چین چگونه به نبرد تحریم های شرکت های فناوری آمریکایی رفت

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، اگر تا به امروز استفاده از سیستم عامل های ویندوز و اندروید و نیز فروشگاه های آنلاینی مانند پلی استور گوگل توسط شرکت های چینی تولیدکننده گوشی، رایانه و غیره متداول بود، حالا آنها برای مقابله با تحریم های آمریکا به طراحی و عرضه نمونه های مشابه داخلی ویندوز و اندروید روی آورده اند.

چین چگونه به نبرد تحریم های شرکت های فناوری آمریکایی رفت

چینی ها با بازطراحی سیستم عامل منبع باز لینوکس و طراحی فروشگاه های آنلاین مستقل برای برطرف احتیاجهای محلی تا حد زیادی از استفاده از نرم افزارهای آمریکایی بی احتیاج شده اند.

هواوی از جمله شرکت های پیشتاز در این زمینه است که در ماه آگوست از فراوری سیستم عامل بومی خود به نام هارمونی اطلاع داد. این سیستم عامل و نسخه های مختلف آن استفاده از لپ تاپ ها و گوشی ها را در چین بدون مشکل خاصی امکان پذیر می نمایند.

هواوی سیستم عامل هارمونی را یک سیستم عامل برتر و قدرتمندتر از اندروید توصیف نموده، زیرا هسته اصلی یا کرنل هارمونی به گونه ای طراحی شده که بر مبنای احتیاجها و شرایط سخت افزاری خاص محصولات مختلف الکترونیک قابل تغییر و سازگارشدن است.

همچنین هارمونی از قابلیت های بهتری برای مدیریت منابع سیستم برخوردار است و هسته اصلی یا کرنل آن به دو بخش میکروکرنل و مونولیتیک کرنل تقسیم می گردد. مونولیتیک کرنل وظیفه مدیریت کارنمودهای عمومی سیستم عامل هارمونی را بر عهده دارد و میکروکرنل تنها به مدیریت کارنمودهای اصلی و اساسی سیستم عامل می پردازد و نتیجه این امر کاهش احتیاج به کدنویسی و نیز اجرای بهتر و روان تر سیستم عامل هارمونی است.

در این شرایط میزان خطای سیستم عامل هارمونی نیز کاهش می یابد و این طراحی ثبات و امنیت بیشتری را هم برای گوشی ها و تبلت ها و رایانه ها به ارمغان می آورد.

هواوی همچنین در حال ایجاد تغییرات اساسی در اپلیکیشن های خود بر مبنای سیستم عامل هارمونی است تا اجرای آنها بر روی پلتفورم های مختلف ثابت و سیار به سادگی ممکن گردد. سیستم عامل هارمونی دارای یک کمپایلر به نام Ark نیز هست که تبدیل برنامه های اندرویدی به زبان باینری و باز طراحی آنها را برای استفاده های متفاوت تسهیل می نماید.در مجموع میزان خطا و از کار افتادن سیستم عامل هارمونی 25.7 درصد کمتر از اندروید اعلام شده است.

هواوی میخواهد از این سیستم عامل در شبکه محصولات اینترنت اشیای خود و همین طور تلویزیون ها و بسیاری از لوازم خانگی هوشمند استفاده کند.

البته باید توجه داشت که کوشش چینی ها برای کسب استقلال از محصولات و خدمات فناورانه آمریکایی محدود به طراحی سیستم عامل های مستقل نیست و این کشور در حال راه اندازی یک سیستم موقعیت یابی جهانی مستقل نیز هست که با پرتاب 54 ماهواره تا ماه می امسال به فضا تکمیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 83

به "چین چگونه به نبرد تحریم های شرکت های فناوری آمریکایی رفت" امتیاز دهید

861 کاربر به "چین چگونه به نبرد تحریم های شرکت های فناوری آمریکایی رفت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین چگونه به نبرد تحریم های شرکت های فناوری آمریکایی رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید