روابط عمومی باید پویا، موثر و دارای ایده باشد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در سازمان ها گفت: روابط عمومی نقش موثری در پیشبرد اهداف شبکه دارد به همین دلیل باید پویا، موثر و دارای ایده های نو باشد.

روابط عمومی باید پویا، موثر و دارای ایده باشد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی در جلسه ای که امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، گفت: در فضای کسب و کار امروز، داشتن اطلاعات دقیق در مورد بخش های مختلف مجموعه و همچنین استفاده از فناوری ها و دانش فنی روز، نقش بی بدیلی در تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده دارد.

وی با تاکید بر اهمیت صندلی مشتریان، حقوق آنها و استراتژی دو سر برد بین سازمان و مشتریان، توضیح داد: با توجه به گسترده تر شدن فضای کسب و کار پست، لازم است این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و تعامل روابط عمومی با مشتریان در راستای تامین رضایت مندی آنها، گسترده تر گردد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به ضرورت معرفی خدمات و سرویس های پستی اضافه نمود: روابط عمومی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد و در مواقع بروز بحران ها مانند شیوع ویروس کرونا و اقدامات ضربتی پست مانند توزیع سیم کارت های سرپرستان خانوار، نقش پررنگ تری در اطلاع رسانی ایفا نماید.

نعمتی آموزش کارشناسان روابط عمومی و تجهیز آنها به علم روز اطلاع رسانی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر در بعضی استانها، کارشناسان روابط عمومی چند مسئولیت را برعهده دارند که با توجه به اهمیت مباحث اطلاع رسانی، ارتباط با مشتریان و انعکاس اقدامات، عملکرد و دستآوردها لازم است حداقل 50 درصد وقت خود را به این موضوعات اختصاص دهند.

معاون وزیر در ادامه به مباحث عمده شبکه اشاره و توضیح داد: به دلیل هماهنگی دیدگاه های تیم مدیریتی، شرکت ملی پست در حال حاضر در بهترین شرایط به سر می برد و توانسته گام های مثبتی در جهت تحقق اهداف مشخص شده بردارد.

وی بهبود کیفیت مرسولات، رشد قابل ملاحظه درآمد، افزایش ترافیک پست نامه ها و امانت، توسعه خدمات الکترونیک و کاهش قابل ملاحظه بدهی ها را بخشی از این موفقیت ها بیان کرد و گفت: اگرچه روابط عمومی در به ثمررسیدن این موفقیت ها نقش موثری داشته اما لازم است با تمرکز بیشتر بر اهداف و برنامه های شرکت، انعکاس پیشرفت ها، توانمند سازی استارتاپ ها و تولیدنمایندگان محلی، بیشتر از گذشته در جهت تحقق اهداف قدم بردارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست بهینه سازی سایت ها، اپلیکیشن ها و کسب و کارها در حوزه های اجتماعی را از دیگر وظایف روابط عمومی بیان کرد.

حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت صندلی روابط عمومی در پیشبرد اهداف شبکه، خواهان مشارکت فعالانه تر کارشناسان روابط عمومی استان ها در این زمینه شد.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش های روز در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات، گفت: کارشناسان روابط عمومی باید در این حوزه به مدیران خود مشاوره دهند و بازوی اجرایی آنها باشند.

عمیدی حضور موثرتر در فضای مجازی را ضروری دانست و اضافه نمود: بستر های فعالیت روابط عمومی دائما در حال تغییر است به همین دلیل کارشناسان این حوزه می بایست دانش خود را به روز رسانی نمایند.

در ادامه کارشناسان با طرح دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در مورد مباحث مختلف روابط عمومی، اطلاع رسانی و تعامل سازنده با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 248

به "روابط عمومی باید پویا، موثر و دارای ایده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط عمومی باید پویا، موثر و دارای ایده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید