از مجموع تعهدات بانک های استان برای تسهیلات تبصره 18، فقط 10 درصد محقق شده است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان گفت: از آبان سال گذشته و از زمان ابلاغ آیین نامه تسهیلات بانکی تبصره 18، در قالب 7 کارگروه 698 طرح بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات و با پیش بینی اشتغال 5 هزار و 268 نفر، شناسایی شده بود، که فقط 10 درصد تعهدات محقق شده است.

از مجموع تعهدات بانک های استان برای تسهیلات تبصره 18، فقط 10 درصد محقق شده است

آقای عباس زاده گفت : دستگاه هایی که در این طرح مشمول دریافت تسهیلات بودند، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت و معدن، پارک علم و فناوری، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل پایانه ها و تعاون کار و رفاه اجتماعی بودند.

وی با یادآوری اینکه درصد سود تسهیلات بانکی در تبصره 18، کمتر از 18 درصد است یادآور شد: تا امروز از جانب بانک های عامل استان، 117 میلیارد تومان برای 44 طرح پرداخت شده است که می توان ، 10 درصد تعهدات محقق شده است.

آقای کلامی معاون امور مالی استاندار نیز در این جلسه با انتقاد از شرایط همکاری بانک ها در پرداخت تسیهلات تبصره 18، با معین ضرب الاعجل برای بانک های عامل خواهان تسریع و تسهیل در پرداخت این اعتبارات شد.

قطعا طولانی شدن فرایند اعطای تسهیلات، در سالی که صنعت به نقدینگی بالایی احتیاج دارد، تا رشد 8 درصدی مالی استان را محقق کند، باعث بروز بحران در واحد های تولیدی خواهد بود.

اینکه 44 درصد منابع استان، برای پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی اختصاص پیدا کند، قابل قبول نیست؛ و نباید سپرده هایی که در بانک ها هستند، به خارج از استان نشت پیدا نمایند و توسعه استان را با مشکل روبرو نمایند.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1321

به "از مجموع تعهدات بانک های استان برای تسهیلات تبصره 18، فقط 10 درصد محقق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مجموع تعهدات بانک های استان برای تسهیلات تبصره 18، فقط 10 درصد محقق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید