مقایسه گلکسی واچ 7، اولترا و FE؛ برترین گزینه برای خرید کدام است؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، در این مطلب به بهانه معرفی گلکسی واچ 7 کوشش می کنیم سه محصول تازه نفس در بازار گجت های پوشیدنی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه گلکسی واچ 7، اولترا و FE؛ برترین گزینه برای خرید کدام است؟

سری تازه ساعت های هوشمند سامسونگ گلکسی از راه رسید. به همین علت با گلکسی واچ 7، گلکسی واچ اولترا و بعلاوه مدل FE حالا می توان بیشتر آشنا شد. در قدم اول به سراغ آنالیز گلکسی واچ 7 با مدل FE می پردازیم. در حالی که اولی تقریبا بدون تغییر به نظر می رسد، مدل اولترا نسبت به مدل سری 6 مجذوب نماینده تر و زیباتر احساس می گردد.

به غیر از طراحی، تفاوت های قابل توجه تری بین این دو دستگاه تازه وجود دارد. برای مثال، قیمت گلکسی واچ اولترا تقریبا دو برابر گلکسی واچ 7 محسوب می گردد. بعلاوه گلکسی واچ اولترا از باتری قوی تر و مقاومت بهتری در برابر آب برخوردار بوده و در حالی که هر دو محصول دارای فناوری چشمگیر نظارت بر سلامت و تناسب اندام مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، مدل اولترا در بحث نرم افزاری چند قدم جلوتر قرار می گیرد.

در این مطلب نگاهی دقیق تری به دو محصول اصلی یعنی مدل ساده و اولترا خواهیم داشت و آنها را از جنبه قیمت، ساخت، قابلیت ها و عمر باتری آنالیز می کنیم. در نهایت امر، گلکسی واچ FE را هم آنالیز خواهیم کرد که چه تفاوت های قابل توجهی با سایر ساعت های هوشمند این سری دارد.

مقایسه گلکسی واچ 7 با مدل اولترا و FE از جنبه مشخصات فنی

گلکسی واچ 7گلکسی واچ اولتراگلکسی واچ FE
قیمت300 دلار650 دلار200 دلار
میزان40 و 44 میلی متر47 میلی متر40 میلی متر
رنگ هاسبز، نقره ای و کرم
  • تیتانیوم سفید
  • تیتانیوم خاکستری
  • تیتانیوم نقره ای
  • مشکی
  • نقره ای
  • طلایی صورتی
وزن
  • نسخه 40 میلی متری: 28.8 گرم
  • نسخه 44 میلی متری: 33.8 گرم
60.5 گرم26.6 گرم
صفحه نمایش
  • نسخه 40 میلی متری: 1.3 اینچ (432×432)
  • نسخه 44 میلی متری: 1.5 اینچ (480×480)
1.5 اینچ (480×480)1.2 اینچ (396×396)
ظرفیت باتری
  • نسخه 40 میلی متری: 300 میلی آمپر ساعت
  • نسخه 44 میلی متری: 425 میلی آمپر ساعت
590 میلی آمپر ساعت247 میلی آمپر ساعت
شرایط ارتباطاتLTE, Bluetooth 5.3, Wi-Fi 2.4+ 5 GHz, NFCLTE, Bluetooth 5.3, Wi-Fi 2.4+ 5 GHz, NFCLTE, Bluetooth 5.3, Wi-Fi 2.4+ 5 GHz, NFC
شرایط سازگاری سیستم عاملاندروید 11 به بالااندروید 11 به بالااندروید 11 به بالا
حافظه داخلی32 گیگابایت32 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده داخلیاگزینوس W1000اگزینوس W1000اگزینوس W920 دو هسته ای
حسگرهاسنسور BioActive سامسونگ، شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور نورسنسور BioActive سامسونگ، شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور نورسنسور BioActive سامسونگ، شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور نور

مقایسه گلکسی واچ ها از جنبه طراحی

در حالی که گلکسی واچ 7 به طراحی دایره ای سامسونگ وفادار است، مدل اولترا با طراحی مربعی دلبری می نماید. سامسونگ این مدل طراحی را Cushion Case خطاب می نماید که هر طور حساب می کنیم، شبیه به ساعت های کلاسیک مکانیکی است.

ساعت هوشمند گلکسی 7 دارای یک قاب آلومینیومی است، در حالی که مدل اولترا دارای یک قاب تیتانیوم درجه 4 است که بالاترین قدرت آلیاژی موجود محسوب می گردد. اولی 50 متر مقاومت در برابر آب را تحمل می نماید، در حالی که مدل اولترا تا 100 متر مقاومت را تحمل می نماید؛ درست همچون رقیب خود یعنی اپل واچ اولترا 2.

گلکسی واچ اولترا بعلاوه در طیف گسترده ای از ارتفاعات شدید نسبت به مدل معمولی، از جمله 500 متر زیر سطح دریا و 9000 متر بالاتر عمل می نماید. به همین علت ساعت گلکسی اولترا رسما یک انتخاب وسوسه انگیز برای ورزشکاران و کوهنوردان حرفه ای محسوب می گردد. مدل اولترا بعلاوه دارای دکمه شخصی سازی سریع، زنگ هشدار و بعلاوه صفحه نمایش با قدرت 3000 نیت بوده تا بتوان در برابر نور شدید آفتاب هم با این مدل ساعت کار کرد.

صحبت از صفحه نمایش شد، گلکسی واچ سری 7 چهل میلی متری دارای صفحه نمایش 1.3 اینچی AMOLED (432×432) است، در حالی که هر دو گلکسی واچ 44 میلی متری و گلکسی واچ اولترا دارای یک صفحه نمایش 1.5 اینچی AMOLED (480×480 پیکسل) هستند. تمام مدل ها دارای یک لایه محافظ شیشه یاقوت کبود هستند که این ماده رسما سخت تر از گزینه های مصنوعی مانند گوریلا گلس به شمار میرود.

گلکسی واچ سری 7 چهل میلی متری در دو رنگ سبز یا کرم عرضه می گردد و نسخه 44 میلی متری در دو رنگ سبز و نقره ای در دسترس هستند. علاوه بر این موارد، ساعت اولترا در رنگ های سفید، خاکستری و نقره ای به فروش خواهد رسید.

مقایسه گلکسی واچ ها از جنبه فناوری

هر دو مدل ساعت تازه سامسونگ به تازهترین سنسورهای BioActive متصل هستند و دقت آنها نسبت به محصولات قبلی به مراتب بهتر به نظر می رسد. در آرایش سنسور تازه، حسگرهای ضربان قلب، ECG و اکسیژن سطح خون تبدیل به یک سنسور واحد تازه به نام BIA یا Bioelectric Impedance Analysis شده اند که می توانند ترکیب کلی بدن را رصد نمایند.

هر دو گلکسی واچ های تازه بعلاوه دارای حسگر دما، شتاب سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، ژئومغناطیسی و تشخیص نور هستند. در هر دو دستگاه پردازنده اگزینوس W1000، دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. گلکسی واچ های سری 6 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی بودند. بعلاوه سری 7 جزو اولین ساعت های هوشمند سامسونگ به شمار می روند که از آنتن GPS دو فرکانسه بهره می برند تا موقعیت یابی شما دقیق تر انجام گردد؛ به خصوص در موقعیت های جنگلی و کوهستانی.

مقایسه گلکسی واچ ها از جنبه سلامتی و تناسب اندام

با تاکید بر سلامتی، هر دو گلکسی واچ اولترا و نسخه معمولی طیف گسترده ای از معیارهای جامع و داده ها را دنبال می نمایند و از جنبه پایش سلامتی، عملکرد بسیار درستی را از خود نشان می دهند.

شما می توانید بیش از 100 نوع ورزش را با هر دو دستگاه ردیابی کنید، اما تنها مدل اولترا فعالیت های پیچیده چند ورزشی مانند سه گانه را پشتیبانی می نماید. شما بعلاوه اطلاعات آموزشی دقیق تری را از مدل اولترا می توانید دریافت کنید. به عنوان مثال، دوچرخه سواران می توانند قدرت آستانه عملکرد (FTP) خود را در کمتر از پنج دقیقه یاد بگیرند. کاربران اولترا بعلاوه منطقه ها HR شخصی را دریافت می نمایند.

با تمام این تفاسیر، هر دو دستگاه ویژگی های آموزشی مفیدی مانند حالت مسابقه را ارائه می دهند که به شما اجازه می دهد عملکرد تمرین فعلی خود را با کوشش های گذشته برای پیگیری پیشرفت در طول زمان مقایسه کنید. شما بعلاوه می توانید بینش در ترکیب بدن و نظارت بر سلامت متابولیک را با ردیابی محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) مشاهده کنید. این موارد یک تصویر دقیق از سن بیولوژیکی فعلی شما را ارائه می دهند و رژیم غذایی و عادات شیوه زندگی را در نظر می گیرند.

هر دو دستگاه علاوه بر این موارد، یک نمره انرژی روزانه با پشتیبانی AI را ارائه می دهند که تمام داده های سلامت، تناسب اندام و خواب شما را همراه با نکات سلامتی روزانه در نظر می گیرد.

ردیابی خواب نیز در هر دو دستگاه به خوبی انجام می گردد. با این حال، کاربران هشدارهایی را برای علائم آپنه خواب، همراه با اطلاعیه های نامنظم ریتم قلب دریافت می نمایند. شما بعلاوه می توانید ECGهای نقطه ای را با هر دو ساعت هوشمند انجام دهید.

مقایسه گلکسی واچ ها از جنبه سیستم عامل، برنامه ها و قابلیت ها

گلکسی واچ 7 و اولترا تازهترین سیستم عامل Wear OS 5 را اجرا می نمایند و جزو اولین دستگاه هایی هستند که روی این نسخه عرضه می شوند. به همین علت با برنامه های متنوع و گسترده ای روبه رو خواهیم بود.

علاوه بر این موارد، چیپست NFC به کاربران اجازه می دهد تا پرداختی های خود را با ولت سامسونگ انجام دهد؛ قابلیت هیجان انگیزی که در ایران متاسفانه کاربرد ندارد. این مدل ساعت های هوشمند بعلاوه قابلیت جواب های پیشنهادی (Suggested Replies) که مبتنی بر هوش مصنوعی است را ارائه می دهند تا شما بتوانید در ملا عام به راحتی و بدون دشواری پیغام های کوتاه و مختصری را برای اطرافیان خود ارسال کنید.

خوشبختانه حرکت دست ضربه دوتایی که در نسخه های گلکسی 6 هم مشاهده شده، در سری 7 هم وجود دارد تا شما بتوانید در صورتی که دستتان پر است، با دو بار ضربه زدن انگشت شست و اشاره به هم، عملیات های مختلفی را انجام دهید. این ویژگی قبلا در اپل واچ هم طراحی شده بود. جالب است بدانید گلکسی رینگ هم از این حرکات دست پشتیبانی می نماید.

مقایسه گلکسی واچ ها از جنبه عمر باتری

به گفته سامسونگ، مدل اولترا 100 ساعت در حالت Power Save و 48 ساعت در حالت صرفه جویی در انرژی (با GPS) ارائه می دهد. این عدد در مقایسه با 40 ساعت دوام باتری گلکسی واچ 6 یک پیشرفت قابل توجه به شمار می رود.

گلکسی واچ 7 باید 40 ساعت شارژ را نگه دارد. نسخه چهل میلی متری دارای یک باتری 300 میلی آمپر ساعتی است و مدل بزرگتر 44 میلی متری از باتری 435 میلی آمپر ساعتی استفاده می نماید. ما انتظار داریم که هر دو مدل ساعت هوشمند در مقایسه با سری 6 پیشرفت خوبی داشته باشند؛ کما این که روی کاغذ مدل اولترا با باتری قدرتمند 590 قرار است خودنمایی کند.

مقایسه گلکسی واچ ها از جنبه قیمت

در حال حاضر پیش خرید هر دو مدل ساعت هوشمند سامسونگ از تاریخ 10 جولای آغاز شده و تا 24 جولای در کشور ایالات متحد ه آمریکا ادامه پیدا می نماید.

گلکسی واچ 7 در دو مدل 40 و 44 میلی متری بدون اتصالات سیم کارت (LTE) عرضه می گردد. نسخه بلوتوثی چهل میلی متری قیمتی معادل 300 دلار دارد، در حالی که نسخه بلوتوثی 44 میلی متری دارای قیمت 330 دلار است. ساعت هوشمند نسخه LTE چهل میلی متری 350 دلار هزینه در پی دارد و برای خرید مدل 44 میلی متری با پشتیبانی از LTE باید 380 دلار هزینه کرد.

قیمت گلکسی واچ 7 اولترا از 650 دلار برای مدل بلوتوثی آغاز شده و اگر مدل LTE را بخواهید تهیه کنید، 50 دلار هزینه بیشتر باید پرداخت کنید. علاوه بر این موارد، قیمت گلکسی واچ FE دویست دلار اعلام شده و این دستگاه تنها در یک سایز به فروش می رسد.

گلکسی واچ 7 FE چه تفاوتی با دو محصول دیگر دارد؟

گلکسی واچ FE با پردازنده اگزینوس دو هسته ای مدل W920 کار می نماید. این پردازنده قبلا در مدل های قدیمی تر یعنی سری چهار و پنجم هم به کار گرفته شد. این مدل از جنبه حسگرها تقریبا همان چیزی است که در دو مدل دیگر دیده می گردد؛ با این تفاوت که قابلیت آپنه خواب که یک ویژگی تازه است، در این مدل وجود ندارد. بعلاوه تازهترین حسگر BioActive سامسونگ که در دو مدل قبلی شرح داده ایم، در مدل FE هم تعبیه شده است. بعلاوه قابلیت ضد آب در مدل FE نیز دیده می گردد. هر چند، قابلیت های پیشرفته و مدرنی مثل حالت دست دو ضربه ای، شاخص AGE و پاسخ دهی سریع در این مدل پشتیبانی نمی گردد.

ظاهرا عمر باتری در مدل FE کمتر از دو دستگاه دیگر بوده و از طرفی دیگر، تنها در یک سایز عرضه می گردد. بنابراین اگر مچ دست شما بزرگ و ضخیم است، بهتر است سراغ FE نروید؛ در غیر این صورت، با در نظر گرفتن قیمت گلکسی واچ 7 مدل FE می توان با 200 دلار، صاحب تازهترین گلکسی واچ سری 7 شد.

گلکسی واچ سری 7؛ یکه تاز میدان؟

با توجه به این موضوع که نسخه اولترا از جنبه های مختلف یک سر و گردن بالاتر از نسخه ساده محسوب می گردد، می توان این محصول بالارده را یکی از رقبای جدی و مهم اپل واچ سری 9 تلقی کرد. البته ساعت های هوشمندی مثل گوگل پیکسل واچ 2 هم رقیب قابل احترام دیگری در بازار محسوب می گردد.

با مقایسه سه گلکسی واچ اصلی، قطع به یقین خرید گلکسی واچ FE بنا به دلایل گفته شده - به ویژه دوام باتری کم - چندان باب پسند کاربرها نخواهد بود، مگر این که بخواهید با پرداخت کمترین هزینه، صاحب تازهترین گلکسی واچ سامسونگ شوید.

البته در نظر داشته باشید که گلکسی واچ سری 6 همچنان ارزش خرید بسیار بالایی دارد و می توان این دسته از محصولات سامسونگ را همچنان برای خرید پیشنهاد کرد. با این حساب، اگر در حال حاضر شما صاحب یک ساعت هوشمند سری 6 هستید، خرید مدل اولترا 7 در حال حاضر که این مطلب نوشته می گردد، توجیه مالی چشمگیری ندارد.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1403 بروزرسانی: 23 تیر 1403 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1558

به "مقایسه گلکسی واچ 7، اولترا و FE؛ برترین گزینه برای خرید کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گلکسی واچ 7، اولترا و FE؛ برترین گزینه برای خرید کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید