مهمترین جاذبه های اروپا که با ایوار تجربه خواهید کرد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، قاره سبز با لایه هایی از تاریخ و همپوشانی های فرهنگی، گنجینه ای از دوران و سبک های مختلف، از دوران قرون وسطی و باستان گرفته تا باروک و سبک هنر نوین، است. شهرهای به زیر آب رفته، برج های کج و مناطق قدیمی اسرارآمیز همراه با کلیساهای کاتولیک، آبدره های وسیع و دریاچه های عمیق از دیگر جاهای دیدنی اروپا هستند. این منبع غنی از تاریخ و تمدن، بدون شک محلی شگفت انگیز برای جست وجو از سوی گردشگران است. اگر با تورهای اروپای ایوار راهی این قاره زیبا شدید، می توانید چشمانتان را به این زیبایی ها دعوت کنید.

مهمترین جاذبه های اروپا که با ایوار تجربه خواهید کرد

با ما سفر کنید و با تور به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

10. شهر قدیمی دوبروونیک، کرواسی

شهر قدیمی دوبروونیک با خانه های آن به سقف قرمزرنگ، یکی از زیباترین شهرهای قدیمی در اروپا است که ارزش دیدن را دارد. دیوارهای این شهر باستانی به دریای آدریاتیک ختم می شوند و خیابان های سنگ فرش آن انبوهی از رستوران ها، کافه ها، بوتیک ها و موزه ها را در خود پنهان نموده اند.

دیوارهای سنگی این شهر که به قرن شانزدهم میلادی تعلق دارند، به داشتن کلیساها و ساختمان های سبک باروک به خود می بالند. دروازه پایل (Pile) که در سال 1573 میلادی ساخته شده، ورودی شهر قدیمی با طاق های سبک رنسانس است. این دروازه در طول شب و با نورانی شدن، زیبایی دوچندان می یابد. تله کابین دوبروونیک نیز فرصتی برای تماشای خیابان های باستانی از بالای شهر است.

9. قلعه نویشوانشتاین، آلمان

قلعه نویشوانشتاین یکی از پروژه های معماری از دوران شاه لودویگ دوم از باواریا)موسوم به شاه دیوانه(است و یکی از قلعه های رؤیایی این منطقه به شمار می آید. درواقع، این قلعه با پلکان مارپیچ و معماری سبک رمانسکِ احیاشده بود که منبع الهامی برای قلعه انیمیشن زیبای خفته از شرکت والت دیزنی شد.

ساخت این قلعه در سال 1869 آغاز شد، اما متأسفانه لودویگ هرگز نتوانست آن را در طول حیات خود مشاهده کند. او در سال 1886 و در همان سالی که قلعه ساخته شد، درگذشت. نویشوانشتاین در جنوب باواریا و در میان کوهستان های جنگلی و دریاچه های آینه وار آن واقع شده و ظاهر قلعه در نوع خود شگفت انگیز است.

8. شهر قدیمی پراگ، چک

شهر قدیمی و قرون وسطایی پایتخت جمهوری چک، با جاذبه های تاریخی خود که آن را به مقصدی محبوب تبدیل نموده اند، می درخشد. در قلب این شهر، میدان شهر قدیمی قرار گرفته است که می توان در آن تالار شهر قدیمی و ساعت نجومی متعلق به سال 1410 را پیدا کرد. این ساعت همچنان قدیمی ترین ساعت در حال کار جهان به حساب می آید.

پلی که شهر قدیمی پراگ را به شهر جدید پراگ در آن سوی رودخانه ولتاوا (Vltava) وصل می نماید، چارلز نام دارد. ساخت این پل در سال 1357 میلادی آغاز شد، اما کار ساخت آن تا اوایل قرن پانزدهم ادامه یافت. در اطراف شهر قدیمی، کافه های فراوانی وجود دارد و یک زندگی شبانه پرهیاهو، اینجا را به محلی لذت بخش برای اوقات پس از تاریکی هوا تبدیل می نماید.

7. برج کج پیزا، ایتالیا

برج کج و مشهور پیزا در سراسر جهان به خاطر کجی چهاردرجه اش معروف است. وقتی که به برج از پایین نگاه می کنید، گویی پیزا در آستانه سقوط است. این برج ناقوس کج و البته شگفت انگیز در پشت کلیسای پیزا قرار گرفته است و به سبک رمانسک ساخته شده است.

قدمت برج پیزا به قرن دوازدهم میلادی بازمی گردد. 199 سال طول می کشد تا این برج تکمیل گردد، اما در دوران ساخت آن به دلیل نرم بودن زمین یک طرف سازه، آغاز به کج شدن می نماید. امروزه، این برج که 55.86 متر ارتفاع دارد، گردشگرانی از دور و نزدیک را به سوی خود می کشاند و همه دوست دارند یک عکس یادگاری در مقابل برج کج پیزا داشته باشند.

6. ساگرادا فامیلیا، اسپانیا

این کلیسای مشهور در بارسلونا که نام رسمی آن کلیسای دلا ساگرادا فامیلیا است، زاییده افکار معمار مشهور اهل کاتالان، آنتونی گائودی، به شمار می آید. ساگرادا فامیلیا که کار ساخت آن از سال 1882، یعنی تقریباً 140 سال قبل، آغاز شده، همچنان نیمه تمام است و انتظار می رود که در سال 2026 کامل گردد.

این کلیسای شگفت انگیز که به سبک های هنر مدرن و گوتیک ساخته شده، دارای 8 مناره عظیم است و هنوز به 10 مناره دیگر احتیاج دارد. این اثر عظیم الجثه از گائودی موج گردشگران را به خاطر مناره های پیچ درپیچ و انحناهای فراواقعی، به بارسلون می کشاند، درحالی که گویی ناودانی های شگفت انگیز آن به شکل سر و تن انسان و جانوران متعلق به جهانیی دیگر هستند.

برای مشاهده تورهای اسپانیا ایوار روی لینک زیر کلیک کنید

www.eavar.com/tour/category/spain

5. تاور بریج، انگلستان

تاور بریج (Tower Bridge) که اغلب با پل لندن اشتباه گرفته می گردد، یک شاهکار متعلق به اواخر دوره ویکتوریا است که شکوه لندن در عرصه جهانی را به نمایش می گذارد. این پل که در سال 1894 افتتاح شد، در نزدیکی برج لندن، دیگر جاذبه پایتخت انگلیس، قرار داشته و از روی رودخانه تیمز عبور می نماید.

این پل در نوع خود یک پل متحرک است که نیروی خود را از موتورهایی می گیرد که در برج های شمالی و جنوبی پل، به سبک نئوگوتیک، قرار دارند. تاور بریج شاهکاری از مهندسی قرن نوزدهم میلادی به شمار می آید. این پل همچنان تا به امروز در حال کار است و حتی با چراغ ها و روشنایی های در طول شب، مدرنیزه هم شده است.

4. آکروپولیس، یونان

آکروپولیس در آتن، یک منظره باشکوه است. این تپه عظیم محل شماری از محوطه های باستانی است که به قرن پنجم پیش از میلاد تعلق دارند. بعضی از جاذبه های مطرح آکروپولیس معبد آتنا و از همه مهم تر پارتنون هستند.

پارتنون که در دوران اوج امپراطوری آتنی ها در سال 447 پیش از میلاد ساخته شده، نمادی از یونان است و با ستون های بی شمار خود شما را حیرت زده می نماید. این محوطه که وقف آتنا شده، در قرن ششم میلادی تبدیل به یک کلیسای مسیحی شده و در دهه 1460 میلادی و پس از حمله عثمانی ها به یک مسجد تبدیل می گردد. پس از تاریک شدن هوا، آکروپولیس غرق در نور شده و می توان آن را از اطراف آتن تماشا کرد.

3. کاخ ورسای، فرانسه

ورسای بنایی است که به هیچ کجا شباهت ندارد. وقتی که صحبت از کاخ ها می گردد، بدون شک اولین نامی که به ذهن می رسد، ورسای است. این ساختمان مجلل در گذشته اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی فرانسه از سال 1682 تا 1789 و انقلاب کبیر فرانسه بود.

نمای بیرونی کاخ به طرز استادانه ای ساخته شده است، اما نماهای داخلی نیز چیزی از نمای بیرونی کم ندارند. بعضی اتاق های کاخ به اندازه خود ساختمان مشهور هستند. برای مثال می توان به تالار آینه با دکوراسیون مجلل و طلاکاری شده آن اشاره نمود. باغ هندسی ورسای نیز با درختان مخروطی، کانال ها و فواره ها تزئین شده است.

در تور فرانسه ایوار، یک روز به دیدن از کاخ ورسای اختصاص دارد که به همراه راهنما می توانید از آن بازدید کنید.

2. کانال های آمستردام، هلند

آمستردام به خاطر کانال های آن شهرت دارد. درواقع، بیش از 100 کیلومتر کانال در اطراف پایتخت هلند کشیده شده است. این کانال ها موجب خلق 90 جزیره شده و احتیاجمند 1500 پل برای عبور هستند. آبراه های منتهی به آمستردام به ونیز شمال معروف شده اند.

گراختِنگوردل (Grachtengordel) یا کمربند کانال، منطقه کانال های آمستردام است که 4 کانال اصلی حلقه هایی هم مرکز در اطراف شهر تشکیل داده اند. این کانال ها که در قرن هفدهم میلادی حفر شده اند، در گذشته برای جابجایی، به عنوان فاضلاب و آب شرب و هر چیز دیگری مورد استفاده قرار می گرفتند. در شهر جدید آمستردام، این کانال ها تبدیل به منظره ای دل انگیز شده اند. در پشت این کانال ها خانه های قرن هفدهمی آمستردام قرار دارند که به زیبایی هر چه بیشتر شهر افزوده اند.

1. کولوسئوم، ایتالیا

کولوسئوم نمادی تمام عیار از قدرت امپراطوری روم در دوران شکوه آن است. این مکان که به سال 72 میلادی تعلق دارد، به منظور میزبانی از 50,000 تماشاگر طراحی شده بود و در آن موقع عظیم ترین آمفی تئاتر جهان محسوب می شد. در این مکان هر مراسمی، از شکار حیوانات و اعدام ها گرفته تا نبرد گلادیاتورها، برگزار می شد. کولوسئوم حتی با آب برای انجام نبردهای دریایی ساختگی نیز پر می شد.

اگرچه از کولوسئوم تقریباً یک خرابه برجای مانده، اما این بنا همچنان نمادی در شهر رم است. قدم در داخل کولوسئوم گذاشته و گشتی در آن بزنید. در گوشه ای بنشینید و خود را به عنوان یک تماشاگر در دوران روم باستان تجسم کنید که در حال تماشای نبردهای عظیم و حیرت انگیز در میدان مسابقه است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 583

به "مهمترین جاذبه های اروپا که با ایوار تجربه خواهید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین جاذبه های اروپا که با ایوار تجربه خواهید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید