تور ارزان اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکومادرید ، منچستریونایتد؛ بازگشت رونالدو به خانه قربانی محبوب

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، دیدارهای دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، امشب با پذیرایی اتلتیکومادرید از منچستریونایتد به انتها می رسد.

تور ارزان اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکومادرید ، منچستریونایتد؛ بازگشت رونالدو به خانه قربانی محبوب

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، در آخرین شب از دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران دو بازی برگزار می شود که در مهمترین آنها تیم های فوتبال اتلتیکومادرید و منچستریونایتد در استادیوم واندا متروپولیتانوی شهر مادرید به مصاف یکدیگر می فرایند.

رویارویی این تیم در حالی که است که آنها در طول تاریخ شان تنها یک بار در رقابت های اروپایی با هم مصاف داشتند که به فصل 92-1991 رقابت های جام در جام اروپا برمی شود. در آن بازی نماینده اسپانیا در مجموع دو بازی رفت و برگشت حریف انگلیسی اش را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد. منچستری ها از تنها بازی شان در خانه اتلتیکومادرید که مربوط به همان فصل می شود، با ترکیبی متشکل از پیتر اشمایل، دنیس اروین، استیو بروس، پل اینس، برایان رابسون و مارکو هیوز با نتیجه 3 بر صف مغلوب شاگردان لوئیس آراگونس فقید شدند.

با این حال آمارها می گویند که اتلتیکومادرید هر 4 مصاف اخیرش برابر رقبای انگلیسی را باخته است که دو برابر کل شکست های آنها در 12 رویارویی نخست شان با تیم های جزیره محسوب می شود. از طرفی منچستریونایتد تنها یکی از 7 بازی خارج از خانه قبلی اش برابر تیم های اسپانیایی در مراحل حذفی رقابت های اروپایی را برده است، پیروزی 2 بر صفر در خانه دپورتیوو لاکرونیا در ماه آوریل سال 2002.

اگر منچستریونایتد امشب گلی به ثمر برساند، شمار گل های تاریخش در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های اروپا را به 500 مورد خواهد رساند. 100 تا از گل های این تیم در جام باشگاه های اروپا و 399 تای دیگر در لیگ قهرمانان بوده است. یک گل دیگر کافیست تا شیاطین سرخ بعد از بارسلونا (624 گل)، بایرن مونیخ (759 گل) و رئال مادرید (1001 گل) چهارمین تیمی باشند که در مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره اروپا حداقل 500 گل زده است.

کابوسی به نام رونالدو

منچستریونایتد در حالی به مادرید سفر می نماید که نام یک بازیکنش لرزه بر اندام اتلتیکویی ها می اندازد: کریستیانو رونالدو. در طول تاریخ هیچ کسی به مقدار ستاره پرتغالی روخی بلانکو را عذاب نداده است.

شادی گل های او پس از هریک از سه گلش به اتلتیکومادرید با پیراهن یوونتوس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل 19-2018 هنوز از یاد طرفداران اتلتیکومادرید نرفته است. آن هت تریک که مسبب حذف اتلتیکومادرید شد اما ضربه ای نبود که رونالدو به این قرمزوسفیدپوشان مادرید زده است. رونالدو بیش از هر تیم دیگری با اتلتیکومادرید روبه رو شده است - دقیقاً 31 بار. در این 31 بازی با تیم های یوونتوس و رئال مادرید او 25 گل زده است که شامل 4 هت تریک می شود. او 9 پاس گل هم داده است.

رونالدو در فاصله سال های 2014 تا 2019 پنج بار به رؤیای اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا انتها داده که آخرین مورد آن هم هت تریکش در شب پیروزی 3 بر صفر یوونتوس برابر حریف مادریدی در تورین بود که باخت 2 بر صفر آن در بازی رفت را جبران کرد.

بنفیکا میزبان آژاکس

در دیگر بازی شب آخر دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بنفیکای پرتغال میزبان آژاکس هلند است، تیمی که در هیچ یک از سه بازی خارج از خانه قبلی اش در خانه بنفکیا در رقابت های اروپایی نباخته است. آخرین رویارویی این دو تیم ماه نوامبر سال 2018 بود که یک - یک مساوی شد.

آژاکس یکی از تنها سه تیم مرحله گروهی در کنار بایرن مونیخ و لیورپول است که مرحله گروهی را با کسب صد درصد امتیازات پشت سر گذاشت و به عنوان تیم اول از گروه C صعود کرد. در طرف مقابل بنفیکا اگرچه با تنها 8 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه E صعود کرد اما این تیم برای راهیابی به این مرحله از رقابت ها حریفی مانند بارسلونا را ناکام گذاشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1300

به "تور ارزان اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکومادرید ، منچستریونایتد؛ بازگشت رونالدو به خانه قربانی محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکومادرید ، منچستریونایتد؛ بازگشت رونالدو به خانه قربانی محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید