فردا تماشاگر ماه کامل صورتی باشید

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ماه کامل صورتی فردا در آسمان نمایان می شود و ماه را در کامل ترین و درخشان ترین حالت ممکن پدیدار می کند.

فردا تماشاگر ماه کامل صورتی باشید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از اسپیس، قمر زمین در روز دوشنبه 26 آوریل (6 اردیبهشت) در ساعت 11 و 33 دقیقه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (20:00 تهران) کامل خواهد شد. در این حالت قسمتی از ماه که به سمت زمین است کاملاً روشن خواهد بود و دایره ای کامل در آسمان تشکیل می دهد.

در این پدیده، ماه در کامل ترین و درخشان ترین حالت ممکن نمایان می شود.

براساس داده های موجود، ماه کاملی که فردا نمایان می شود، یک ابرماه نیز هست. ابر ماه زمانی رخ می دهد که قمر زمین در کمترین فاصله ممکن به زمین قرار می گیرد.

بیشتر منجمان آماتور و حرفه ای از ماه کامل بیزار هستند، زیرا نور خیره کننده آن رصد درخشان ترین ستاره ها را با مشکل روبرو می کند؛ فردا همچنین می توان دهانه تیکو در ماه را رصد کرد.

تیکو یک دهانه برخوردی ماه، واقع در ارتفاعات جنوبی قمری است، که به نام اخترشناس دانمارکی تیکو براهه (1546-1601) نامگذاری شده است؛ ماه تقریباً 3.9 میلیارد سال قدمت دارد، اما تیکو یک ویژگی نسبتاً جدید است. براساس تجزیه و تحلیل نمونه های به دست آمده در مأموریت Apollo 17 در دسامبر 1972، دانشمندان فکر می کنند تیکو فقط 108 میلیون سال سن دارد.

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل ناسا این عکس را از دهانه Tycho ماه در ژانویه 2012 گرفته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 853

به "فردا تماشاگر ماه کامل صورتی باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا تماشاگر ماه کامل صورتی باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید