تعطیلی اماکن موزه ای و اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان تا اطلاع ثانوی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تعطیلی کلیه موزه ها، باغ موزه ها، اماکن تاریخی و گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی این استان تا اطلاع ثانوی اطلاع داد.

تعطیلی اماکن موزه ای و اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان تا اطلاع ثانوی

فریدون فعالی در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر با تاکید بر لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اماکن تاریخی و تاسیسات گردشگری اظهار کرد: بر این اساس بازدید از موزه ها، باغ موزه ها، اماکن تاریخی و گردشگری از جمله ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای دستکند میمند، ارگ راین، باغ موزه هرندی کرمان، محوطه های باستانی جنوب استان و دیگر آثار و همچنین اقامت گردشگران در مراکز بوم گردی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت عموم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، اضافه نمود: در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم عروسی، همایش و فعالیت های جمعی در تاسیسات گردشگری و همچنین برپایی جشنواره های نوروزی، نمایشگاه های صنایع دستی، و راه اندازی تورهای گروهی ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ممنوعیت پذیرش مسافر در تمامی مهمانسراها و مراکز اقامتی دولتی استان کرمان اطلاع داد و گفت: این مراکز تا عادی شدن اوضاع تعطیل هستند.

فعالی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مردم استان کرمان سفرهای احتمالی گردشگران به این خطه است، خاطر نشان کرد: از هموطنان عزیز درخواست می گردد از سفر به استان کرمان خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 74

به "تعطیلی اماکن موزه ای و اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان تا اطلاع ثانوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی اماکن موزه ای و اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان تا اطلاع ثانوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید