سایه کرونا روی آسیا؛ بازی ها متمرکز به نفع ایران می گردد؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، با شیوع سویه تازه کرونا و قوانین و شرایط مختلف کشورهای آسیایی برای مقابله با این پاندمی، احتمال برگزاری بازی های انتخاب جام جهانی به صورت متمرکز افزایش یافته که برای تیم ایران هم بد نمی گردد.

سایه کرونا روی آسیا؛ بازی ها متمرکز به نفع ایران می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، بازی های تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی از چندی دیگر در شهریور 1400 برگزار خواهد شد اما همچنان بحث و مناقشه بر سر شرایط برگزاری این مسابقات با توجه به شیوع نوع هندی ویروس کرونا به نام سویه دلتای کرونا، ادامه دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به نام مجری برگزاری بازی های انتخابی جام جهانی از سوی فیفا، به علت شرایط متفاوت کشورها از حیث کنترل و مقابله با این پاندمی فعلا اظهار نظری قاطعی نداشته و همین موضوع باعث سردرگمی کشورهای شده است.

اگر اتفاقی نیفتد، بازی ها به طور رفت و برگشت برگزار می گردد اما برآورد ها حاکی از برگزاری مسابقات به صورت متمرکز است. علت این تصمیم احتمالی ناشی از شیوع ویروس و ابتلای عوامل برگزاری مسابقات در هنگام مسافرت و همینطور نبود سیستم یاری داور ویدویی در 6 کشور از 12 کشور حال در مسابقات است.

با این حال سناریوهای مختلفی هم برای برگزاری بازی ها به صورت متمرکز وجود دارد. یکی از این سناریوها برگزاری مسابقات هر گروه در یک کشور است اما تعیین نیست آیا هر 10 دور مسابقات که روی هم رفته شامل 60 مسابقه می گردد در یک بازه زمانی انجام می گردد یا چند بازه زمانی مختلف تا به این شکل فشار زیادی به تیم ها وارد نگردد.

مشکل ایران برای میزبانی

تیم ملی ایران از جمله کشورهایی است که در صورت برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت متضرر می گردد چرا که به علت نبود VAR در ایران و همینطور سایر مسائل پشتیبانی مانند حق پخش تلویزیونی، بانکی، گمرکی و تبلیغاتی میزبانی ها در تهران با چالش بزرگی برای برگزارکننده ها همراه است.

در نتیجه در این صورت ایران باید شهر دیگری را برای میزبانی انتخاب کند که از دوحه قطر نام برده می گردد که باعث رقم خوردن شرایط نابرابر می گردد چرا که در این صورت ایران در پنج بازی در زمین رقبا به میدان می رود و دیدارهای خانگی خود باید در زمین ثالث میزبانی کند.

به همین علت بعضی از کارشناسان معتقدند اگر بازی ها به صورت متمرکز در یک کشور برگزار گردد تیم ملی هم کمتر متضرر می گردد چرا که سایر تیم ها هم مانند ایران از حق میزبانی خود بهره مند نخواهند شد. از طرفی ایران شرایط بازی های متمرکز در بحرین را دارد و مسئله ای از این بابت وجود نخواهد داشت.

به هر روی، در این شرایط بلاتکلیف، احتمال برگزاری بازی ها به صورت متمرکز با توجه به توسعه ویروس افزایش یافته و این موضوع می تواند گزینه بهتری برای اسکوچیچ و شاگردانش در قیاس با سلب میزبانی و الزام برای میزبانی در زمین ثالث بهتر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 984

به "سایه کرونا روی آسیا؛ بازی ها متمرکز به نفع ایران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه کرونا روی آسیا؛ بازی ها متمرکز به نفع ایران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید