وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را شروع کرد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بعضی منابع یمنی اعلام کردند، در پی تشدید تنش ها میان متحدان ریاض و ابوظبی در یمن، کویت به میانجی گری میان این دو پرداخته است.

وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را شروع کرد

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از تشدید اختلافات میان شبه نظامیان دو عضو ائتلاف علیه یمن یعنی عربستان سعودی و امارات، بعضی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس میانجی گری میان این دو را شروع نموده اند.

در همین زمینه بوابه الاخباریه الیمنیه ynp به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام نمود، کویت تماس هایی با ریاض و ابوظبی در همین رابطه داشته است تا شاید بتواند از شدت تنش ها بکاهد.

در ادامه این گزارش آمده، عربستان سعودی شرط گذاشته که گروه متحد امارات در یمن یعنی المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) باید به میز مذاکره بازگردد و توافق ریاض امضا شده در سال 2019 را بدون قید و شرط اجرا کند.

ریاض بعلاوه گفته نیروهای شورای انتقالی باید از عدن خارج شوند تا دولت عبد ربه منصور هادی به این شهر بازگردد و تمام اشکال تنش از جمله بعضی انتصاب ها در وزارت کشور، دفاع و وزارت خارجه باید متوقف گردد.

وزارت خارجه کویت آدینه شب (دیشب) با صدور بیانیه ای از دیدارها میان دولت هادی و شورای انتقالی جنوب با نظارت سعودی استقبال کرد و تمامی طرف های مربوطه را به اجرای توافقات فراخواند.

نائف الجحرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم دیروز در بیانیه ای تمامی طرف های مربوطه را به اجرای توافق ریاض فراخواند و مدعی شد که هدف ریاض حل سیاسی اختلافات است.

شورای انتقالی جنوب هفته گذشته گام جدیدی در جهت کودتا علیه دولت مستعفی برداشت و از تأسیس وزارت خارجه و معین نماینده در کشورهای مختلف اطلاع داد.

در همین رابطه عربستان سعودی دیروز از دولت مستعفی (مورد حمایت ریاض) و شورای انتقالی خواست اجرای توافق ریاض را تکمیل نمایند و اختلافات را کنار بگذارند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 952

به "وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وخامت اختلافات ریاض و ابوظبی؛ کویت میانجیگری را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید