مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، شهر پکن یک گذشته باستانی دارد که در دل بافت فوق پیشرفته این شهر جا خوش کرده است و آن اثار و بناهایی است که به شهر ممنوعه مشهور است و گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند.

مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)

شهر ممنوعه، کاخ سلطنتی امپراتورهای چین از زمان سلسله مینگ تا پایان سلسله کینگ بوده است. این مکان به عنوان خانه امپراتور چین و خانواده او استفاده می شده و مرکز سیاسی و تشریفاتی حکومت چین به مدت تقریبا 540 سال بوده است. با بیش از 14.6 میلیون بازدیدکننده در سال موزه قصر پکن یا همان شهر ممنوعه پر بازدیدترین موزه جهان است.

از آنجا که شهر ممنوعه محل سکونت امپراطور بوده است باید آن را به اعداد 5 و 9 مربوط می کرده اند.درها اغلب در 9 ردیف دارای 9 پیچ ردیف شده بودند.

مردم چین در آن زمان تمام توانایی هایشان را برای ساخت هر چه با شکوه تر شهر ممنوعه به کار بستند. برای مثال دیوار سرخ بزرگ را در نظر بگیرید؛ این دیوار در پایه هاش 8.6 متر عرض دارد و در بالا عرض دیوار به 6.6 متر می رسد. شکل زاویه دار دیوار بالا رفتن از آن را تقریبا غیر ممکن کرده است. آجرها از آهک سفید و برنج چسبناک ساخته شدند و سیمان هم از برنج چسبناک و سفیده تخم مرغ تهیه شد. استفاده از این مواد غیر معمول باعث شد این دیوار به شکل اعجاب آوری مستحکم باشد. از آنجا که رنگ زرد، رنگ خانواده سلطنتی بوده است، می توانید آن را در جای جای مجموعه ببینید: سقف ها با کاشی های لعاب دار زرد رنگ ساخته شده اند؛ بخش های تزئینی در قصر با رنگ زرد، رنگ آمیزی شده اند؛ حتی آجرهای روی زمین هم با فرایندی خاص به رنگ زرد در آمده اند. البته یک استثنا وجود دارد: کتابخانه سلطنتی سقف سیاه رنگ دارد. دلیلش این بوده که در آن زمان باور داشتند رنگ سیاه نماد آب است، در نتیجه می تواند آتش را مهار کند. امروزه شهر ممنوعه به روی تمام مردم و البته مسافران تور چین از سراسر جهان باز شده است. زیبایی های بی نظیر شهر ممنوعه بدون شک شما را در زمان بازدیدتان از آن در تور پکن شگفت زده خواهد کرد. با وجود وسعت فوق العاده این قصر، بسیاری از مسافران سعی می کنند در تمام سفرهایشان به این سرزمین از اینجا دیدن کنند.

منبع مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1147

به "مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شهر ممنوعه پکن (چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید