چرا اردیبهشت را برترین فصل سفر به شیراز می شناسند؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر علاقه مند به سفر و گشت و گذار در منطقه ها بکر و دیدنی هستید، حتماً میدانید برترین فصل سفر به شیراز چه زمانی است تا حدودی با منطقه ها تاریخی و دیدنی این شهر زیبا آشنایی دارید. سفر به شهر دیدنی شیراز می تواند هم برای بازدید کنندگان ایرانی و هم غیر ایرانی ها به یاد ماندنی و تماشایی باشد. دیدنی های این شهر به حدی زیاد هستند که با سفر به آن اصلاً حوصله تان سر نمی رود و با مردمان خونگرم و مهربان این شهر اوقات بسیاری خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد.

چرا اردیبهشت را برترین فصل سفر به شیراز می شناسند؟

شما می توانید هر زمان که بخواهید به این شهر سفر کنید و همچنان از تماشای های فوق العاده آن لذت ببرید. با این حال برترین فصل برای سفر به شیراز و تماشای ترین زمانی که می توانید شیراز را در نهایت زیبایی و شکوه ببینید، فصل اردیبهشت می باشد. در واقع برترین زمان برای سفر به شهر شیراز اردیبهشت ماه می باشد و در این ماه است که همه ناحیه های این شهر اعم از باغ ها، بوستان ها، مراکز تماشای و تاریخی آن در اوج خود می درخشند.

در ادامه قصد داریم تا به توضیح ویژگی ها و زیبایی های شهر شیراز در فصل بهار و ماه اردیبهشت بپردازیم و با دلایل اینکه چرا بهار برترین فصل سفر به شیراز است بیشتر آشنا شویم. اگر شما هم یکی از علاقه مندان به شکوه و طبیعت بهاری شیراز هستید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برترین فصل سفر به شیراز چه فصلی است ؟

همان طور که می دانید شهر شیراز از توریستی ترین و محبوب ترین شهرهای کشور ایران به شمار می آید که به علت در اختیار داشتن جاذبه های گردشگری بسیار و طبیعت سرسبز، همه ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است، این شهر از موزه ها، مراکز تاریخی، طبیعت بکر و مردمان مهمان نواز به وجود آمده و علاقه مندان به طبیعت گردی و گردشگری بدون شک مجذوب زیبایی های آن می شوند.

آب و هوای شهر شیراز نیز یکی از مواردی است که این شهر را در ایام بهار خواستنی تر می نماید، در واقع برترین فصل سفر به شیراز بهار است، چرا که در این فصل آب و هوای معتدل این شهر می تواند برای هر بازدید نماینده ای مطلوب و دل نشین باشد. حتی می توان گفت که یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب داخلی در ایام عید نیز شیراز است که علاقه مندان در تعطیلات عید به آن سفر می نمایند و لذت می برند.

با این حال، ازدحام و شلوغی عید می تواند یکی از عواملی باشد که بعضی را از بازدید این شهر در ایام عید منصرف می نماید. به هر حال زیبایی های شهر شیراز را می توانید در همه ایام بهار مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. فصل بهار به عنوان برترین فصل سفر به شیراز یکی از فصولی است که مراسمات ویژه و تماشای در شهر شیراز برگزار می شوند و در واقع بسیاری از آن ها را به جز فصل بهار در هیچکدام از فصل های سال نمی توانید مشاهده و تجربه کنید.

نکته جالبی که خوب است بدانید، این است که روز 15 اردیبهشت در تقویم شمسی، روز شیراز نام گرفته است. روز شیراز یعنی روزی که شیراز در اوج زیبایی و شکوه خود می درخشد و البته اهالی شیراز نیز به این روز خاص اهمیت بسیاری می دهند و مراسم و رویدادهای فرهنگی و مجذوب کننده بسیاری را در این روز خاص تدارک می بینند و اجرا می نمایند. شهر شیراز یکی از معدود شهرهایی است که در تقویم دارای یک روز خاص می باشد و در گذشته در این روز، به بزرگداشت ادب، هنر و تاریخ گران قدر مردمان شیراز پرداخته می شده است.

چرا بهار برترین فصل سفر به شیراز است؟

همان طور که میدانید با آمدن بهار و تعطیلات نوروز، مسافران بسیار از سراسر ایران اقدام به سفر می نمایند و اغلب شهرهای پرطرفدار و خوش آب و هوا مانند شهر شیراز در ایام عید با ازدحام و شلوغی جمعیت بسیاری همراه می گردد. به همین ترتیب، در ایام عید شیراز بسیار شلوغ است و این امکان وجود دارد که مسافران بسیاری به علت شلوغی جاده ها و ترافیک بسیار قادر نباشند تا به مقدار کافی از سفر خود لذت ببرند. بعلاوه برای سفر باید نکاتی مانند محل اسکان و اقامت را هم در نظر داشته باشید که در صورت پر بودن این مراکز، دچار مسائل بسیار نشوید.

بنابراین، با این که بهار برترین فصل سفر به شیراز است اما بهتر است اگر تایم خالی در فصل بهار دارید سفر خود را از ایام عید به ماه اردیبهشت موکول کنید تا هم بتوانید زیبایی های بیشتری را در شیراز تجربه کنید و هم بتوانید در آرامش تمام به گشت و گذار و رزرو اقامتگاه بپردازید.

در مواردی نیز، اگر علاقه مند هستید تا با اتومبیل خود در شهر دور بزنید و بگردید، پیشنهاد می کنیم در ایام اردیبهشت این کار را انجام دهید تا از ترافیک موجود در ایام عید در امان بمانید. با این حال، سفر به شیراز با هواپیما همواره می تواند گزینه بسیار مناسب تری به شمار بیاید، چرا که زمان بسیار کمتری را مجبورید صرف رفت و آمد کنید و بعلاوه با مسائل کمتری نسبت به سفر با اتومبیل همراه خواهید بود.

آب و هوای شیراز در بهار چگونه است؟

همان طور که اشاره کردیم برترین فصل سفر به شیراز فصل بهار و ماه اردیبهشت است. از آنجا که شهر شیراز از موقعیت مکانی خاصی در کشور برخوردار است، به عنوان یکی از شهرهای چهار فصل ایران به شمار می رود، در واقع آب هوای شهر شیراز در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان با یکدیگر بسیار تفاوت دارد و برترین آن را می توانید در فصل بهار و اردیبهشت تجربه نمایید.

به تعبیری دیگر، آب و هوای شیراز در بهار می تواند آب و هوایی مطلوب، خنک و گاهی اوقات بارانی باشد که مجذوب کنندهیت بیشتری به طبیعت اطراف آن می دهد.

با این حال، هرچه از بهار به سمت تابستان می رویم، آب و هوای این شهر با سرعت زیادی به سمت گرم شدن می رود و در واقع فصل تابستان برای گردشگری در شیراز فصل مناسبی نیست، با این حال اگر با گرمای هوا مسئله ای ندارید می توانید در این فصل نیز از زیبایی های شیراز لذت ببرید.

بعلاوه، بعد از بهار برترین فصل سفر به شیراز فصل پاییز با آب و هوای خنک و معتدل پاییزی آن می باشد.

در ماه اردیبهشت، شیراز را در اوج زیبایی تجربه کنید

در نهایت می توان نتیجه گرفت که اردیبهشت ماه، برترین زمان سفر به شیراز است. شما با سفر به شیراز در اردیبهشت، هم می توانید از شلوغی ها و ترافیک عید نوروز در امان بمانید هم شکوفه های بهارنارنج تازه را ببینید. در ماه اردیبهشت، گل های رز و محمدی و نرگس و بابونه، زیبایی و شکوه بسیاری را به شهر می دهند که تماشا آن ها برای علاقه مندان پیشنهاد می گردد.

از طرفی آب و هوای معتدل و مطلوب شهر با عطر بوی گل های رنگارنگ بسیار لذت بخش تر از هر موقع دیگری است. برترین فصل سفر به شیراز فصل بهار است، چرا که آفتاب گرم و دل انگیز این شهر را می توانید حس کنید و در یک محیط مطلوب به گردشگری و کسب آرامش بپردازید.

مراسم ها و رویدادهای شیراز که در ماه اردیبهشت برگزار می شوند، کدامند؟

پیش از انتخاب تاریخ سفرتان به شهر شیراز بهتر است بدانید که از 15 تا 31 اردیبهشت، نمایشگاه ها و رویدادهای تماشای بسیاری در این شهر برگزار می شوند که هر کدام از آن ها حال و هوای پرشوری را به گردشگری شما اضافه خواهد نمود. به عنوان مثال، نمایشگاه عکس های شیراز قدیم، نمایشگاه خوشنویسی و نمایش آثار هنری هنرمندان، رویداد هنرهای مینیاتوری و فرش یکی از جاذبه ها و تماشای های شیراز در فصل بهار به شمار می آیند.

بعلاوه، خوب است بدانید که یکی از مجذوب کننده ترین مراسم هایی که در شهر شیراز برگزار می گردد، به پرواز درآمدن بالن هایی است که از کشورهای دیگر به شیراز آورده شده اند و بالن سواران ماهر با راهنمایی آن ها به نحو احسنت، این بالن های با شکوه را در نقاط مختلف شیراز به نمایش در می آورند.

سؤالات متداول

  • برترین زمان سفر به شیراز چه فصلی در ماه است؟

فصل بهار را می توان برترین زمان برای سفر به شهر شیراز دانست، با این حال در اردیبهشت ماه می توانید برترین شیراز را تجربه کنید. در این ماه از همه شلوغی های عید و ترافیک های ناشی از آن به دور هستید و گل های بهاری و عطر

دل انگیز آن ها در همه نقاط شهر، زیبایی فراوانی را به آن اضافه می نمایند.

  • چه جشنواره هایی در فصل بهار در شیراز برگزار می شوند؟

مراسم ها و جشنواره هایی که در فصل بهار در شهر شیراز برگزار می شوند یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آیند و بسیاری از آن ها به مناسبت 15 اردیبهشت که با عنوان روز شیراز نام گرفته شده، برگزار می شوند و بسیار تماشای و به یاد ماندنی هستند.

  • آیا عید زمان خوبی برای بازدید از شهر شیراز است؟

به طور کلی می توان گفت که فصل بهار برترین زمان برای بازدید از شهر شیراز به شمار میرود با این حال نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این شهر یکی از توریستی ترین شهرهای ایران به شمار می آید و بنابراین در ایام عید با ازدحام و شلوغی همراه خواهد بود، برترین زمان برای سفری آرام بخش به شهر شیراز، اردیبهشت ماه می باشد.

نتیجه گیری

همان طور که اشاره کردیم، سعی کنید برنامه های سفر به شیراز خود را برای اردیبهشت ماه بچینید تا سفری دل چسب و خاطره انگیز را در این شهر تماشای تجربه نمایید. اگر علاقه مند به آشنایی با طبیعت بکر و تماشای شهرهای داخلی و خارجی ایران هستید، پیشنهاد می کنیم سری به مطالب مختلف سایت خبرنگاران بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1371

به "چرا اردیبهشت را برترین فصل سفر به شیراز می شناسند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اردیبهشت را برترین فصل سفر به شیراز می شناسند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید