نگاهی به آمار مصاف های رئال مادرید و بارسلونا در آستانه ال کلاسیکوی شماره 249

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، دومین رویارویی تیم های رئال مادرید و بارسلونا در فصل جاری لالیگا، یکصدوهشتادوسومین مصاف دو غول فوتبال اسپانیا در این رقابت هاست.

نگاهی به آمار مصاف های رئال مادرید و بارسلونا در آستانه ال کلاسیکوی شماره 249

به گزارش خبرنگاران، تیم های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا امشب (یکشنبه) در حالی دومین ال کلاسیکو فصل جاری لالیگا و سومین ال کلاسیکوی فصل در تمام رقابت ها را برگزار می نمایند که پیروزی در این بازی برای یکی از آنها در حکم گذاشتن یک دست روی جام قهرمانی است و برای دیگری، بهانه ای برای امیدوار ماندن به فتح لیگ.

بارسلونا در حالی با یک بازی کمتر نسبت به میزبان مادریدی اش پا به میدان می گذارد که از 27 بازی قبلی خود 51 امتیاز گرفته است و با توجه به نتیجه بازی شب گذشته اتلتیکومادرید برابر رایو وایکانو، رده سوم را از دست داده و به رده چهارم سقوط نموده است. رئال مادرید اما با 66 امتیازی که از 28 بازی قبلی اش کسب نموده، توانسته است حاشیه امنیتی 10 امتیازی برای خودش در صدر جدول بسازد که کار دیگر مدعیان قهرمانی را برای رسیدن به این تیم سخت نموده است.

این دو تیم در حالی از ساعت 23:30 امشب در استادیوم سانتیاگو برنابئو به میدان می فرایند که دو ماه پیش نیز در مرحله نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا برابر هم قرار گرفتند. آن بازی را که در کشور عربستان برگزار گردید، تیم مادریدی با نتیجه 3 بر 2 به سود خود به خاتمه رساند. رئال با آن پیروزی به اولین تیم در تاریخ ال کلاسیکوها (در تمامی تورنمنت ها) تبدیل شد که 100 پیروزی کسب می نماید.

در 248 مصاف دو تیم در تمامی مسابقات رسمی و محبت آمیز، تیم مرکز اسپانیا 100 پیروزی، 52 تساوی و 96 شکست داشته است.

پیروزی ماه ژانویه کهکشانی ها، پنجمین برد متوالی آنها در ال کلاسیکو بود. طولانی ترین فرایند پیروزی های متوالی در ال کلاسیکو ها اما هفت بازی است که آنهم به وسیله خود رئالی ها در فاصله ماه آوریل سال 1962 تا فوریه 1965 رقم خورده. در طرف مقابل بارسلونا هر دو بازی قبلی اش در خانه رئال مادرید را باخته است و اگر امشب هم بازنده میدان را ترک کند، برای اولین بار در قرن جاری، متحمل سه شکست متوالی خارج از خانه در ال کلاسیکو شده است.

البته بارسلونا در هیچ یک از 10 بازی خارج از خانه قبلی اش در لالیگا نباخته (پنج برد و پنج تساوی) که 9 تای آنها با راهنمایی ژاوی هرناندس بوده است (پنج برد و چهار تساوی). بارسلونا اگر امشب هم نبازد، ژاوی را به دومین مربی تاریخ لالیگا تبدیل می نماید که در 10 بازی خارج از خانه اولش به عنوان سرمربی تن به شکست نداده است. نفر قبلی ارنستو والورده سرمربی سابق بارسلونا بود که تیمش در 18 بازی خارج از اول خود با راهنمایی او نباخت (12 برد و شش تساوی).

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1284

به "نگاهی به آمار مصاف های رئال مادرید و بارسلونا در آستانه ال کلاسیکوی شماره 249" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آمار مصاف های رئال مادرید و بارسلونا در آستانه ال کلاسیکوی شماره 249"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید