ایرانی ها 4 درصد از مقالات پرارجاع دنیا را تولید می کنند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، استاد ممتاز دانشگاه تهران گفت: در سال 2020 ایرانی ها 4 درصد از مقالات پرارجاع دنیا را تولید کرده اند و در زمینه بین المللی به جایگاه قابل قبولی دست یافته ایم.

ایرانی ها 4 درصد از مقالات پرارجاع دنیا را تولید می کنند

خبرنگاران - علی اکبر صبوری گفت: تعداد مقالات ایرانی در سال 2020 به عدد 53 هزار و 902 رسید که این عامل باعث ایجاد سهم 2 درصدی تولید علم کشور در دنیا شد.

در سال 99 رتبه علمی ایران به جایگاه پانزدهم بین المللی رسید و از 131 مقاله در سال 1985 طی 35 سال از رتبه 0.001 دنیای به 2 درصد در حوزه تولید علم رسیدیم.

او گفت: در طول دهه 90 کیفیت مقالات دانشگاهی مد نظر اصحاب علم قرار گرفت و همین عامل باعث فاصله گرفتن از کمیت مقالات گرایی شد.

در سال 2020، صاحب 4 درصد از مقالات پرارجاع دنیا بوده ایم و این موضوع به گفته کارشناسان دانشگاهی نشان دهنده رشد مناسب کیفیت مقالات بوده است.

صبوری گفت: علم باعث ایجاد قدرت می شود و در نهایت مشروعیت شکل می گیرد که طی 4 دهه اخیر دستاورد های علمی ایران رشد مناسبی داشته است.

شکوفایی صنایع نظامی و قدرت موشکی ایران، دستیابی به غنی سازی اورانیوم و انرژی هسته ای، مذاکره با 5 قدرت دنیای با ایران، پیشرفت فنون و اصول بنیادی، دستیابی به اصول زیست فناوری و داروسازی به روش نوترکیب، دستیابی به علوم و فنون نانو و کسب موفقیت ممتاز در دنیا، پیشرفت در حوزه تجهیزات پزشکی، درمان نازایی و خدمات پزشکی، ورود دانشگاه های ایرانی به رتبه بندی های دنیای و ... نشان دهنده رشد علمی ایران طی 4 دهه اخیر هستند.

او گفت: در حال حاضر حدود یک درصد از مجلات بین المللی، ایرانی هستند و در پایگاه استنادی علوم 40 عدد از مجلات ایرانی نمایه سازی شده اند و تا قبل از انقلاب در این زمنیه رتبه ای نداشته ایم.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1283

به "ایرانی ها 4 درصد از مقالات پرارجاع دنیا را تولید می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها 4 درصد از مقالات پرارجاع دنیا را تولید می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید