مهلت دو ماهه به آژانس های مسافرتی برای دریافت مجوز گردشگری سلامت

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، معاون گردشگری کشور بیان کرد که دفاتر خدمات مسافرتی که مایل به فعالیت در حوزه گردشگری سلامت باشند دو ماه فرصت دارند تا مجوز مربوطه را از شورای راهبری گردشگری سلامت دریافت نمایند.

مهلت دو ماهه به آژانس های مسافرتی برای دریافت مجوز گردشگری سلامت

برای سفر با تور مسافرتی پوکت ارزان قیمت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گفته مرتضی رحمانی موحد، معاون توریستی سازمان میراث فرهنگی ، شورای راهبری توریستی سلامت بین وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و نظام پزشکی درباره تسریع در امور توریستان سلامت تشکیل شد. وی گفت:

چند ماه پیش شیوه نامه فعالیت دفاتر شرکت های علاقه مند به حوزه توریستی سلامت را به استان ها ابلاغ کردیم. متاسفانه بعضی از دفاتر خدمات مسافرتی مایل هستند که به صورت غیرقانونی در حوزه توریستی سلامت فعالیت نمایند. به آنها فرصت دو ماهه داده شده که خود را با شیوه نامه توریستی سلامت تطبیق داده و مجوز فعالیت در این حوزه را دریافت نمایند.معاون توریستی کشور توضیح داد:اگر دفاتر خدمات مسافرتی این مجوز را در اختیار نداشته و اقدام به پذیرش توریست سلامت نمایند، قطعا با آنها برخورد قانونی می گردد. به طور قطع کسانی که این مجوز را دریافت می نمایند، از طرف اعضای شورای راهبری حمایت خواهند شد. تسهیلات ویزا دریافت می نمایند و در چارچوب فعالیت های مجاز قرار خواهند گرفت. همچنین می توانند برای توسعه کارهایشان، وام های توسعه ای بگیرند و در شبکه معرفی بازاریابی توریستان سلامت معرفی شوند. اینها مزایایی است که به آنها از سوی نهادهای قانونی داده می گردد.وی گفت:استان ها به خصوص استان های مرزی یک ماه فرصت دارند تا دفاتر خدمات مسافرتی فعال در این حوزه را شناسایی نمایند. پس از سرانجام این مدت وزارت خارجه هیچ خدماتی به شرکت های بدون مجوز نمی دهد. دفاتر خدمات مسافرتی که دارای مجوز هستند، ویزا سلامت دریافت خواهند کرد. ما در حوزه توریستی سلامت جوابگو هستیم. بالاخره توریستان سلامت از دولت انتظار دارند که این جهت را راهنمایی کند و اگر این دفاتر به درستی فعالیت می نمایند، درباره آنها اطلاع رسانی صورت گیرد.رحمانی موحد اضافه نمود:وزارت بهداشت موظف شد آموزش پزشکان فنی این دفاتر مسافرتی را بر عهده بگیرد. این طرح تا آخر تابستان اجرایی می گردد. هر دفتر خدمات مسافرتی فعال در این حوزه یک مدیر فنی پزشک لازم دارد. مدیران دفاتر خدمات مسافرتی می توانند از فهرست آماده شده، این پزشکان را انتخاب یا پزشک مورد نظر را برای آموزش معرفی نمایند. این پزشکان می توانند یاری حال مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و توریستان سلامت باشند چرا که باید برای توریستان سلامت پرونده تشکیل دهند و درباره فعالیت های درمانی آنها اطلاعات لازم را بدهند. این جهت در همه جای جهان طی می گردد و یک توریست سلامت می داند حتی برای درمان به کدام بیمارستان مراجعه کند. یک سال طول کشید تا به جمع بندی برسیم .این بخش از فعالیت بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته است.رحمانی موحد گفت:وزارت بهداشت مسئولیت معرفی مراکز مجاز به توریستان سلامت را بر عهده دارد. ما از آنها خواسته ایم تا فهرست بیمارستان های مرتبط با این موضوع را به ما اعلام نمایند. بیمارستان ها باید حتی مترجم چند زبانه نیز برای برطرف و رجوع کارهای توریستان سلامت داشته باشند. اگر بیمارستانی به این درجه از اعتبار برسد، در فهرست مراکز اعلام شده از سوی وزارت بهداشت قرار می گیرد. مسئولان وزارت بهداشت به ما اعلام نموده اند که در حال آماده سازی این فهرست هستند.منبع: خبرگزاری مهرمنبع: کجارو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 499

به "مهلت دو ماهه به آژانس های مسافرتی برای دریافت مجوز گردشگری سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت دو ماهه به آژانس های مسافرتی برای دریافت مجوز گردشگری سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید