خواهش داریم مردم مراسم عزا و عروسی برگزار نکنند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/قزوین معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار داشت: از مردم و مسئولین خواهش داریم در مقابله با کرونا و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشند. از بوئین زهرا و الوند خبرهای خوبی نداریم چون در این شهرها مردم مراسم عزا و عروسی برگزار می نمایند.

خواهش داریم مردم مراسم عزا و عروسی برگزار نکنند

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز نهم مرداد ماه در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار گردید، اظهار کرد: کرونا در حال فوران بوده و به استناد آمار و ارقام می گوییم که شرایط نگران نماینده است، اگر برنامه ای نداشته باشیم کرونا زبانه می کشد و اتفاقاتی را رقم می زند که هیچ پزشکی آن را پیش بینی ننموده باشد.

وی ادامه داد: طی پنج ماه گذشته هیچ روزی را نداشتیم که تست 113 نفر مثبت گردد ولی امروز مشاهده کردیم در روز پنج شنبه نهم مرداد تست 113 قزوینی مثبت شد که این آمار نگران نماینده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: باید بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه را آماده کنیم چون در حال حاضر 57 نفر در بخش های icu بستری هستند و این در حالی است که در اوج کرونا در فروردین ماه آمار بستری شدگان در این بخش به 20 نفر می رسید و این نشان از وخامت اوضاع دارد.

وی توضیح داد: کرونا جان مردم را می گیرد و ما باید به مردم تلنگر بزنیم تا مراقب جان خود و خانواده هایشان باشند. در روستای اردلان در آوج 1000 نفر در یک مراسم عروسی شرکت نموده بودند در تاکستان یک خانواده با توزیع 500 کارت عروسی قصد برگزاری مراسم را داشتند که با ورود فرماندار و مدیر شبکه بهداشت، این خانواده از برگزاری مراسم منصرف شدند.

حبیبی بیان نمود: از مردم و مسئولین خواهش داریم در مقابله با کرونا و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشند. از بوئین زهرا و الوند خبرهای خوبی نداریم چون در این شهرها مردم مراسم عزا و عروسی برگزار می نمایند. مسئولین نباید اجازه دهند که مردم در پارک ها تجمع داشته باشند و با توجه به اینکه اوج تجمع در شب ها اتفاق می افتد چون پای جان مردم در میان است مسئولین می توانند نور پارک ها را قطع نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان باید یک تقسیم بندی بین بیمارستان های استان صورت گیرد؛ از این پس بیماران کرونایی دارای دفترچه سلامت در بیمارستان های دولتی، بیماران با دفترچه تأمین اجتماعی در بیمارستان های تأمین اجتماعی و بیماران دارای بیمه تکمیلی در مراکز درمانی خصوصی پذیرش و بستری شوند.

گزارش فعالیت مدیران به ستاد کرونا توسط کمیته نظارت

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اطلاع داد: باید کمیته نظارت بر پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشد و فعالیت مدیران را به ستاد گزارش کند. مدیران بایستی جوابگوی فعالیت های واحدهای زیرمجموعه خود باشند. کمبود ماسک را از سازمان صمت و باز بودن پارک ها را از شهرداری نمی پذیریم؛ شهرداری ها باید نسبت به ضدعفونی کردن معابر اقدام کند و با جدیت پای کار باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید پیش بینی کیت مورد احتیاج را داشته باشد تا در ماه های آینده و فصل سرد سال با مشکل روبرو نشویم؛ صدا و سیما نیز می تواند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دوخت ماسک خانگی و استاندارد را به وسیله رسانه آموزش دهد تا خانواده هایی که بضاعت اقتصادی برای تهیه و خرید و ماسک را ندارند نسبت به دوخت اقدام نمایند.

حبیبی بیان کرد: باید یک شماره تلفن سه رقمی توسط مخابرات به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده گردد تا مردم سوالات خود را از کارشناسان این دانشگاه بپرسند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در سرانجام تأکید کرد: از مسئولین می خواهیم کرونا را جدی بگیرند و زیرمجموعه های خود را رصد و کنترل نمایند تا از این بحران به سلامت عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 381

به "خواهش داریم مردم مراسم عزا و عروسی برگزار نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهش داریم مردم مراسم عزا و عروسی برگزار نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید