کشف مداری در مغز که مهارت های ریاضی را ارتقا می دهد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این مدار منطقه هایی نزدیک پشت سر به نام IPS را فعال می نماید که در پردازش اعداد دخالت دارند و با هیپوکامپ (محل ذخیره خاطرات) مرتبط است.

کشف مداری در مغز که مهارت های ریاضی را ارتقا می دهد

قبل از آنکه بچه ها جمع و تفریق را بیاموزند باید یاد بگیرند کدام سمبل انتزاعی مانند 4 تا 6، نشان دهنده کمیت است. این مهارت نیز حس اعداد نام دارد.

کارشناسان می دانند که IPS نقش مهمی در تعداد پردازش ها دارد اما مدارهای موجود در یادگیری حس اعداد تا به امروز مثل یک معما به جای مانده بود.

اکنون محققان به رهبری دکتر هایسانگ چانگ از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا می گوید: توسعه مهارت های ریاضی به حس اعداد، توانایی تمایز میان کمیت ها متکی است. برنامه آموزش یکپارچه حس اعداد در بچه های با طیف وسیعی از مهارت های ریاضی از جمله بچه های که مسائل یادگیری دارند تاثیرگذار بود. ما مدارهایی در دیواره هیپوکامپ را شناسایی کردیم که تمایزهای فردی در یادگیری را شناسایی می نمایند.

او اضافه نمود: ما در این تحقیق یک مدار مغزی تازه را شناسایی کردیم که پیش بینی نماینده کسب مهارت های پایه اعداد است و هدفی قوی برای مداخلات مؤثر و نظارت بر واکنش به آموزش شناختی به شمار میرود.

این یک برنامه آموزشی 4 هفته ای بود که روی ردیابی سمبل های نشان دهنده میزان اعداد به جای حفظ کردن آنها تمرکز نموده بود.

طی این پژوهش محققان فعالیت هماهنگ بین هیپوکامپ و دیگر بخش های مغز را در 96 کودک آمریکایی 7تا10 ساله آنالیز کردند.

دکتر چانگ می گوید: حس اعداد در اوایل کودکی یک عامل پیش نماینده موفقیت تحصیلی و شغلی است و نقصان آن به چالش هایی در مهارت های ریاضی منجر می گردد. مکانیسم های مدار مغزی که از یادگیری حس اعداد پشتیبانی می نمایند، با وجود اهمیت شان هنوز به طور کامل درک نشده اند.

او در ادامه اضافه نمود: ما در نتیجه یک برنامه آموزشی انگیزشی نظری طراحی کردیم تا مکانیسم های مدار مغز بچه ها دختر و پسر دبستانی را معین کنیم.

این تحقیق در ژورنال JNeurosciمنتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1306

به "کشف مداری در مغز که مهارت های ریاضی را ارتقا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مداری در مغز که مهارت های ریاضی را ارتقا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید