هشترود یک شهرستان تک محصولی است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت:هشترود یک شهرستان تک محصولی است که مردم آن به وسیله کشاورزی امرار معاش می نمایند و برای جلوگیری از مهاجرت اهالی این شهرستان تامین آب زراعی لازم است.

هشترود یک شهرستان تک محصولی است

به گزارش خبرنگار از ،حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق گفت:جهاد کشاورزی و آب منطقه ای همکاری و تعامل خوبی برای اجرای پروژه پایاب سد سهند دارند؛ ولی مجری طرح در اجرا ضعیف عمل نموده است.

اواضافه کرد:متأسفانه وعده اتمام ایستگاه PS3 عملیاتی نشده و این امر موجب ایجاد بدبینی اهالی نسبت به مسئولان شده است.

اواضافه کرد:در اجرا کمی تعلل وجود دارد که لازم است مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نظارت و توجه جدی بر اجرا داشته باشد تا حداقل فاز یک به زودی به اتمام برسد.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت:پیگیری های لازم برای اجرای پروژه اجرا شده و سازو کار ها هم تعریف شده است.

او اضافه کرد: تعاملات خوبی بین دستگاه ها وجود داشته و کوشش می گردد با اتمام فاز یک در فصل کشت آب به اراضی کشاورزی برسد.

امین امینیان فرماندار هشترود هم در این جلسه گفت: براساس تفاهم نامه سه جانبه ای که در دی ماه سال 1397 منعقد شده که تکمیل ایستگاه PS3، احداث ایستگاه PS4، تکمیل هزار هکتار از شبکه و تامین 5 مگاوات برق مورد احتیاج پایاب از مفاد آن بوده است.

او اضافه کرد: وظیفه دستگاه ها از جمله شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در این تفاهم نامه به صورت کامل آمده است که براساس برآورد های اولیه برای تکمیل پروژه 8.5 میلیارد تومان به وسیله آب منطقه ای در قالب تجهیزات، 9 میلیارد تومان به وسیله جهاد کشاورزی در قالب یاری یارانه ای بلاعوض ماده 11 و 10 میلیارد تومان هم به وسیله اهالی به ازای هر هکتار تأمین می گردد.

او ادامه داد: در این تفاهم نامه زمان بندی اجرای پروژه از آغاز تا سرانجام، 9 ماه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به علت تورم و افزایش هزینه ها مشکلاتی از بابت اجرا به وجود آمده است.

فرماندار هشترود گفت: 8.5 مگاولت آمپر برق تامین شده که بیش از اندازه پیش بینی شده در تفاهم نامه بوده و به بهره برداری رسیده است.

امینیان گفت: ایستگاه PS3 ناقص است و هیچ اقدامی در ایستگاه PS4 به جز خرید زمین انجام نشده است و از هزار هکتار شبکه هم 900 هکتار تحویل داده شده است.

اواضافه کرد: فصل کاری پشت سرگذاشته شده و با توجه به اینکه بخش نظرکهریزی سردسیرترین بخش هشترود است لازم است ایستگاه PS3 در یک و نیم ماه آینده به اتمام برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1042

به "هشترود یک شهرستان تک محصولی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشترود یک شهرستان تک محصولی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید