70 درصد از فعالیت های ورزشی نابینایان در دوران کرونا تعطیل شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران (پانا) - به گفته عضو انجمن نابینایان در دوران کرونا 70 درصد از فعالیت های ورزشی نابینایان تعطیل شد، دوری از آمادگی بدنی لازم و فضای ورزشی می تواند ورزشکاران نابینا را به سمت بحران روحی راهنمایی کند.

70 درصد از فعالیت های ورزشی نابینایان در دوران کرونا تعطیل شد

به گزارش ایرنا، اشکان آذرماسوله با یادآوری این که کرونا بر روی فعالیت های نابینایان به ویژه ورزشی تاثیرات منفی گذاشته است، اضافه نمود: ورزش از نظر روحی برای افراد نابینا بسیار مفید است اما بسیاری از فعالیت های ورزشی حتی در حد حرفه ای در دوره کرونا تعطیل شده و این مسائل خاصی را برای این قشر ایجاد نموده است.

عضو انجمن نابینایان اعلام نمود: با اجرای یکسری پروتکل های بهداشتی می توانیم شرایطی را فراهم کنیم تا این ورزشکاران در خانه به انزوا و افسردگی کشیده نشوند و فعالیت هایشان متوقف نشود.

وی ادامه داد: بدون شک دور شدن از آمادگی بدنی لازم و فضای ورزشی می تواند این ورزشکاران را به سمت بحران روحی راهنمایی کند که آسیب آن از کرونا به مراتب بیشتر خواهد بود.

این عضو انجمن نابینایان با بیان این که ورزش شطرنج به صورت آنلاین برگزار می شود وفوتبال، شنا و گلبال و...تعطیل است، توضیح داد: در حال حاضر در بعضی از شهرها و روستاها یکسری از ورزش ها با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع به کار نموده اند اما ضروری است با برقراری زیرساخت های لازم همه ورزشکاران نابینا را به انجام فعالیت های ورزشی شان بازگردانیم.

آذرماسوله گفت: وقتی بعضی از تشکل های حوزه نابینایان، مخاطب خودش را به سمت خانه نشینی و انزوا می کشاند، ناخوداگاه انگیزه این قشر کم شده و از فراوری و کوشش برای رسیدن به اهدافشان باز می مانند.

وی اضافه نمود: در این دوره بسیاری از نابینایان ازنظر شغلی دچار مشکل شده و کارشان را از دست داده اند اما در کمال ناباوری می بینیم که بعضی از تشکل ها این افراد را برای دستفروشی تشویق می نمایند.

عضو انجمن نابینایان تاکید نمود: دستفروشی اتفاق بدی نیست اما اینکه فرد به هر دلیلی از یادگیری مهارت و تحقق آرزوهایش بازبماند به طور قطع اشتباه است و باید اصلاح شود.

وی اعلام نمود: باید زمینه برای تمرین و ادامه فعالیت های ورزشی آماده شود تا این قشر بتوانند برای کشورمان در سطوح جهانی افتخار آفرینی نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 809

به "70 درصد از فعالیت های ورزشی نابینایان در دوران کرونا تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد از فعالیت های ورزشی نابینایان در دوران کرونا تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید