مجسمه ابوالهول خندان در مصر کشف شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزارت گردشگری و آثار باستانی در بیانیه ای اظهار داشت که این مجسمه سنگ آهنکی که تصور می گردد نمادی از یکی از امپراتوری های روم باستان است در داخل یک مقبره دو طبقه در نزدیکی معبدی در جنوب مصر پیدا شده است.

مجسمه ابوالهول خندان در مصر کشف شد

وزارت توریستی و آثار باستانی مصر اعلام نمود که باستان شناسان در مصر مجسمه ابوالهول با صورت خندان و دو فرورفتگی را در نزدیکی معبد حاتحور کشف کردند. این منطقه یکی از برترین مکان های باستانی حفاظت شده این کشور است.

این آخرین مورد از یک سلسله اکتشافاتی است که در چند ماه گذشته اجرا شده است.

وزارت توریستی و آثار باستانی در بیانیه ای اعلام نمود که این مجسمه سنگ آهنکی که تصور می گردد نمادی از یکی از امپراتوری های روم باستان است در داخل یک مقبره دو طبقه در نزدیکی معبدی در جنوب مصر پیدا شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که در کنار مجسمه ابوالهول یک سنگ نوشته رومی که با خط های دموتیک و هیروگلیف نوشته شده هم کشف شده است.

پس از رمزگشایی کامل، این سنگ نوشته ممکن است هویت این حاکم حجاری شده را که به گفته تیم تحقیقاتی مصری ممکن است امپراتور کلودیوس باشد را روشن کند.

معبد حاتحور در حدود 500 کیلومتری جنوب مرکز قاهره قرار گرفته است. این کشور در ماه های اخیر اکتشافات باستان شناسی مهمی را در قبرستان سقاره در جنوب قاهره و بعلاوه در جیزه خانه تنها بنای بازمانده از عجایب هفتگانه دنیا باستان، پرده برداری نموده است.

روز پنجشنبه، وزارت آثار باستانی این کشور از کشف یک گذرگاه 9 متری پنهان در داخل هرم بزرگ جیزه اطلاع داد که به گفته باستان شناس زاهی حواس ممکن است به محل تدفین واقعی فرعون خوفو یا خئوپس برسد.

مقامات مصری در ژانویه اعلام نمودند که در اقصر باستان شناسان یک شهر مسکونی کامل از دوران روم که قدمتی 1800 ساله دارد را کشف نموده اند.

بعضی از کارشناسان اینگونه خبر ها را بیشتر سیاسی و مالی می دانند تا علمی. چرا که مصر برای احیای صنعت توریستی خود در بحبوحه بحران شدید مالی روی این آثار باستانی و توریسم حساب باز نموده است.

این دولت میخواهد تا سال 2028 سالانه 30 میلیون توریست جذب کند. این رقم قبل از همه گیری 13 میلیون نفر بوده است.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1460

به "مجسمه ابوالهول خندان در مصر کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه ابوالهول خندان در مصر کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید