30 دانشجو در مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی فعال هستند، شناسایی آنزیم های مؤثر در سرطان مری

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از فراوری 500 لیتر هندراب و 2 هزار عدد ماسک اطلاع داد و گفت: 30 دانشجو از مقاطع مختلف تحصیلی پزشکی در این مرکز در حال اجرا طرح و خاتمه نامه های خود هستند.

30 دانشجو در مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی فعال هستند، شناسایی آنزیم های مؤثر در سرطان مری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمدرضا خاکزاد در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره چگونگی راه اندازی، اهداف، مأموریت ها و فعالیت های مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: این مرکز با هدف ارتقای سطح پژوهش و آموزش و فراهم کردن امکانات و تسهیلات لازم به منظور انجام طرح های تحقیقاتی و راهنمایی بهتر رساله های دکتری و خاتمه نامه های دانشجویان و ایجاد ارتباط قانون مند با مراکز تحقیقاتی برون دانشگاهی و بین المللی در زمینی به مساحت 540 مترمربع سال 1393 در دانشکده پزشکی شاهین فر واحد مشهد ساخته و ایجاد شد.

رئیس مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه در این مرکز سه بخش میکروبیولوژی و قارچ، کشت سلولی و فیزیولوژی حیوانات فعالیت دارند، اظهار داشت: اکنون 30 دانشجو در مقطع ارشد، دکتری و پزشکی در مرکز تحقیقات در حال اجرا طرح و خاتمه نامه های خود هستند.

رئیس مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اعلام اینکه همکاری با استادان علوم پزشکی و انجام طرح های مشترک از دیگر فعالیت های این مرکز است، ادامه داد: مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی در چهار زمینه آسم و آلرژی، بیماری های نقص سیستم ایمنی، نوروایمونولوژی و سرطان به طور تخصصی فعالیت می نماید و با توجه به تغییر هیئت مؤسس مرکز امکان افزایش فعالیت ها وجود خواهد داشت.

خاکزاد اضافه نمود: مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی با توجه به امکاناتی شامل دراختیارداشتن 12 مورد از تجهیزات آزمایشگاهی، آزمایشگاه کشت سلولی پیشرفته و آزمایشگاه میکروب و قارچ با تجهیزات کامل و کارکنان با تخصص لازم برای پیشبرد پروژه ها، توانایی فعالیت در حیطه تخصصی فراوری Monoclonal Antibody برای فراوری کیت های تشخیصی آزمایشگاهی را دارد.

آنالیز ترکیب گیاهی برای درمان بیماران مبتلا به سنگ کلیه

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد چند طرح و محصول تجاری با مراکز تحقیقاتی و مؤسسات در دستور کار خود داشته که کارهای عملی در این مرکز انجام می گردد به خبرنگاران گفت: آنالیز ترکیب گیاهی برگ زیتون، خارخاسک، خارشتر و کاکل ذرت در بیماران مبتلا به سنگ کلیه و آنالیز اثر داروی ذک رست روی تسریع بهبود زخم معده و اثنی عشر ازجمله این طرح هاست.

رئیس مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، شناسایی آنزیم های مؤثر در سرطان مری (یکی از سه طرح برتر کشور و طرح ملی مصوب مورد تأیید مرکز تحقیقات سرطان)، سنجش تأثیر داروی گیاهی تهیه شده با استفاده از بلوط جنگلی (توسط صاحب ایده) در درمان زخم سالک در مدل حیوانی آنالیز ژن های MUC5AC و MUC5B در ریمدلینگ بافتی مبتلایان به آسم مقاوم به درمان را از دیگر طرح های این مرکز برشمرد.

خاکزاد مطرح کرد: آنالیز اثر اکسیژن تراپی بر مدل حیوانی مبتلا به اوتیسم، آنالیز اثر پودر NBS بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی و بهبود علائم بالینی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، آنالیز اثر پودر گیاهی بلوط در فاز انسانی در بیماران مبتلا به لیشمانیوزیس جلدی، تهیه هندراب برای مصارف دانشکده و مرکز و قبول سفارش از بیرون دانشکده، آنالیز پودر NBS در درمان بیماران مبتلا به ترگلسیرید بالا و آنالیز اثر اکسیژن تراپی بر مدل حیوانی مبتلا به اوتیسم از مهم ترین طرح های در حال اجرا در این مرکز است.

فراوری 500 لیتر هندراب و 2 هزار عدد ماسک

خاکزاد درباره اقدامات مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در مبارزه با کرونا اظهار کرد: این مرکز با قبول سفارش کار از مراکز خارج دانشگاهی و یاری به شرایط فعلی کشور 500 لیتر هندراب و 2 هزار عدد ماسک فراوری نموده است.

وی اضافه نمود: در راستای سیاست های ستاد مبارزه با کرونا و برای یاری به کارکنان و دانشجویان اقدام به تهیه هندراب و ماسک کردیم و سه طرح تحقیقاتی آنالیز اثر پودر NBS بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی و بهبود علائم بالینی بیماران مبتلا به ویروس کرونا و ماده ضدعفونی کننده گیاهی دست و سطوح برای استریل سطوح آلوده را آماده نموده و در حال اجرا و اجرای آنها هستیم.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 339

به "30 دانشجو در مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی فعال هستند، شناسایی آنزیم های مؤثر در سرطان مری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 دانشجو در مرکز تحقیقات نوآوری پزشکی فعال هستند، شناسایی آنزیم های مؤثر در سرطان مری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید