از راهکاری مهم در احیای دریاچه ارومیه توسعه گردشگری است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، از جمله اقدامات و دستاوردهای برای استانداری آذربایجان غربی و شرقی برای احیای دریاچه ارومیه، توسعه فعالیت ها در زمینه گیاهان دارویی و نیز بوم گردی و گردشگری است.

از راهکاری مهم در احیای دریاچه ارومیه توسعه گردشگری است

به گفته علی حاجی مرادی، مسئول واحد فنی ستاد احیای دریاچه ارومیه رشد جمعیت در این منطقه علت خشکی دریاچه ارومیه نیست، بلکه علل خشکی این دریاچه عدم مدیریت حاکمیت در تامین تقاضای اضافه برای آب جمعیت این منطقه است.

وی با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه برای همه دستگاه های دولت برنامه هایی را تدوین و به آن ها ابلاغ نموده است، اضافه کرد:

وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلف به انجام اقدامات اساسی در این رابطه هستند.

بر اساس اظهارات ایشان و طبق راهکارهای اعلام شده، باید در جهت تحویل 40 درصد آب کمتر به کشاورزان وزارت نیرو اقدام کند، در جهت افزایش بهره وری مصرف 60 درصد به جای مانده آب وزارت جهاد کشاورزی فعالیت کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با همکاری استانداری ها نسبت به ایجاد معیشت جایگزین، در شرایطی که معیشت مردم دچار خدشه شد، اقدام کند.

کارشناس ارشد مدیریت منابع آب در ادامه گفت که انجام اقدامات مربوطه در چهارچوب وظایف خود و هماهنگ شدن با بخش های دیگر تقاضای ما از این سه وزارتخانه است .

حاجی مرادی بعلاوه یادآور شد:

رئیس جمهور عملیات احیای دریاچه ارومیه را در سال 1393 ابلاغ کردند، مسئولیت اجرای تک تک مصوبات این جلسه را وزیران نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت برعهده گرفتند و مسئولیت تامین اعتبار ر انیز سازمان برنامه و بودجه کشور بر عهده گرفت.

در حال حاضر ستاد احیای دریاچه ارومیه با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و جهاد دانشگاهی در رابطه با توسعه مشاغل غیرآب بَر فعالیت می نماید که می توان از دستاوردهای مجموعه نجات دریاچه ارومیه در سال 1397 به این فعالیت ها اشاره نمود.

وی در ادامه سخنان خود گفت:

توسعه فعالیت ها در زمینه گیاهان دارویی و نیز بوم گردی و گردشگری به وسیله استانداری آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از جمله اقدامات و دستاوردهای ما در این حوزه است.

منبع: کجارو / خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1212

به "از راهکاری مهم در احیای دریاچه ارومیه توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از راهکاری مهم در احیای دریاچه ارومیه توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید