مقاله: 10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، دارچین چاشنی بسیار خوشبو و خوشمزه ای است که برای سلامتی موهای شما بسیار ضروری است. استفاده از این ماده بسیار مقوی علاوه بر اینکه سلامتی را برای بدن شما به ارمغان می آورد، باعث تقویت موهایتان نیز می گردد. شما می توانید این چاشنی را به غذای روزانه تان اضافه کنید و حتی می توانید یک تکه از آن را در چای خود بیاندازید. دارچین باعث تنظیم فشار خون گردیده و گردش خون را در بدنتان بهبود می بخشد. اصلاح گردش خون در بدن پوست سر شما را تقویت خواهد نمود. مصرف روزانه دارچین موهای شما را سالم نگه می دارد و همچنین رشد موهای شما را بهتر می نماید.

مقاله: 10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید

عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند باعث خشک شدن موهای سر شما و حتی شنمایندگی آنها گردد یکی از این عوامل کمبود پروتئین است که باعث خشک شدن موهای سر و شنمایندگی موهای سرتان می گردد. چرا کبود پروتئین باعث از بین رفتن سلامت مو می گردد؟ باید بدانیم که موهای ما از پروتئین ساخته گردیده اند و کمبود پروتئین آسیب فراوانی به موهای ما خواهد زد. بسیار ضروری است که در رژیم روزانه مان از پروتئین استفاده کنیم. تخم مرغ حاوی پروتئین بسیار زیادی است. ماسک تخم مرغ نیز سلامت موهای شما را تضمین نموده و ریشه های موها را مستحکم می نماید و همین امر باعث افزایش رشد موهایتان می گردد. پس یادتان نرود که تخم مرغ را یا در غذا مصرف کنید یا به صورت ماسک از آن بهره ببرید.

زینک ماده ای معدنی است که برای سلامت موهای شما بسیار ضروری است. فقدان زینک می تواند پوست سر شما را ضعیف کند و همین سست شدن پوست سر روی ساختار پیازهای مو تاثیر می گذارد. فقدان زینک باعث افزایش ریزش مو می گردد. شوره سر نیز به علت فقدان زینک در بدن است. صدف خوراکی سرشار از زینک بوده و برای درمان شوره سر و درمان ریزش مو نقشی اساسی دارد. اگر شما از ریزش مو رنج می برید مقداری صدف خوراکی به برنامه تغذیه روزانه تان اضافه کنید. البته با دلایل ریزش مو نیز آشنا شوید. بیف، اسفناج، تخم کدو و گوشت بره دیگر مواد غذایی است که سرشار از ماده معدنی زینک است. البته در نواحی مرکزی ایران استفاده از صدف خوراکی در غذا مرسوم نیست ولی در نواحی جنوب ایران مردم از این ماده مغذی استفاده می نمایند.

منبع مقاله: 10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید

انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1152

به "مقاله: 10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: 10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 10 غذای فوق العاده برای تقویت مو را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید