خبرنگاران منطقه ییلاقیخَرو، سرزمین کوچه باغ های افسانه ای و دره های سرسبز

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران- خبرنگاران- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از منطقه زیبای خرو در خراسان رضوی به عنوان سرزمین کوچه باغ های افسانه ای، دره های سرسبز و رودهای پربار یاد کرد و نوشت: در بافت تاریخی این شهر که در کوه پایه های بینالود واقع است می توان آثار تاریخی ایران را مشاهده کرد.

خبرنگاران منطقه ییلاقیخَرو، سرزمین کوچه باغ های افسانه ای و دره های سرسبز

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی اصغر مونسان با انتشار تصاویری از شهر ییلاقی خرو از مناطق گردشگری خراسان رضوی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: این شهر در 20 کیلومتری نیشابور واقع شده است و در بافت تاریخی آن می توان آثار تاریخی ایران را مشاهده کرد به طوری که آثار معماری صد سال پیش ایران در این بخش همچنان پابرجا است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: منطقه زیبای خرو را سرزمین کوچه باغ های افسانه ای،دره های سرسبز و رودهای پربار نیز می نامند. این شهر ییلاقی که در کوه پایه های بینالود واقع است، از آبشارها و ارتفاعات سرسبزی نیز برخوردار است که آبشارهای رودمیان و ششو از جمله معروف ترین آنها است.

شهر خرو دارای چهار محله خرو علیا، خرو سفلی، شهرک امام رضا(ع) و ساحل برج و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر پس از نیشابور است؛ این شهر به پایتخت آلو و لواشک معروف است که برای استقرار صنایع فرآوری این محصولات و صادرات آن، نیازمند سرمایه گذاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 727

به "خبرنگاران منطقه ییلاقیخَرو، سرزمین کوچه باغ های افسانه ای و دره های سرسبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منطقه ییلاقیخَرو، سرزمین کوچه باغ های افسانه ای و دره های سرسبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید