چین: هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی کند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزیر امور خارجه چین طی سخنانی در نشست مجازی یک اندیشکده آمریکایی تأکید کرد که هیچ نیرویی صلاحیت دخالت در راه انتخاب شده از سوی دیگر کشورها را ندارد و هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی کند.

چین: هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی کند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین طی سخنانی در نشست مجازی اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا تأکید کرد که هیچ کشوری نباید الگوی مدنظر خود را به دیگر کشورها تحمیل کند.

وزیر امور خارجه چین در این نشست تأکید کرد: هیچ نیرویی صلاحیت دخالت در راه انتخاب شده از سوی دیگر کشورها را ندارد و هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی کند. خوب و یا بد بودن نظام و راه هر کشوری باید توسط مردم خود آن کشور قضاوت گردد. ما نه از دیگر کشورها الگوبرداری می کنیم و نه می خواهیم اندیشه خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم. چین خواهان آن است که کشورها راه توسعه مطابق با شرایط و خواست مردم خود را انتخاب نمایند، به یکدیگر احترام بگزارند و از تجربیات یکدیگر بهره ببرند .

وی اضافه نمود: اخیراً بعضی از افراد، رویارویی چین و آمریکا را دعوای دموکراسی و اقتدارگرایی می خوانند و کشورها را به شکل ایدئولوژیک تقسیم می نمایند اما دموکراسی کوکاکولا نیست که در آمریکا فراوری گردد و در سراسر دنیا یک مزه داشته باشد. اگر در سراسر دنیا تنها یک الگو و یک تمدن وجود داشته باشد، نشاط و سرزندگی دنیا از بین خواهد رفت .

وانگ یی اظهار داشت : واقعیات ثابت نموده است که انتخاب راه سوسیالیستی با ویژگی های چین نه تنها جمعیت 1 میلیارد و 400 میلیون نفری چین را از فقر رهایی بخشیده بلکه باعث شده است ملت چین بار دیگر خدماتی عظیم و مهم را به پیشرفت تمدن بشر انجام دهد. دموکراسی سوسیالیستی چین نمایانگر خواست و اراده مردم چین و منطبق با شرایط چین است و از پشتیبانی مردم چین نیز برخوردار است. زدن برچسب اقتدارگرایی و دیکتاتوری به چین تنها به دلیل تفاوت نظام سیاسی چین با آمریکا، خود یک رفتار غیردموکراتیک است. دخالت در امور داخلی کشورها به بهانه دموکراسی و حقوق بشر باعث ایجاد تفرقه و رویارویی می گردد و ناآرامی و حتی فاجعه به بار خواهد آورد .

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 851

به "چین: هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: هیچ کشوری به میل دیگران نظام خود را اصلاح نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید