فرصت دو روزه برای ثبت واردات خودروهای کارکرده!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزارت صمت با صدور یک دستور ناگهانی، از فرصت دو روزه برای ثبت واردات خودرو های کارکرده اطلاع داد. براساس این دستور، شرکت های متقاضی واردات خودرو های کارکرده تا 24 مردادماه فرصت دارند نوع، مدل (سال فراوری) و زمان واردات خودروی مدنظر خود را به وزارت صمت اعلام نمایند.

فرصت دو روزه برای ثبت واردات خودروهای کارکرده!

این دستورالعمل براساس نامه ای مطرح شد که به وسیله انجمن صنفی شرکت های خدمات، پس از فروش خودرو به شرکت های متقاضی واردات ارسال شده است. وزارت صمت از این انجمن و شرکت های عضو آن خواسته که درخواست خود را برای واردات خودرو های دست دوم ثبت نمایند. شرکت های متقاضی واردات خودرو تا سرانجام وقت اداری روز سه شنبه، 24 مردادماه 1402، فرصت دارند زمان واردات، نوع و تیپ، برند (نشان)، مدل، حجم موتور، سقف تعدادی و ارزشی خودرو های موردنظر را به انجمن اعلام نمایند.

انحصار در بخش واردات خودرو های کارکرده

اعلام سراسیمه ثبت واردات خودرو های کارکرده آن هم تنها از سوی تعدادی شرکت، باعث خواهد شد تا مشتریان حقیقی، یعنی مردم عادی، از فرایند واردات خودرو های دست دوم کنار گذاشته شوند. این اتفاق درحالی رخ می دهد که بنابر لایحه مجلس، تمامی افراد اعم از حقیقی و حقوقی امکان ثبت سفارش خودرو های دست دوم را دارند. بااین حال، اکنون واردات این خودرو ها به صورت انحصاری در اختیار تعدادی شرکت محدود قرار گرفته است.

حدود کسال از شروع واردات رسمی خودرو به کشور می گذرد و تا به امروز، یعنی 23 مردادماه 1402، هنوز هیچ دستگاه خودروی وارداتی پلاک نشده است؛ بنابراین انتظار داریم تا رویه واردات خودرو های دست دوم نیز همچون حالت فعلی باشد. همچنان تأمین ارز برای واردات خودرو بزرگ ترین مشکل واردنمایندگان است که راهکار خاصی نیز ندارد. اکنون نیز که واردات خودرو های کارکرده به صورت انحصاری در اختیار تعدادی شرکت قرار گرفته است، نباید انتظار خاصی از تغییر شرایط بازار داشت. شرکت هایی که در این نامه به آن ها اشاره شده است، تولیدنماینده، مونتاژنماینده یا ارائه دهنده خدمات پس از فروش در بازار خودرو ایران هستند. به طور قطع این شرکت ها در پی ایجاد رقیب برای خودشان نخواهند بود؛ بنابراین می توانید از هم اکنون رؤیای واردات خودرو های خاص آمریکایی، انگلیسی، ژاپنی و آلمانی را بربادرفته حساب کنید!

منبع:دیجیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1522

به "فرصت دو روزه برای ثبت واردات خودروهای کارکرده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت دو روزه برای ثبت واردات خودروهای کارکرده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید