کاهش 90 درصدی درآمد موزه های کردستان با شیوع ویروس کرونا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از کاهش 90 درصدی درآمد موزه ها و اماکن تاریخی استان پس از شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

کاهش 90 درصدی درآمد موزه های کردستان با شیوع ویروس کرونا

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان روز یکشنبه 9 آذرماه 99 با اشاره به تأثیرات منفی بیماری کرونا در حوزه گردشگری کردستان، اظهار کرد: به دنبال دستورالعمل ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، از اول آذرماه موزه های استان شامل موزه مردم شناسی خانه کُرد، موزه آثار تاریخی سنندج و موزه غار باستانی کرفتو که میزبان گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ کردستان بودند، به مدت دو هفته تعطیل شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به کاهش تعداد بازدیدکنندگان اماکن تاریخی استان در زمان شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: تا پیش از شیوع و همه گیری این بیماری، موزه های استان روزانه حدود 500 نفر بازدیدکننده داشت، که این تعداد به کمتر از 50 نفر در روز رسیده است.

گویلیان با اشاره به نمایش بخش های مختلف در موزه های استان، گفت: بخش های موزه های کردستان شامل فرهنگ، آداب و رسوم مردم، زندگی شهری و روستایی و همچنین آثار تاریخی و باستانی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 593

به "کاهش 90 درصدی درآمد موزه های کردستان با شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 90 درصدی درآمد موزه های کردستان با شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید