لباس های عجیب روی سنگ نگاره ای باستانی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، یک سنگ نگاره قدیمی و عجیب توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

لباس های عجیب روی سنگ نگاره ای باستانی

به گزارش ، در سپتامبر سال 2017 کارگران ساختمانی در حین آماده سازی برای ساخت جاده جدید در پرت شمال غربی شهر اسکاتلند، صخره ای به ارتفاع 1.9 متر و عرض 0.7 متر کشف کردند که در یک طرف آن تصویری از فردی با شمایلی عجیب حکاکی شده بود.

سطح صخره از بین رفته بود و بخشی از نقاشی ها پاک شده بود. اما باستان شناسان با کمک روش تصویربرداری سه بعدی و روشی به نام فتوگرامتری (تصویر سنجی) توانستند شکل اصلی سنگ را بازیابی کنند. با این حال دانشمندان نتوانسته اند معین کنند که این مبارز، برهنه است یا شلوار تنگ به تن دارد، اما وجود دو خط در ناحیه مچ پا ممکن است نشان دهنده وجود کفش یا شلوار تنگ باشد. محققان تشخیص داده اند که این نقاشی اثر قدیمی ترین ساکنان اسکاتلند است.

مجله Antiquity گفت، آنچه مورد توجه دانشمندان قرار گرفت، علاوه بر شلوار و نیزه، مدل موی عجیب مبارزی بود که روی آن نقش بسته بود.

بنا بر این گزارش رومی ها به دلیل تعداد زیاد خالکوبی به رنگ های مختلف روی بدن ساکنان بومی اسکاتلند نام پیکیست یا رنگ شدگان را روی آن ها گذاشتند. آن ها توانستند از سرزمین های اسکاتلند امروزی در برابر حملات مکرر رومی ها دفاع کنند، بنابراین جنگ در اوایل قرون وسطی بخش مهمی از شیوه زندگی آن ها بود.

دکتر جردن نوبل از دانشگاه آبردین گفت: به لطف سوابق و شعر های تاریخی دریافتیم که مبارزان مهمترین بخش جامعه و بخش اصلی قدرت بودند. نکته جالب اینجاست که این سنگ سومین مورد است که در این منطقه کشف شده است. در این منطقه تابلو های صخره ای زیادی وجود دارد که با حیوانات یا نماد های انتزاعی حکاکی شده اند.

منبع: تابناک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 184

به "لباس های عجیب روی سنگ نگاره ای باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس های عجیب روی سنگ نگاره ای باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید