خبرنگاران آلمان: اتهام های ضد چینی ترامپ مانور انحرافی است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران- خبرنگاران- آلمان اتهام های ضدچینی آمریکا را مانوری برای انحراف خشم مردمی از اشتباه های ترامپ در مدیریت بحران کرونا می داند.

خبرنگاران آلمان: اتهام های ضد چینی ترامپ مانور انحرافی است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

نشریه اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت: وزیر دفاع آلمان و دستگاه های اطلاعاتی این کشور صحت ادعاهای رییس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا درباره منشأ چینی ویروس جدید کرونا را زیر سؤال برده اند.

به نوشته اشپیگل، سرویس اطلاعات فدرال آلمان (BND) هفته گذشته با دستگاه های اطلاعاتی استرالیا، ایالات متحده، انگلیس، کانادا و نیوزلند دراین باره تبادل نظر کرد و هیچیک از آنها شواهد قاطع مقام های آمریکایی را تأیید نکردند.

براساس گزارش این رسانه آلمانی، آنه گرت کرامپ - کارن باوئر (Annegret Kramp-Karrenbauer) وزیر دفاع آلمان، یادداشتی از منابع داخلی وزارتخانه دریافت نموده که در آن سخنان رییس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا یک مانور انحرافی ارزیابی شده تا از این طریق توجه آمریکایی ها به اشتباه های ترامپ را منحرف و خشم آنان را به سمت چین راهنمایی کند.

به نوشته این تارنمای آلمانی، پژوهشگران بیشتر به روایت دولت چین در باره منشأ ویروس اهمیت می دهند.

پکن همیشه گفته که ویروس جدید کرونا نخستین بار در روزهای سرانجامی ماه دسامبر 2019 (اوائل زمستان 98) از بازار خرید و فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان و احتمالاً به وسیله نوعی خفاش به انسان منتقل شده است.

با این حال در سرانجام این گزارش آمده که پکن سازمان بهداشت دنیای را وادار نموده تا هشدار عمومی نسبت به خطر دنیا گیر شدن ویروس را به تأخیر بیاندازد. سرویس اطلاعاتی آلمان به این نتیجه رسید که این اقدام دولت چین موجب شد تا مقابله دنیای با کرونا دست کم با 6 هفته تأخیر شروع گردد.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 287

به "خبرنگاران آلمان: اتهام های ضد چینی ترامپ مانور انحرافی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آلمان: اتهام های ضد چینی ترامپ مانور انحرافی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید