منشا کرونا قم بود؟ ، دکتر محرز: احتمالا یک دانشجوی گیلانی بازگشته از ووهان!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، دکتر مینو محرز از احتمال ورود ویروس کرونا به ایران به واسطه بازگشت یک دانشجوی گیلانی از ووهان در تعطیلی های سال نو چینی اطلاع داد.

منشا کرونا قم بود؟ ، دکتر محرز: احتمالا یک دانشجوی گیلانی بازگشته از ووهان!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر محرز که متخصص بیماری های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران است، در دوران شیوع کرونا به یکی از مهم ترین چهره ها و منابع خبری تبدیل شده است. او در مصاحبه با شماره تازه نشریه اندیشه پویا به پرسشی بسیار مهم و البته ابهامی عظیم درباره منشا آلودگی ایران به ویروس پاسخ داد.

دکتر محرز درباره اینکه آیا واقعا کرونا از قم به دیگر شهرهای ایران رفت یا از یک نقطه دیگر گفت: بعد از آغاز اپیدمی یک گروه اپیدمولوژیست بسیار ماهر به ریاست دکتر حقدوست کار را آغاز کرد. اوایل می گفتند یک تاجر عرب که بین ابران و چین فعالیت می نموده، ویروس را از چین با خودش آورده است. بعد گروه به این احتمال رسید که قبل از قم دانشجویی از ووهان برای دیدن خانواده اش به گیلان آمده است.

این متخصص بیماری های عفونی در مصاحبه با اندیشه پویا ادامه داد: ایام سال نو چینی ها بود و رفت و آمد کارگران چینی هم زیاد. برخلاف دیگر کشورها، ایران مرزهای هوایی خود را با چین نبسته بود. بدشانسی هم این بود که در اوج فراگیری آنفلوانزا بودیم و همه بیماران بدحال را به حساب آنفلوانزا می گذاشتیم. وقتی اعلام شد اولین مورد مثبت در قم دیده شده، بنا را گذاشتیم بر ورود بیماری از قم اما وقتی اپیدمولوژیست ها آغاز به آنالیز کردند، نظرشان این شد که ورود کرونا از گیلان بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 264

به "منشا کرونا قم بود؟ ، دکتر محرز: احتمالا یک دانشجوی گیلانی بازگشته از ووهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشا کرونا قم بود؟ ، دکتر محرز: احتمالا یک دانشجوی گیلانی بازگشته از ووهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید