پرداختی های خاتمه سال به آخر اردیبهشت موکول شد ، پرداخت 350 میلیارد تومان از بیمه ها به نظام سلامت

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزیر امور مالی و دارایی گفت: مهلت همه پرداخت هایی که باید به وزارت اقتصاد تا آخر امسال انجام می شد تا 31 اردیبهشت 99 تمدید شد.

پرداختی های خاتمه سال به آخر اردیبهشت موکول شد ، پرداخت 350 میلیارد تومان از بیمه ها به نظام سلامت

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فرهاد دژپسند امروز در جمع خبرنگاران گفت: صنعت بیمه اخیرا 350 میلیارد تومان یاری به بخش بهداشت و درمان انجام داده است.

وی گفت: در ابتدای بیماری کرونا متأسفانه بعضی از اقلام بهداشتی و مورد احتیاج مردم به صورت های مختلف می خواست از کشور خارج گردد که گمرک مانع از خروج آن از کشور شد و این اقلام به چرخه مصرف داخل کشور برگشت. از آن طرف برای واردات اقلام بهداشتی مورد احتیاج تسهیلاتی فراهم کرد.

وزیر امور مالی و دارایی گفت: وزارت بهداشت حتی از این اقدام گمرک تشکر کرد و گمرک توانست ظرف 6 ساعت 63 خودرو آمبولانس را از گمرکات ترخیص کند تا در خدمت نظام سلامت قرار گیرد.

به گفته دژپسند کسب و کار هایی که برای شب عید برنامه ریزی نموده بودند، اما سال جاری به دلیل بیماری کرونا دچار مشکل شده اند و بعضی از آن ها نمی توانند حقوق مالیاتی خود را به موقع بپردازند و از طرفی خود وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی رأساً نمی تواند تصمیم بگیرد، بنابراین بعضی از این اقدامات در ستاد هماهنگی مالی و بعضی نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد و بنابراین همه پرداختی هایی که باید تا 28 اسفندماه به وزارت اقتصاد واریز می شد را تا 31 اردیبهشت سال 99 مهلت دادیم و تمدید شد.

وزیر امور مالی و دارایی گفت: همچنین برای تأمین اقلام مورداحتیاج برای مقابله با ویروس منحوس هزینه هایی که انجام می گردد، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی می پذیریم.

به گفته وی در بورس تسهیلاتی فراهم شد که مردم بتوانند اوراقی را بخرند و منابعی از این طریق جمع آوری گردد که صرف امور خیریه برای مقابله با بیماری گردد و این هزینه ها برای شرکت های حقوقی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می گردد.

دژپسند افزود: بیماری کرونا تأثیر منفی بر کسب و کار ها داشته است که ما تصمیماتی در گمرک، بیمه های بازرگانی، بورس، خزانه کشور، سازمان امور مالیاتی گرفتیم که به این کسب و کار ها یاری گردد.

وزیر امور مالی و دارایی همچنین گفت: همکاران ما در نظام بانکی و بیمه ای به صورت رودررو با مردم در ارتباط هستند که متأسفانه تعدادی از همکاران ما در شبکه های بانکی مالیات و بیمه را به خاطر این بیماری کرونا از دست دادیم که به خانواده های آن ها تسلیت می گوییم و امیدواریم هرچه زودتر این بیماری از کشور برچیده گردد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم کسب و کار هایی که دچار آسیب شده اند، برای آن ها حاشیه امن درست کنیم.

دژپسند همچنین با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی عضو بعضی از نهاد های بین المللی است و این نهاد ها قابلیت هایی دارند، گفت: به عنوان مثال صندوق اوپک، بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی، بانک توسعه زیرساخت های آسیایی، منابعی دارند که می توان از این منابع برای مقابله با این بیماری استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 103

به "پرداختی های خاتمه سال به آخر اردیبهشت موکول شد ، پرداخت 350 میلیارد تومان از بیمه ها به نظام سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداختی های خاتمه سال به آخر اردیبهشت موکول شد ، پرداخت 350 میلیارد تومان از بیمه ها به نظام سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید