نگاهی به کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران است و سال هاست که فیلم هایش با فروش بالا روبرو می شوند و طرفداران دو آتشه بسیاری هم دارد. اگر شما حتی به محمدرضا گلزار و فیلم هایش هم علاقه ای نداشته باشید، باز هم می خواهید بدانید که کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار چگونه است و شامل چه خودروهایی می شود؟ اصلاً همین موضوع برای خیلی از افراد جذابیت دارد، حال چه برسد به این که ماشین باز هم باشید.

نگاهی به کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار

خیلی از آدم ها در جهان هستند که علاقه خاصی به جمع کردن اشیا مختلف دارند. از دیرباز که آدم های عادی و ناشناخته مدل های مختلف سنگ و صدف و چیزهای دیگر نگه می داشتند بگیرید و بیایید تا جمع کردن تمبر های پستی محدود و نایاب که یکی از علاقمندی های قشر نسبتاً مرفه آن روزها بود و تا امروز که این علاقه در حیطه های مختلفی خودش را بروز می دهد.

در بسیاری از موارد حتی پای آدم های معروف و سلبریتی هم به این قضیه باز شده و در سطح، جهان انسان های مشهور هم البته با توجه وضع مالی و مالی شان به این قبیل رفتارها عادت دارند و معمولاً وقتی به این گروه می رسیم، اجناسی که آن ها جمع می کنند جزو ارزان قیمت ها هم نیستند.

یکی از این اجناس کلکسیونی ماشین و اتومبیل است. در واقع بیشتر کسانی که علاقه به جمع کردن خودرو دارند معمولاً نه مدل های روز، که به مدل های کمیاب تر و قدیم تری روی می آورند که مثلاً آن مدل خودرو سال هاست که دیگر تولید نمی شود و در جهان به جز تعداد معدودی نمانده است؛ خودروهایی که شاید در زمان خودشان خیلی گران نبودند، اما حالا که نایاب و به قولی عتیقه شده اند برای این شخص قیمت خیلی زیادی خواهند داشت.

یک کلکسیونر خودرو هر چه بیشتر بتواند از این نوع خودروها جمع کند، ارزش کلکسیون و آرشیوش بیشتر می شود. اما هستند کسانی از این گروه مرفه و معروف و عاشق ماشین، که نه محصولات قدیمی، بلکه علاقه به خرید و جمع کردن خودروهای سوپر اسپرت، لاکچری و لوکس دارند. این اشخاص معمولاً این ماشین ها را برای همیشه نگه نمی دارند، بلکه بعد از چند وقت استفاده می فروشند و مدل های به روزترشان را می خرند. به اینطور افراد در سطح جامعه نه کلکسیونر، که در اصطلاح ماشین باز می گویند.

یکی از کسانی که در ایران خیلی زود به این اخلاق معروف شد، بازیگر مشهور تلویزیون و سینمای امروز ایران یعنی محمدرضا گلزار است. هر چند که از عنوان ماشین هایی که امروز گلزار در اختیار دارد منبع رسمی و معتبری از طرف خود او در دسترس نیست و مشخص نیست چند مورد از لیست زیر در حال حاضر فروخته شده و یا به مدلی تازهتر ارتقا یافته است؛ اما در این مطلب سعی کرده ایم با توجه به اخبار و عکس ها، مصاحبه ها و فیلم های غیررسمی که از او در این موارد وجود دارد نگاهی بیندازیم به ماشین هایی که به باور خیلی ها، گلزار صاحب شان است.

پس در ادامه نگاهی داریم به کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای کشورمان.

1 - بی ام و سری 8 کوپه

اولین خودرویی که در لیست کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار آمده یک بی ام و سری 8 کوپه است. این خودروی فوق العاده لوکس همانطور که می توانید حدس بزنید به صورت رسمی هیچوقت به ایران وارد نشده که اصلی ترین دلیل این موضوع، قیمت بالای آن است.

بی ام و سری 8 اسپرت کوپه از نوع هیبردی و دارای یک موتور الکتریکی و یک موتور توربوی 1500 و هشت سیلندری است. از اصلی ترین ویژگی های فنی این مدل می توان به شتاب اولیه زیر 4.5 ثانیه و سقف سرعت 250 کیلومتری اشاره کرد.

از مهمترین نکات منفی آن هم می توان از فضای کم جایگاه عقب و سرنشینان پشت نام برد. البته در سری های بعدی، این کمپانی محصول خود را تغییر اندازه داد و فضای داخلی آن را دوباره طراحی کرد تا این مشکل تا حد زیادی برطرف شود.

آگهی های خرید و فروش خودروی بی ام و

2 - رنجرور ال 322

دومین گزینه در کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار رنجروور ال 322 است. یکی از خودروهایی که طرفداران این بازیگر معمولاً با دیدن آن، اصطلاح ماشین گلزار را به کار می برند، این مدل رنجروور است. خودرویی که به نظر، خود آقای بازیگر علاقهٔ بیشتری به استفاده از آن در انظار عمومی دارد.

این شاسی بلند لوکس اولین بار در سال 2002 ساخته شد و در طول این سال ها، بارها مورد بازطراحی و تغییر ابعاد قرار گرفت. سری 5 درب سال 2010 این خودرو، جزو اولین ماشین هایی بود که چهرهٔ معروف سینمای ایران آن را خریداری کرد. موتور 3600 توربو دیزلی سری V8، با 8 سیلندر و همچنین، کیفیت بالا در ساخت و استحکام و ایمنی عالی از مشخصات فنی رنجروور ال 322 است.

آگهی های خرید و فروش رنجرور

قبلی 1 از 2 بعدی

3 - فراری اف 430 اسپایدر

فراری اف430 محصولی معروف با طراحی کوپه و دونفره، قرمز رنگ، شیک و کلاسیک و البته لوکس و اسپرت که با دیدنش هر کسی جز فراری یاد برند دیگری نمی افتد و از معروفترین و بهترین ماشین های سال های اخیر است.

آقای بازیگر البته یکی از تولیدات این مدل در سری اسپایدر و به رنگ سفید را در اختیار دارد. موتور 8 سیلندر با گنجایش فوق العاده 4300 سی سی و قدرت 483 اسب با تنها شتاب اولیه ای در حدود 4 ثانیه تمامی زوایا پرفکت و کامل است.

در واقع، از هر مدل طرفداران خودرو که باشید، کاری که این محصول چه در نوع قرمز کلاسیک اسپرت و چه در سری اسپایدرش می کند، جای هیچ شکایت و نکته منفی باقی نمی گذارد؛ به طوریکه در سطح جهان نیز به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین مدل های تاریخ خودرو تبدیل شده است.

طراحی تازه شاسی و سیستم تعلیق در اسپایدر، هندلینگ ارتقا یافته، سیستم پایداری هوشمند آن از جمله امکاناتی است که هنگام رانندگی این مجذوب کننده و زیبای ایتالیایی فراموش نشدنی خواهد بود.

4

4 - آئودی R8 زرد رنگ

آئودی R8 هم از دیگر مواردی است که در زمان خودش در ایران به ماشین محمدرضا گلزار نزد مخاطبان این بازیگر معروف شد. خودرویی که حتی از آن در فیلم سینمایی شیش و بش هم استفاده شده است.

آئودی R8 که اولین سری آن در سال 2008 معرفی شد با رنگ زرد و طراحی کوپه و لوکس و منحصر به فردش یکی از یونیک های بازار خودرو سازی است.

موتور 12 سیلندر 6000 سی سی با شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه ای و مصرف فوق العاده پایین از مشخصات فنی آن است. این خودرو در بخش امکانات رفاهی و ایمنی هم هیچ کمبودی ندارد و صاحب آن می تواند در زمان رانندگی لذت کامل ببرد.

از این مدل آئودی همیشه به عنوان سوپر اسپرت سبک و نه چندان بزرگ، اما پر قدرت و شکیل یاد می شود.

آگهی های خرید و فروش خودروی آئودی

5 - بوگاتی ویرون

این خودروی فرانسوی که البته قسمت فنی آن در آلمان تولید و در فرانسه مونتاژ شده، از دیگر خودروهای موجود در کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار است که اولین سری آن سال 2011 وارد بازار جهانی شد.

مهمترین ویژگی بوگاتی ویرون، ماکزیمم سرعت آن است که به عدد 418 کیلومتر می رسد و از این نظر دومین خودروی سریع جهان لقب می گیرد. این ماشین هم مثل باقی موارد این لیست به طور رسمی وارد ایران نمی شود.

موتور 16 سیلندر 4گانه و باقی امکانات رفاهی و ایمنی و با توجه به کیفیت ساخت آن، قیمت این خودرو را در پایین ترین حالت آن به حدود 2 میلیون دلار می رساند!

البته ناگفته نماند که یکی از نکات منفی بوگاتی ویرون مصرف بالای آن است که در هر 100 کیلومتر حدود 23 لیتر بنزین مصرف می کند. ویرون ساخت بوگاتی به عنوان خودروی برتر یک دهه اخیر برنامه Top Gear معرفی شده است.

این مدل در چند سری عرضه شده که یکی از آخرین های آن مدل سوپر اسپرت است و از بدنه فیبر کربن بهره می برد. با این تکنولوژی هم سبک تر و هم ایمن تر شده است، به طوریکه که می تواند شدت ضربه های وارده به بدنه را به خودش جذب کند. ضمن اینکه دریچه مکندهٔ هوای مورد نیاز موتور هم روی سقف قرار گرفته است.

در کل، ویرون به گونه ای طراحی شده است که در هر حالت رانندگی تعادل خود را حفظ کند و به راحتی دچار واژگونی نشود.

جمع بندی؛ این بود کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار به عنوان یکی از آخرین حرکاتش در زمینه خودروی لوکس، در بهمن ماه سال 1398، برند Rezzar Rover یا همان R&R را راه اندازی کرد. او اظهار داشت که هدف این شرکت فعالیت بر روی سفارشی سازی حرفه ای کابین و طراحی داخل خودروهاست.

کلزار در این راه با شرکت ایران روور همکاری کرد. خیلی از مخاطبان آرم طراحی شده برای کمپانی او را نسخه ای کپی شده از آرم شرکت رولزرویس می دانند. شرکت ایران روور سال هاست در این زمینه کار می کند و این همکاری آن ها تا به امروز به باز طراحی و تجهیز کردن چند مدل ماشین های مختلف مثل مرسدس بنز G و هیوندای H350 رسیده است.

امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها خاص تر و مجذوب کننده تر هستند؟ نظرات و پیشنهادت خودتان را از طریق بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1345

به "نگاهی به کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی به کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کلکسیون ماشین محمدرضا گلزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید