چند ساختمان و پنج مرکز درمانی در ایالت کالیفرنیا سومین کارفرمای بزرگ در پولداترین ایالت آمریکاست. با این حال، دانشگاه با کاهش شدید بودجه دست به گریبان است و از مسئولان فدرال خواسته است در انتخاب دانشجویان رنگین پوست و لاتین تبار آزادی عمل بیشتر داشته باشد.

آقای درک پیش از این هم در رده های مدیریتی دانشگاه کالیفرنیا حضور داشته و از 2005 تا 2014 رئیس دانشگاه کالیفرنیا شاخه ارواین بوده است. او که پزشک است، پس از آن راهی دانشگاه اوهایو شد و ریاست آن را تا هفته گذشته بر عهده داشت. هیات مدیره دانشگاه کالیفرنیا پس از 10 ماه جستجو درک را بهترین گزینه برای ریاست دانست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 356

به "نخستین رئیس سیاهپوست در تاریخ 150 ساله دانشگاه کالیفرنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رئیس سیاهپوست در تاریخ 150 ساله دانشگاه کالیفرنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید