داروی لاغری ستاره ها در دسترس عموم قرار می گیرد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به نظر می رسد رویکرد محتاط اولیه پزشکان به این دارو و سوءمصرف آن اندکی فروکش نموده و ممکن است به زودی به لیست گزینه های پیشنهادی به بیماران چاق اضافه گردد.

داروی لاغری ستاره ها در دسترس عموم قرار می گیرد

این دارو در حال حاضر در انگلستان حدود 150 دلار است و با اضافه شدن به دارو های مورد تایید خدمات ملی بهداشت انگلستان (NHS)، هزینه آن کمتر از 15 دلار خواهد شد.

پزشکان آمریکایی قبلا هشدار داده بودند استفاده گسترده از دارو های اوزمپیک (Ozempic) و ویگووی (Wegovy) برای کاهش سریع وزن که در اصل مبتلایان به دیابت نوع 2 از آن استفاده می نمایند به کمبود این دارو ها در سراسر ایالات متحده منجر شده است.

البته استفاده از این دارو در نظام درمانی بریتانیا به آسانی خرید آن از بازار آزاد نخواهد بود و پزشکان قبل از تجویز این دارو شرایط خاصی را در نظر خواهند گرفت.

این دارو می تواند به افراد یاری کند با پشتیبانی گروه متشکل از متخصصان، وزن خود را حدود 10 درصد کم نمایند. این کارشناسان در راهنمایی افراد و مداخله به منظور تغییر سبک زندگی تخصص دارند و بعلاوه عوارض جانبی احتمالی دارو را تحت نظر خواهند گرفت.

موسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت (NICE) استفاده از سماگلوتید که Wegovy نیز نامیده می گردد را در کنار رژیم غذایی کم کالری و افزایش فعالیت بدنی، برای بزرگ سالانی که حداقل یک بیماری مرتبط با وزن و BMI (شاخص توده بدنی) 30 تا 35 دارند، توصیه نموده است.

بیماری همراه مرتبط با وزن می تواند یکی از موارد زیر باشد: دیس گلیسمی (پیش دیابت یا دیابت نوع 2)، فشار خون بالا، دیس لیپیدمی (که در آن اختلالات متابولیسم چربی منجر به تغییر در غلظت لیپید ها در خون می گردد)، آپنه انسدادی خواب یا بیماری قلبی عروقی.

بیماران هفته ای یک بار قلم هایی را که از قبل با سماگلوتید پر شده اند تزریق می نمایند. این دارو با تقلید از هورمون شبه گلوکاگون پپتاید-1 (GLP-1) که پس از خوردن غذا آزاد می گردد، اشتها را کور نموده و باعث می گردد فرد احساس سیری کند، در نتیجه کمتر غذا بخورد و کالری دریافتی کلی خود را کاهش دهد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1462

به "داروی لاغری ستاره ها در دسترس عموم قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی لاغری ستاره ها در دسترس عموم قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید