ملاقات نمایندگان مصر و قطر در کویت

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، منابع رسانه ای از ملاقات هیئت های مصر و قطر در کویت خبر دادند. مقامات دو کشور قطر و امارات نیز اخیرا پس از سه سال با یکدیگر در کویت ملاقات نموده بودند.

ملاقات نمایندگان مصر و قطر در کویت

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه رای الیوم روز گذشته هیئت هایی از مصر و قطر در کویت با یکدیگر ملاقات کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منابع مطلع از فرایند مذاکرات میان دو کشور اعلام کردند که دو طرف به توافقی برای از سرگیری فعالیت سفارتخانه ها دست یافتند.

منابع دیپلماتیک در قاهره در این زمینه اظهار داشتند که مصر و قطر توافق کردند تا فعالیت های دیپلماتیک خود را قبل از مشخص سفیر در دو کشور ، در سطح کاردار از سر بگیرند.

این منابع اعلام کردند که مصر در جریان گفتگوهای روز سه شنبه شرایط خود را ارائه داده و بر اولویت ها در روابط دو جانبه تاکید نمود که مهمترین آنها درخواست قاهره از دوحه برای عدم مداخله در امور داخلی مصر است.

منابع مصری گزارش دادند که این کشور در کوشش است تا از اجرای تعهداتی که با هدف برقراری روابط عادی میان دو کشور مطرح شده است اطمینان حاصل کند.

چند روز قبل نیز ، مقامات دو کشور قطر و امارات پس از سه سال با یکدیگر در کویت ملاقات کردند. این اولین ملاقات آنها از زمان شروع تنش در روابط کشورهای عربی با قطر به شمار می رود.

دو طرف در این ملاقات بر تحقق کامل بیانیه عربستان در خصوص عادی سازی روابط کشورهای عربی با قطر در حوزه های گوناگون سیاسی، گردشگری، مالی و تجاری تاکید نمودند. قطر و امارات در این ملاقات از عربستان به خاطر کوشش هایش برای ازسرگیری روابط کشورهای عربی تشکر کردند.

در تاریخ 5 ژوئیه امسال میلادی در جریان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در عربستان سعودی برگزار گردید، حاضران در این نشست از توافق برای انتها دادن به محاصره قطر که توسط چهار کشور عربستان، بحرین امارات و مصر از سال 2017 اجرا شده بود، خبر دادند.

ناظران سیاسی منطقه بر این باورند که هرچند توافق نامه برطرف تحریم های قطر میان چهار کشور تحریم کننده این کشور یعنی عربستان، امارات، بحرین و مصر امضا شد، اما سایه درگیری ها و اختلافات میان طرف ها همچنان پابرجا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 740

به "ملاقات نمایندگان مصر و قطر در کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نمایندگان مصر و قطر در کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید